01. Noisecontrollers - Static 7
Ik vind het stukje gitaar niet echt in de track passen, volgens mij omdat het één een analoog geluid is en de rest digitaal. De kwaliteit tussen beide verschilt teveel. Ik vind de midintro met alle verschillende geluiden wel vet, al stelt de kick qua kracht weinig voor. De melodie is complex en goed uitgewerkt, maar is voor mij veel te kazig. De distortion in de climax kraakt me net iets teveel zodra de kicks omhoog gaan, ook is de impact veel te veel afgerond, waardoor een groot deel van de hardheid van de kick verdwijnt.
02. Noisecontrollers - All Around The World 5
Deze track begint wel erg kazig. Ik houd enorm van subtiliteit en ben bang dat ik juist veel van het tegenovergestelde op dit album zal aantreffen. De vocalen, ondanks dat ze prima ingezongen zijn, heb ik helemaal niets mee. Ook de melodie is voor mij over de top en gaat mij iets te lang door. Verder is de opbouw in de track 2x zolang als de stukjes met kick.
03. Noisecontrollers & Waverider - Have You 4.5
De gecutte vocalen in de intro vind ik gruwelijk irritant, helemaal als ze aan het eind omlaag gaan. Dat doet me teveel denken aan de hedendaagse house. Daar waar de vorige twee melodieën nog vrij sterk waren, ondanks dat het mijn smaak niet is, vind ik deze melodie vrij saai. Ook de synth is erg dun. De kicks springen me te willekeurig alle kanten op, maar dat zijn we wel gewend van Waverider.
04. Noisecontrollers - Circles 5.5
Zoals al eerder genoemd bij track 1 houd ik wel van midintro's met allerlei vage geluiden. De kicks ontbreekt het echter wederom aan kracht, desondanks blijft de energie er wel in door de andere elementen. Tja, dan stappen we de rollercoaster van extreme emoties in. De melodie zelf valt dan nog wel mee, maar de synths op de achtergrond kleuren weer ver buiten de lijntjes. De kicks in deze track zijn in de basis al te hoog en daardoor gewoon lelijk. In het tweede deel van de climax keert de subtiliteit weer een beetje terug en dan kan ik er al een stuk beter naar luisteren, nou ja dat is niet helemaal waar, de kicks zorgen ervoor dat ik ook dat stuk niet nog een keer hoef te horen.
05. Noisecontrollers - What?! 7
De bassline in deze track is wat apart, het deel wat als reverse dient zit te dicht op de kick, waardoor de drive er niet echt lekker uit komt. Het stuk op 0:56 klinkt helemaal nergens naar, het is net alsof de plaat overslaat. Het tweede deel van de midintro is gewoon saai. De melodie die er op volgt doet me weer een beetje denken aan de oude Noisecontrollers sound. Wel zijn alle scherpe randjes van vroeger er af. De kicks zijn niet zo bijzonder, maar blijven gelukkig wel op dezelfde toonhoogte. Oh wacht ik heb niets gezegd, al valt de hoogte reuze mee. Wel valt me nu op wat er mis is met deze bassline, want de sub van de kick loopt door en de reverse voegt qua laag niets toe. De BPM versnelling hadden ze achterwege mogen laten. Een 7 naar boven afgerond.
06. Noisecontrollers - Feel So Good (Sogma Classical Edit) 7
Nee de vocalen en het klassieke gedeelte passen totaal niet bij elkaar. Het klassieke stuk was goed te doen, maar ook weer niet zo bijzonder. Als ik heel eerlijk ben ken ik het origineel zo niet uit mijn hoofd, dus ik kan niet oordelen wat het verschil is met origineel. Ik vind de geluidjes in de midintro vet, de kicks kraken me iets teveel in de punch. De melodie is op zich prima en siddert lekker verder. De vocalen erdoorheen hadden ze wel achterwege mogen laten. De tweede climax is dan weer te cheesy.
07. Noisecontrollers - Faster N Further (Bass Modulators Remix) 6
De tails van de kicks in de intro zijn me veel te lang. Screeches in combinatie met die andere sounds is op zich wel goed, een reverse a la Tuneboy - I Will Growl had er veel beter onder gepast en had de energie van de screeches ook meer ondersteund. De synth van de climax vind ik sterk. De variaties van de melodie vind ik minder dan de originele melodie zelf en worden op een gegeven moment wel erg willekeurig, veranderen om het veranderen. Ook wordt de track wel erg abrupt afgebroken (al staat Mediamonkey op automatische overgangen).
08. Noisecontrollers - Always Orange 6
De synth in deze track is erg dun en wordt een beetje overheerst door de kicks. De melodie is vrij saai en bij lange na dus niet interessant genoeg om een hele track mee te vullen. De tweede synth vind ik ook weinig toevoegen. De tails in de kick zijn mij wederom te lang en wat aan de hoge kant.
09. Noisecontrollers - Light 6
De intro vind ik wel grappig gedaan, al worden de kicks zelf volledig weggeblazen door de bass die erachter aan komt. De midintro is wat standaard en voelt meer aan als een verplicht nummertje. Het stuk waar de kick omhoog gaat is zum kotsen. De vocalen op zich zijn vet, maar worden wat abrupt afgekapt waardoor ze niet helemaal goed in de track passen. Het stuk wat volgt had beter volstaan als midintro in plaats van de saaie screeches. De climax melodie is wel aardig en de kicks bevatten vrij veel drive, maar wederom weinig kracht. De pitchende stukjes hadden ze ook wel achterwege mogen laten.
De tweede helft van de review volgt vanavond.
Last edited by
Lyst on 14 Mar 2014 19:04, edited 2 times in total.