De kwaliteit in dit album is al stuk beter dan de vorige 2. Hoewel ik The Spell Of Sin denk ik wel interessanter vindwrote:Alweer een standaard richeltje, ik denk dat Radical beter voor kwaliteit kunnen gaan i.p.v. kwantiteit... Veel tracks klinken best leeg en simpel imo.
HS Album 89 tracks
Radical Redemption - The One Man Army (MINUSCD??)
- Label
- Minus Is More
- Catalogue number
- MINUS035
Tracklist · 89 tracks
- 01Radical Redemption - Intro
- 02Radical Redemption Feat. MC Nolz - The One Man Army
- 03Radical Redemption & Act Of Rage - Stay True
- 04Radical Redemption - Big Boys
- 05Radical Redemption & Crypsis - Heal & Raise
- 06Radical Redemption & Hard Driver - Choppin' Bodies
- 07Radical Redemption - Piece Of Shit
- 08Radical Redemption - Hard Bass Tribute
- 09Radical Redemption - Brutal 5.0
- 10Radical Redemption - Suicide Bassline
- 11Act Of Rage & Cold Case - Criminal (Radical Redemption Remix)
- 12Radical Redemption & Digital Punk Feat. MC Alee - Retaliate With Hate
- 13Radical Redemption - East Side Connection
- 14Radical Redemption & Miss K8 Feat. MC Nolz - Scream
- 15Radical Redemption & Angerfist - Masters of the Great Conspiracy
- 16Radical Redemption - Cross Of Blood
- 17Frontliner & Radical Redemption - Frontliner & Radical Redemption
- 18Radical Redemption Feat. MC Nolz - Mad Man
- 19Radical Redemption - Q-Base Tribute
- 20Radical Redemption & Outbreak - You With Me
- 21Radical Redemption - Die Bitch
- 22Radical Redemption - Wash Away
- 23Radical Redemption - I Spit On You (Act Of Rage Remix)
- 24Radical Redemption - Judge Me
- 25Radical Redemption - My Name Is The Lord
- 26Radical Redemption & E-Force - Release The Force
- 27Radical Redemption - Injustice & Pain
- 28Radical Redemption & Bloodcage - Killswitch
- 29Radical Redemption - God's Child (Minus Militia Remix)
- 30Radical Redemption - Crash The Party
- 31Blademasterz - Materblade (Radical Redemption Remix)
- 32Radical Redemption - Failure
- 33Digital Punk, Radical Redemption & Crypsis - Blood, Sweat & Tears (Album Edit)
- 34Radical Redemption - The Funfair Of Madness (Intents Festival 2015 Anthem)
- 35Radical Redemption - Watch Yourself (The Pitcher Remix)
- 36Radical Redemption - Brutal 4.0
- 37Hard Driver & Radical Redemption - United From The Start
- 38Radical Redemption - Decibel Tribute
- 39Radical Redemption - The Black Demon (Digital Punk Remix)
- 40Radical Redemption & Frequencerz - Death Metal
- 41Miss K8 - Unforgettable (Radical Redemption Remix)
- 42Radical Redemption & Dyprax - Snakepit
- 43Radical Redemption - Judge Me (Minus Militia Remix) (Album Edit)
- 44Radical Redemption & Destructive Tendencies - Bring Us Some
- 45Radical Redemption & Drokz - Rhythmic Structure
- 46Radical Redemption Feat. MC Nolz - The One Man Army
- 47Frontliner & Radical Redemption - Frontliner & Radical Redemption
- 48Radical Redemption - Big Boys
- 49Radical Redemption & Crypsis - Heal & Raise
- 50Radical Redemption - Cross Of Blood
- 51Radical Redemption & Act Of Rage - Stay True
- 52Radical Redemption - Wash Away
- 53Radical Redemption - The Black Demon (Digital Punk Remix)
- 54Radical Redemption - Suicide Bassline
- 55Radical Redemption - Q-Base Tribute
- 56Radical Redemption & Hard Driver - Choppin' Bodies
- 57Blademasterz - Masterblade (Radical Redemption Remix)
- 58Radical Redemption - Brutal 4.0
- 59Radical Redemption - Watch Yourself (The Pitcher Remix)
