wrote:de eerste track van NC uit hun hele bestaan die ik echt 'dik' vind.

wrote:de eerste track van NC uit hun hele bestaan die ik echt 'dik' vind.

Bas mag dan goed zijn maar komt echt niet hoger dan een Ophidian of TOAwrote:Ik ben er van overtuigd dat E=NC2 de best geproduceerde track is, en inderdaad beter dan al dat industrial geneuzel wat ik altijd verschrikkelijk leeg vindt klinken.wrote:Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahawrote:Wou je zeggen dat Undetected een makkelijk te maken track is? Als ik kijk naar Industrial producers die kwalitatief goed zijn en ik hoor hun platen in andere genres, dan vind ik ze kwalitatief toch echt een stuk sterker dan NC.
Als er iemand er een meesterwerk van maakt qua sounds en afwerking is het wel Bas Oskam. Als je het mij vraagt mogen Ophidian en TOA dromen van een sounddesign als hem, grappig genoeg zien sommigen het precies andersom. Dat probeer ik te begrijpen, maar ik hoor gewoon niet in Industrial wat jullie er in horen.wrote:Bas mag dan goed zijn maar komt echt niet hoger dan een Ophidian of TOA
Die gasten geef je een vaag idee voor een nummer en ze maken er een meesterwerk van qua sounds en afwerking
View on YouTubewrote:Als er iemand er een meesterwerk van maakt qua sounds en afwerking is het wel Bas Oskam. Als je het mij vraagt mogen Ophidian en TOA dromen van een sounddesign als hem, grappig genoeg zien sommigen het precies andersom. Dat probeer ik te begrijpen, maar ik hoor gewoon niet in Industrial wat jullie er in horen.wrote:Bas mag dan goed zijn maar komt echt niet hoger dan een Ophidian of TOA
Die gasten geef je een vaag idee voor een nummer en ze maken er een meesterwerk van qua sounds en afwerking
Jeetje daar word je toch krankjorum vanwrote:[youtube]-[/youtube]wrote:Als er iemand er een meesterwerk van maakt qua sounds en afwerking is het wel Bas Oskam. Als je het mij vraagt mogen Ophidian en TOA dromen van een sounddesign als hem, grappig genoeg zien sommigen het precies andersom. Dat probeer ik te begrijpen, maar ik hoor gewoon niet in Industrial wat jullie er in horen.wrote:Bas mag dan goed zijn maar komt echt niet hoger dan een Ophidian of TOA
[youtube]-[/youtube]
[youtube]-[/youtube]
Sound design en opbouw waar Bas echt alleen maar van kan dromen hoor
Ik denk dat Bas prima in staat is om een kick 20000x achter elkaar te zetten met af en toe een kickroll en een snaredrum. In mijn ogen is Industrial zoals ik het zo hoor écht niet technischer dan hardstyle.wrote:VIDEO'swrote:Als er iemand er een meesterwerk van maakt qua sounds en afwerking is het wel Bas Oskam. Als je het mij vraagt mogen Ophidian en TOA dromen van een sounddesign als hem, grappig genoeg zien sommigen het precies andersom. Dat probeer ik te begrijpen, maar ik hoor gewoon niet in Industrial wat jullie er in horen.wrote:Bas mag dan goed zijn maar komt echt niet hoger dan een Ophidian of TOA
Sound design en opbouw waar Bas echt alleen maar van kan dromen hoor
Dit denk ik dus namelijk ook. Ik hoor gewoon vrij weinig elementen waarvan ik denk dat ze een enorm hoge moeilijkheidsgraad hebben. Het kan natuurlijk ook aan mij liggen, maar dit is hoe ik het ervaar. Misschien dat als ik me iets meer had verdiept in Industrial dat ik mijn mening wat zou bijschaven, maar ik denk niet dat ik zelfs dan nog zou durven zeggen dat bovenstaande producers betere kwaliteit en afwerking hebben dan Bas Oskam.wrote:Ik denk dat Bas prima in staat is om een kick 20000x achter elkaar te zetten met af en toe een kickroll en een snaredrum. In mijn ogen is Industrial zoals ik het zo hoor écht niet technischer dan hardstyle.
wrote:Als je het mij vraagt mogen Ophidian en TOA dromen van een sounddesign als hem,

Wat niet? Denk je dat Ophidian (of Bas) dat gesampled heeft?wrote:Oh die remix is zo bruutwrote:*plaatje*wrote:Als je het mij vraagt mogen Ophidian en TOA dromen van een sounddesign als hem,
*video*
Vergelijk voor de grap eens even het instrumentale gedeelte van de Forgotten Moments Remix met wat Bas Oskam in de break van Moonraker of de intro van het E=NC2 album probeert neer te zetten. Daar ga je al.![]()
Maar wat heeft dat instrumentaal gedeelte te maken met sounddesign?
Dat zal je zo terug nemen. De track is overigens gemasterd door, om nog even op die discussie terug te komen, Eye-D:wrote:Ik ben er van overtuigd dat E=NC2 de best geproduceerde track is, en inderdaad beter dan al dat industrial geneuzel wat ik altijd verschrikkelijk leeg vindt klinken.
Ophidian heeft dan ook duidelijk gemaakt dat hij zoveel mogelijk van het origineel wilde behouden. De overgangen naar de verschillende stukken zijn dus niet goed. Maar de stukken apart welwrote:Die Synthapella's zijn vet hoor, maar totaal niet goed afgewerkt.
Verder ga ik mij ook niet mengen in deze discussie, ik vind NC, Hidden en Ophidian allemaal super goed en ik weet zo niet wie beter is.
Datzelfde denk ik ook van jullie, maar aangezien we elkaar toch niet kunnen overtuigen kunnen we dat maar het beste achterwege laten.wrote:Wees realistisch en zie gewoon in dat producers als Hidden en Ophidian een beter sounddesign hebben.
Precies.wrote:Sowieso zijn de genres erg moeilijk met elkaar te vergelijken.