Active topics in Tracks

Active topics

Moderators

• Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Jor-D Jor-D Hardtraxx Beheerder · 12 minutes ago
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Beheerder · 10 days ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 12 hours ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 3 days ago
HS Single

Phrantic - Surrender

Source: facebook.com

Hardtraxx Veteran
17572 posts member since 2010
last seen 1 day ago
Broken Balance wrote:
Rickzel wrote:het is gewoon bizar om Ammunition met RR te vergelijken, dan zou je kunnen zeggen dat alles met een lompe kick en een screech op RR lijkt...

qua afwerking van de sounds, en details die er in dat nummer zitten, kan Radical Redemption nog een puntje aan zuigen.
Broken Balance wrote:Wat qua build-up, deuntje en kicks
Mastering is inderdaad gewoon beter dan het spul van Radical. Maar dat noem ik dan ook niet als punt.
En dit soort kicks en screeches gebruikt Radical, dat is gewoon een feit :x

Het lijkt niet exact op elkaar maar het heeft wel veel van elkaar weg.
oke fair enough, snap je punt :)
Hardtraxxer
302 posts member since 2013
last seen Oct 2021
chas1n wrote:Dit Phrantic stijltje doet mij dus echt helemaal niets. Laat Phrantic maar nummers maken als Spells en Overdose, die zijn wel baas.
Dit inderdaad...
Hardtraxxer
873 posts member since 2014
last seen Jul 2026
Broken Balance wrote: En dit soort kicks en screeches gebruikt Radical, dat is gewoon een feit :x

Dude, "dit soort kicks en screeches", Dit lijkt totaal niet op RR en gelukkig maar. Ga eens langs de Hans Anders, die oren van je gaan het niet lang volhouden als je dit serieus blijft beweren.

Maar oke, This is the train to denekamp he :yawn:
Q
Hardtraxx Veteran
6154 posts member since 2012
Radio edit van de Decibel CD in de eerste post gezet. :]
Kraak... Piep...
29099 posts member since 2011
last seen Feb 2026
Blear wrote:
Broken Balance wrote: En dit soort kicks en screeches gebruikt Radical, dat is gewoon een feit :x

Dude, "dit soort kicks en screeches", Dit lijkt totaal niet op RR en gelukkig maar. Ga eens langs de Hans Anders, die oren van je gaan het niet lang volhouden als je dit serieus blijft beweren.

Holle halve hardcore kicks. Wat gedempte screeches die lang doorgaan. Check heeft Radical..
En ik ben er laatst nog geweest en er was niks mis gr.
Hardtraxx Crew
11820 posts member since 2013
last seen Jun 2026
View on SoundCloud
@4.50
A
Broken Balance wrote:
Blear wrote:

Holle halve hardcore kicks. Wat gedempte screeches die lang doorgaan. Check heeft Radical..
Hans Anders is toch ook voor je ogen
Hardtraxx Addict
1788 posts member since 2014
Tering! :love:
M
Hardtraxx Addict
1979 posts member since 2011
last seen Jun 2026
Basxt wrote:Tering! :love:
Hardtraxxer
308 posts member since 2010
last seen Jan 2017
Klinkt lekker lomp, meer ala Phuture Noize stijl, met al die sounds die overal heen schieten! :D
Hardtraxx Veteran
4987 posts member since 2013
last seen 11 days ago
Niet mijn pakkie an dit, vreselijk.
I
Hardtraxx Veteran
4391 posts member since 2012
last seen Jun 2017
Wat is dit heerlijk verfrissend. Euforisch en toch ook weer hard. Qua sounddesign staat Phrantic wel heel er hoog in de top. Gelukkig krijg hij nu flink wat publiciteit dankzij Headhunterz. Deze man verdiend dat echt.
M
Hardtraxx Veteran
14193 posts member since 2013
:loving:
Hardtraxx Veteran
3735 posts member since 2010
last seen Jul 2026
AndyAsteroids wrote:
Broken Balance wrote:
Blear wrote: Dude, "dit soort kicks en screeches", Dit lijkt totaal niet op RR en gelukkig maar. Ga eens langs de Hans Anders, die oren van je gaan het niet lang volhouden als je dit serieus blijft beweren.

Hans Anders is toch ook voor je ogen
Inderdaad...
Maar Broken Balance, ik snap echt niet de vergelijking met radical. Je kan heel wat tracks als wannabe RR vergelijken, maar tracks van Phrantic gewoon absoluut niet.
Hardtraxx Newbie
47 posts member since 2011
last seen Jan 2016
Moet altijd even nee schudden als ik reacties als "jezus wat is dit kut" zie. Het is wel werk van mensen die daar veel tijd aan hebben besteed, en ook buitenlandse artiesten lezen dit forum nog weleens, dus ik vind eigenlijk dat daar wel wat respectvoller mee om mag worden gegaan. :/

inb4 Iemand smijt "Ja maar vrijheid van meningsuiting enzo" terug als argument? Ja, en dit is mijn mening over jouw mening. :P

---

On-topic: Heerlijk die Phrantic tracks. Vrolijke sfeer, dat toch rauw aanvoelt zonder enorm cheesy te zijn (moeilijke combinatie vind ik). Toffe sound design, lekker veel drive, alles klopt gewoon. Heerlijk.