- 60Radical Redemption - Failure
- 61Radical Redemption - I Spit On You (Act Of Rage Remix)
- 62Radical Redemption Feat. MC Nolz - Mad Man
- 63Radical Redemption - Judge Me
- 64Radical Redemption & Frequencerz - Death Metal
- 65Radical Redemption - Die Bitch
- 66Digital Punk, Radical Redemption & Crypsis - Blood, Sweat & Tears
- 67Radical Redemption - Hard Bass Tribute
- 68Act Of Rage - Criminal (Radical Redemption Remix)
- 69Radical Redemption - The Funfair Of Madness (Intents Festival 2015 Anthem)
- 70Radical Redemption & Outbreak - You With Me
- 71Radical Redemption & Digital Punk Feat. MC Alee - Retaliate With Hate
- 72Radical Redemption - Decibel Tribute
- 73Radical Redemption & E-Force - Release The Fear
- 74Radical Redemption - Piece Of Shit
- 75Radical Redemption - My Name Is The Lord
- 76Hard Driver & Radical Redemption - United From The Start
- 77Radical Redemption - Brutal 5.0
- 78Miss K8 - Unforgettable (Radical Redemption Remix)
- 79Radical Redemption - East Side Connection
- 80Radical Redemption & Bloodcage - Killswitch
- 81Radical Redemption - Injustice & Pain
- 82Radical Redemption & Angerfist - Masters of the Great Conspiracy
- 83Radical Redemption & Miss K8 Feat. MC Nolz - Scream
- 84Radical Redemption - Judge Me (Minus Militia Remix)
- 85Radical Redemption & Dyprax - Snakepit
- 86Radical Redemption - God's Child (Minus Militia Remix)
- 87Radical Redemption - Crash The Party
- 88Radical Redemption & Destructive Tendencies - Bring Us Some
- 89Radical Redemption & Drokz - Rhytmic Structure
P
Hardtraxx Veteran
last seen 2 hours ago
5,063 postssince 2013
H
Hardtraxx Elite
last seen Jun 2025
2,169 postssince 2011
Grapje zeker, hij gaat 45 tracks op een album gooien. Tuurlijk zitten er goede tracks bij, maar 80% heeft dezelfde formule op het gebied van geluiden en opbouw van een track. Sommige hoor je idd dat er veel werk in zit, maar ook veel tracks hoor je de leegte en simpelheid. Het blijft inderdaad een meningwrote:Haha, je praat alsof dit een Warface-album is.wrote:Alweer een standaard richeltje, ik denk dat Radical beter voor kwaliteit kunnen gaan i.p.v. kwantiteit... Veel tracks klinken best leeg en simpel imo.
Radical Redemption levert met dit album een partij kwaliteit. Hij heeft zich echt goed ontwikkeld. Tracks als Cross Of Blood, Big Boys, Q-Base Tribute, Piece Of Shit, Heal & Raise en Wash Away zijn in mijn ogen van een grandioos niveau. Alles behalve 'leeg en simpel'.
Maar goed, ieder zijn mening natuurlijk.
D
Hardtraxxer
last seen May 2020
116 postssince 2014
East Side Connection, tering wat een drive! Vind alleen dat eerste stuk (intro en 1e qlimax) thuis niet zo fijn klinken.
Hoorde het nummer al trouwens live op supremacy en doet het dan ook goed
Hoorde het nummer al trouwens live op supremacy en doet het dan ook goed
My name is the lord was dus die bizar vette plaat van Decibel waarvan ik de naam niet wist. Ja weer dezelfde sounds, maar o o o wat is deze plaat heerlijk, voelt voor mij niet als een filler. Wat een geweldige drive in de intro en die melodie vind ik misschien wel 1 van de beste tot nu toe op het album. Top! 
Heb nog geen 1 preview geluisterd, op brutal 5.0 na, en ik heb enkele tracks wel eens gehoord als rip of iets (Piece of Shit, HB Tribute, Suicide Bassline, Cross Of Blood, Die Bitch) maar ik verheug me toch best op dit album 
Ga ze snel luisteren dan. Zitten echt wat pareltjes tussen!
