Active topics in Tracks

Moderators

• Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Jor-D Jor-D Hardtraxx Beheerder · 2 hours ago
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Beheerder · 11 days ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 5 hours ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 3 days ago
Cover: Crypsis - Program Hostile
HS Single

Crypsis - Program Hostile (MINUS045)

Label
Minus Is More
Catalogue number
MINUS045

Source: facebook.com

Hardtraxx Veteran
17992 posts member since 2010
last seen Aug 2025
MelvinFR wrote:The 6th Pathway Experience. :loving:
Is deze al ergens te beluisteren?
Hardtraxxer
606 posts member since 2014
last seen 18 days ago
Possibilities :drool:
L
Hardtraxxer
72 posts member since 2016
last seen Jun 2025
Daveytl wrote:
MelvinFR wrote:The 6th Pathway Experience. :loving:
Is deze al ergens te beluisteren?
Jazeker, heb de hardcopy hier liggen.
S
Hardtraxxer
801 posts member since 2011
last seen Jul 2018
wat een kut album zeg
Hardtraxx Veteran
4809 posts member since 2014
last seen 4 hours ago
1 of 2 tracks zijn wel leuk maar de rest vind ik geen reet aan.
Hardtraxx Veteran
10235 posts member since 2009
last seen Apr 2025
Alleen Fight en Punish zijn vet, de rest is matig, tot zeer matig tot zeer slecht. De grootste reden hiervan is dat ik de tracks allemaal zo gewoontjes vind, het is dus ''gewoon'' saai. Ook kicks is een aantal tracks kan ik niet plaatsen helaas.

Ik sla deze over, en zet Dust In Your Eyes weer op :)
Hardtraxx Veteran
5124 posts member since 2009
last seen May 2026
Wat een verschrikkelijk album :/
Hardtraxx Addict
1115 posts member since 2016
last seen Dec 2024
Had hele hoge verwachtingen na de eerste 3 previews, maar wat is dit uiteindelijk vies tegen gevallen zeg.
T
Hardtraxx Addict
1171 posts member since 2012
last seen Nov 2023
Had bij de Frequencerz remix liever die typische Frequencerz kick gehoord.
Donateur
6860 posts member since 2011
last seen Jul 2017
Mr Lellebel wrote:Wat een verschrikkelijk album :/
Hardtraxx Addict
1360 posts member since 2014
last seen Aug 2022
M Unic wrote:Had bij de Frequencerz remix liever die typische Frequencerz kick gehoord.
Ik ook, deze kicks vind ik minder, net als bij Freqolution.
Hardtraxxer
724 posts member since 2014
last seen Jun 2018
Beast en Punish vind ik toch wel de vetste platen van het album :woot:
Hardtraxx Veteran
5671 posts member since 2013
last seen Aug 2024
Lol niemand die wat zegt over Possibilities? Dat is namelijk de enige plaat die ook maar een klein beetje interessant is. De rest is echt bizar. Is eigenlijk toch wel heel erg gesteld nu met de hardstyle als zelfs Crypsis het niet meer heeft?
Hardtraxx Veteran
8198 posts member since 2014
Vannacht dan (zonder eerder te luisteren en wel met redelijke verwachtingen) Crypsis z'n live act van deze platen gehoord. Op een track of 2 na (geen idee hoe die heetten) vond ik dat ze erg weing drive hadden.
Hardtraxx Veteran
17572 posts member since 2010
last seen 2 days ago
Vind het juist wel een heel vet album, kwaliteit is wel wisselend. Maar kan in de meeste tracks wel wat vinden wat ik vet vind. (behalve Break down Low remix)