Phrantic Live was een echt een hoogtepuntje op Defqon dit jaar. :thumbup:
C
Hardtraxx Addict
1375 posts member since 2011
last seen Aug 2016
DissOrder wrote:Moet altijd even nee schudden als ik reacties als "jezus wat is dit kut" zie. Het is wel werk van mensen die daar veel tijd aan hebben besteed, en ook buitenlandse artiesten lezen dit forum nog weleens, dus ik vind eigenlijk dat daar wel wat respectvoller mee om mag worden gegaan. :/

inb4 Iemand smijt "Ja maar vrijheid van meningsuiting enzo" terug als argument? Ja, en dit is mijn mening over jouw mening. :P

---

On-topic: Heerlijk die Phrantic tracks. Vrolijke sfeer, dat toch rauw aanvoelt zonder enorm cheesy te zijn (moeilijke combinatie vind ik). Toffe sound design, lekker veel drive, alles klopt gewoon. Heerlijk.

Phrantic Live was een echt een hoogtepuntje op Defqon dit jaar. :thumbup:
Haha iemand kan toch soms denken van 'dit is kut' soms hoef je er geen extra woorden aan vuil te maken :P
OT: vind de track vet, moet wel wennen aan zijn stijl, het klinkt bij sommige stukken voor mij iets te druk.
Maar het is wel een stijl waarmee hij zich duidelijk onderscheid van andere artiesten
Hardtraxx Newbie
47 posts member since 2011
last seen Jan 2016
Ja maar alles wat je denkt hoef je niet naar de wereld te brengen. Ik denk ook weleens van iemand "Zo, die dude heeft echt een ontiegelijk verkrachte grafsmoel zeg", maar dat zou ik never nooit zeggen. Dat doe je gewoon niet. Mensen beledigen omdat het kan, dat is eigenlijk gewoon zinloos geweld...

Bovendien is dingen zeggen als "Dit is kut" behoorlijk arrogant. De vervoeging van 'zijn' impliceert dat het ook daadwerkelijk zo is, in plaats van dat jij dat zo vind. Alsof jouw mening een feit is. Iedereen die z'n mening zo presenteert, neem ik per definitie al niet serieus.

Als je in plaats van "Dit is kut" zegt "Ik vind dit niet mooi", "Niet mijn ding", etc., dan zeg je in principe hetzelfde. Het verschil is, dat je nu niet overkomt als een klootzak die narcistisch veel waarde hecht aan z'n eigen mening. Goed voor jou, goed voor anderen, goed voor iedereen. :thumbup:
Hardtraxx Veteran
5110 posts member since 2011
last seen 15 days ago
Als jij kunt achterhalen dat iemand eigenlijk zijn mening geeft ipv feiten te brengen, dan kunnen artiesten dat ook wel. :)
A
Hardtraxx Addict
1827 posts member since 2011
last seen Jun 2023
Ik zeg niet dat het kut is, maar ik heb gewoon he-le-maal niks met dat nieuwe stijltje van Phrantic. Doe mij maar Overdose, Road Warrior, In Your what enz. :)
I
Hardtraxx Veteran
4391 posts member since 2012
last seen Jun 2017
Analoxx wrote:Ik zeg niet dat het kut is, maar ik heb gewoon he-le-maal niks met dat nieuwe stijltje van Phrantic. Doe mij maar Overdose, Road Warrior, In Your what enz. :)
Dan heb ik een verrassing voor je, die Phrantic komt niet meer terug! Er staat een statement van hem op zijn FB pagina.
Aan het typen...
11374 posts member since 2008
last seen Oct 2024
Lelijke house invloeden.
U
Hardtraxx Veteran
4743 posts member since 2012
last seen 12 days ago
DissOrder wrote: Phrantic Live was een echt een hoogtepuntje op Defqon dit jaar. :thumbup:
Grappig hoe smaken kunnen verschillen. Vond z'n set echt gigantisch eentonig. Z'n stijl an sich is wel verfrissend, maar voor m'n gevoel klinken al z'n recente producties nagenoeg hetzelfde (Veel 90's sounds & vocals in de break en build-up + een anti met Phuture Noize achtige sounds). Daarnaast liggen de kicks me ook totaal niet.
A
Hardtraxx Addict
1827 posts member since 2011
last seen Jun 2023
iMark wrote:
Analoxx wrote:Ik zeg niet dat het kut is, maar ik heb gewoon he-le-maal niks met dat nieuwe stijltje van Phrantic. Doe mij maar Overdose, Road Warrior, In Your what enz. :)
Dan heb ik een verrassing voor je, die Phrantic komt niet meer terug! Er staat een statement van hem op zijn FB pagina.
Dat wist ik inderdaad. Helaas -.-