Vind het leuker om ze na de release allemaal in de auto te horenwrote:Ga ze snel luisteren dan. Zitten echt wat pareltjes tussen!
Raar dat zelf die hoge toon die in de kick zit zo mee pitcht, niet echt mijn ding. Wel jammer, want voor de rest is het wel een redelijk vette plaat.
7 tracks hebben al een release, dus er blijven 38 'nieuwe' platen over. Dat is natuurlijk nog steeds erg veel.wrote:Grapje zeker, hij gaat 45 tracks op een album gooien. Tuurlijk zitten er goede tracks bij, maar 80% heeft dezelfde formule op het gebied van geluiden en opbouw van een track. Sommige hoor je idd dat er veel werk in zit, maar ook veel tracks hoor je de leegte en simpelheid. Het blijft inderdaad een meningwrote: Haha, je praat alsof dit een Warface-album is.
Radical Redemption levert met dit album een partij kwaliteit. Hij heeft zich echt goed ontwikkeld. Tracks als Cross Of Blood, Big Boys, Q-Base Tribute, Piece Of Shit, Heal & Raise en Wash Away zijn in mijn ogen van een grandioos niveau. Alles behalve 'leeg en simpel'.
Maar goed, ieder zijn mening natuurlijk.Ik had liever dat hij 18 nummers maakte waar echt veel werk en perfectionisme inzit dan 45 nummers waar minder lang aan is gewerkt!
Maar welke platen vind jij leeg en simpel? Daar ben ik wel benieuwd naar. Persoonlijk kan ik maar weinig tracks opnoemen die in mijn ogen leeg en simpel zijn. Wellicht zit in de Hardbass-, Q-Base- en Decibel tribute minder tijd, maar die vind ik, op de Decibel Tribute na, juist enorm sterk.
Ik vind platen als Cross Of Blood, Big Boys, Q-Base Tribute, Piece Of Shit, Heal & Raise en Wash Away echt buitencategorie.
Verder zijn alle andere platen in mijn ogen alles behalve 'leeg en simpel'.
Eigenlijk vind ik alleen de Decibel Tribute niet geslaagd. Daarnaast ben ik geen fan van Injustice & Pain.
De sound van Radical ligt mij nu eenmaal erg goed, maar ook ik vind het wel jammer dat er veel dezelfde sounds/patronen etc. in de platen zitten. De laatste previews doen mijn op het eerste gehoor een stuk minder. Mocht om mij ook wel iets langer over het album gedaan worden en dat het nog veel diverser zou worden. Beginnen met plaatjes zoals RR & FL, Accumulated Filth, Watch Yourself en dan verder met Piece of Shit, Big Boys, Blame Society en zo opbouwend richting de hardcore, om maar eens een voorbeeld te noemen 
Eens. Echt zonde dat er - naar alle waarschijnlijkheid - geen euforische plaat op het album komt. Dit album mist een plaat zoals Accumulated Filth of Watch Yourself.wrote:Mocht om mij ook wel iets langer over het album gedaan worden en dat het nog veel diverser zou worden. Beginnen met plaatjes zoals RR & FL, Accumulated Filth, Watch Yourself en dan verder met Piece of Shit, Big Boys, Blame Society en zo opbouwend richting de hardcore, om maar eens een voorbeeld te noemen
Ik zie mensen hier Accumulated Filth euforisch noemen. Hoe dan!?
Rustiger, jazeker. Euforisch zeer zeker niet.
Rustiger, jazeker. Euforisch zeer zeker niet.
Z
Hardtraxxer
last seen Feb 2026
256 postssince 2015
Misschien dat ''Failure'' een euforische plaat is? daar hebben we nog niks van gehoord..
Ik heb ook vrij weinig 'spoilers' geluisterdwrote:Heb nog geen 1 preview geluisterd, op brutal 5.0 na, en ik heb enkele tracks wel eens gehoord als rip of iets (Piece of Shit, HB Tribute, Suicide Bassline, Cross Of Blood, Die Bitch) maar ik verheug me toch best op dit album
H
Hardtraxx Elite
last seen Jun 2025
2,169 postssince 2011
Voorbeelden van platen die ik persoonlijk simpel vind:wrote:7 tracks hebben al een release, dus er blijven 38 'nieuwe' platen over. Dat is natuurlijk nog steeds erg veel.wrote:Grapje zeker, hij gaat 45 tracks op een album gooien. Tuurlijk zitten er goede tracks bij, maar 80% heeft dezelfde formule op het gebied van geluiden en opbouw van een track. Sommige hoor je idd dat er veel werk in zit, maar ook veel tracks hoor je de leegte en simpelheid. Het blijft inderdaad een meningwrote: Haha, je praat alsof dit een Warface-album is.