Vind de Torture remix enorm goed gelukt, had hem nog niet beluisterd omdat ik bang was voor het ergste. Maar ze hebben het origineel goed gebruikt en beetje geupdate. Een beetje wat The Prophet ook gedaan heeft met Music Made Addict en Lockdown remix. Precies gebruikt wat het origneel goed maakt, en het lichtelijk opgefrist met wat nieuwe elementen. Kudo's daarvoor :)

edit: veel tracks kun je ook echt leuk inmixen, houdt Crypsis sowieso vaak wel rekening mee :thumbsup:
Hardtraxx Veteran
5671 posts member since 2013
last seen Aug 2024
Paultheone wrote:Lol niemand die wat zegt over Possibilities? Dat is namelijk de enige plaat die ook maar een klein beetje interessant is. De rest is echt bizar. Is eigenlijk toch wel heel erg gesteld nu met de hardstyle als zelfs Crypsis het niet meer heeft?
Oke even hierop terug komend. Net tijdens het sporten even het hele album opnieuw geluisterd alleen dit keer dan alleen de radio edits via Deezer. Het valt eigenlijk allemaal best wel mee. Het eerste gedeelte van CD 1 is prima te doen en de kicks zijn ook nog wel redelijk afwisselend.

Het is gewoon heel jammer dat er geen platen tussen zitten van het niveau Chaser. Had hier wel heel erg op gehoopt en daardoor een beetje teleurgesteld. Maar als je het vergelijkt met de andere raw van tegenwoordig is dit album eigenlijk gewoon een verademing.

Moet wel zeggen dat ik Possibilities wel echt een bizarre plaat vind nu ik hem nog een paar keer heb aangehad. De Break Down Low remix daarentegen... daar had Crypsis echt wel even mogen zeggen tegen Brennan Heart dat dit toch echt te matig is want die kan gewoon echt niet.
T
Hardtraxx Addict
1542 posts member since 2016
last seen Oct 2023
Voor de gene die het album al hebben, kan mij iemand vertellen of er een climax zit in king kong?
K
Ik heb er kritisch naar geluisterd, dat mag ook bij de naam Crypsis en had er toch wel veeeeel meer van verwacht :/
Hardtraxx Veteran
3418 posts member since 2014
last seen Oct 2024
Album staat inmiddels ook op Spotify ;)
Even naar luisteren en wellicht mijn mening even achterlaten :P
Hardtraxx Elite
2512 posts member since 2012
last seen 12 days ago
Haalt het niet bij Statement Of Intent, maar er zijn toch wel een groot aantal tracks die ik vaker zal opzetten van dit album. Vind de remixes dan nog het minst goede, maar dat kan je niet echt op het conto van Crypsis schrijven.
Hardtraxx Veteran
14324 posts member since 2011
last seen 10 hours ago
Hij had toch ooit gereageerd dat hij dit album in zijn oude stijl weer zou maken? Merk er anders heeeeel weinig van :cry:
K
Wat een lachwekkende review :lol: Zal het beleid dan wel zijn bij AAN...
Hardtraxx Veteran
4809 posts member since 2014
last seen 4 hours ago
One of my favourite tracks from ‘Program Hostile’ was Brennan Heart’s remix of “Break Down Low.”
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Hardtraxx Veteran
14531 posts member since 2010
last seen Jun 2026
Crypsis, dit is onder je niveau.

Kicks zijn niet over naar huis te schrijven en een goed aantal tracks zijn redelijk 'standaard'.
Bij sommige vocals dacht ik wel van 'Dit is wat ik verwacht bij Crypsis', maar de kicks en sounds verpesten vele tracks.
Soms hoorde ik wat sounds die zo fijn zijn (Meestal herkende ik ze van oudere tracks), maar dan verpeste andere onderdelen de track weer.

En wat een lachertje is die Break Down Low remix.
Hardtraxx Veteran
3418 posts member since 2014
last seen Oct 2024
Vind dit een erg ondermaats album. Staan wel een aantal leuke tracks tussen, zoals Bathe in Blood, Revelation (die Viking vocals :loving: ) en de Torture remix, maar verder springt er geen enkele plaat tussen uit. Ik vind het niet slecht, maar het had zo veel meer potentie gehad. 5.5/10