Maar goed, ieder zijn mening natuurlijk.Ik had liever dat hij 18 nummers maakte waar echt veel werk en perfectionisme inzit dan 45 nummers waar minder lang aan is gewerkt!
Maar welke platen vind jij leeg en simpel? Daar ben ik wel benieuwd naar. Persoonlijk kan ik maar weinig tracks opnoemen die in mijn ogen leeg en simpel zijn. Wellicht zit in de Hardbass-, Q-Base- en Decibel tribute minder tijd, maar die vind ik, op de Decibel Tribute na, juist enorm sterk.
Ik vind platen als Cross Of Blood, Big Boys, Q-Base Tribute, Piece Of Shit, Heal & Raise en Wash Away echt buitencategorie.
Verder zijn alle andere platen in mijn ogen alles behalve 'leeg en simpel'.
Eigenlijk vind ik alleen de Decibel Tribute niet geslaagd. Daarnaast ben ik geen fan van Injustice & Pain.
Big Boys
Mad Man
Suïcide Bassline
Criminal remix
Cross of blood
Release the fear
My name is the lord
Decibel tribute
Hardbass tribute
Stay True
Wash Away lijkt teveel op pièce of shit.
En met leegte bedoel ik bijvoorbeeld dat elke midintro gebaseerd is op een kick en een geluidje.
Maar goed het is en blijft een mening he!
Eens, toen ik zag dat er 45 tracks op het album kwamen (al dan niet gereleased) was ik al sceptisch, heb ik voor mijn gevoel al gauw kwantiteit > kwaliteit. Zitten heerlijke platen tusen, maar ook platen die het riedeltje teveel overnemen en zich vaak niet kunnen onderscheiden van de rest van de nummers op het album.wrote: Grapje zeker, hij gaat 45 tracks op een album gooien. Tuurlijk zitten er goede tracks bij, maar 80% heeft dezelfde formule op het gebied van geluiden en opbouw van een track. Sommige hoor je idd dat er veel werk in zit, maar ook veel tracks hoor je de leegte en simpelheid.
Wat de fucking fak. East Side Connection is dus geüpload op 160 BPM. Vind hij dit zelf ook niet een beetje triest? Gaat helemaal nergens meer over dit.
Nieuw hokje, 160bpm met Radical kick. 'RadicalStyle' ?wrote:Wat de fucking fak. East Side Connection is dus geüpload op 160 BPM. Vind hij dit zelf ook niet een beetje triest? Gaat helemaal nergens meer over dit.
Waarom mogen er geen tracks op dat BPM worden gemaakt dan?wrote:Wat de fucking fak. East Side Connection is dus geüpload op 160 BPM. Vind hij dit zelf ook niet een beetje triest? Gaat helemaal nergens meer over dit.
K
Hardtraxx Addict
last seen Aug 2023
1,848 postssince 2011
Tot nu toe zijn East Side Connection en de Watch Yourself remix de enige platen die ik echt vet vindt.
Hij draait hem toch wel op 160bpm. Liever dit dan een 150bpm track pitchen tot die niet meer klinkt.wrote:Waarom mogen er geen tracks op dat BPM worden gemaakt dan?wrote:Wat de fucking fak. East Side Connection is dus geüpload op 160 BPM. Vind hij dit zelf ook niet een beetje triest? Gaat helemaal nergens meer over dit.
Sommige platen klinken gewoon beter op 160 bpm dan op 150. Live merk je daar amper iets van.. Onderhand het hele album is op 155 bpm geupload, ook piece of shit etc. Dus dit vind ik alles behalve raar
Behalve dat je de gehele nacht in dubio zit over of dat je nou vierkant stampen of hakken moet.