Active topics in Tracks

Active topics

Moderators

• Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Jor-D Jor-D Hardtraxx Beheerder · 11 minutes ago
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Beheerder · 10 days ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 6 hours ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 2 days ago
HS EP 2 tracks

Blackburn - Be Aware (THER-077/Theracords)

Label
Theracords
Catalogue number
THER-077
  1. Be AwareYouTube
  2. It's YouYouTube
Artiest
3579 posts member since 2009
last seen 2 days ago
Blackburn - Be Aware (THER-077)

Label: Theracords
WEB release: 04/07/12

01. Be Aware
02. It's You

Samples:
View on YouTube
View on YouTube
Last edited by DjThera on 29 May 2012 12:56, edited 1 time in total.
Artiest
557 posts member since 2010
:clap: :yay: :thumbsup: :worship:
Hardtraxx Veteran
5255 posts member since 2011
last seen Jul 2026
Lekker weer, maar die pitchkicks vind ik toch weer minder! ^^
Voorkeur gaat uit naar It's You. :thumbsup:
Last edited by sjobie on 29 May 2012 13:27, edited 2 times in total.
Hardtraxx Elite
2908 posts member since 2010
last seen Jun 2022
Jaaa super zeg, Be Aware! Lekkere sounds de hele track door, heerlijke kick in de intro, herkenbare vocals en een climax die zowel keihard is en een euphorische melodie met zich meebrengt! Me like alot!

It's You vind ik ook facking chill, wat een heerlijke melodie, ook weer heerlijk zweverig maar toch keihard om op los te gaan denk ik zo. Ja dit wille we live hore _o_
Last edited by Wesz91 on 29 May 2012 13:01, edited 1 time in total.
J
Hardtraxx Elite
2832 posts member since 2011
last seen May 2014
Heerlijk hoor!
Aan het typen...
11374 posts member since 2008
last seen Oct 2024
Midintro van Be Aware is erg lekker, veel drive en energiek en de korte kicks zijn goed hard. De climax daarentegen is exact het tegenovergestelde, daar is alle energie en drive juist verdwenen. De melodieën in beide tracks vind ik saai, de hoogste pitchkicks in Be Aware en de helium vocalen in It's You zijn storend. Jammer, tot en met de eerste mid intro was ik enthousiast, daarna eigenlijk alleen nog maar teleurgesteld.
R
Hardtraxx Veteran
6778 posts member since 2010
kauwgombal wrote:Theracords en pitchkicks dat is nieuw? :P Klinkt zeker niet verkeerd dit! :thumbup:
Niet echt nieuw.. Geck-o heb ook tracks op TC met pitchkicks, zelfde geldt voor Phrantic. Vindt dit btw wel aardig Phrantic 2.0..
Maar das zeker niet verkeerd bedoeld :D

Vindt persoonlijk ''It's You'' beter, hier hebben de kicks net wat meer power, alleen hier stoor ik me een beetje aan die vocals. Verder een prima plaatje, ik hou altyd wel van dat soort simpele melodietjes ^^
Hardtraxx Veteran
7211 posts member since 2009
last seen Mar 2026
Doet me denken aan een soort van kwaliteitsversie van DBSTF of iets in die richting. Fijn dat dat er nu ook is. Diversiteit :thumbsup: . Tracks klinken tot nu toe leuk, maar niet heel erg bijzonder. Goede feestplaatjes :)

It's You klinkt trouwens wel zwaar geinspireerd door So High, maar dan wel met een andere insteek. Niet voor maximale euforie gemikt, maar wat meer ingehouden en 'gewoon' vrolijk.
Last edited by PNXRMX on 29 May 2012 13:45, edited 1 time in total.
Artiest
6117 posts member since 2010
last seen May 2026
Beetje jammer van Be Aware (Da Tweekaz) voor de rest klinkt het allemaal goed :)
F
Hardtraxx Veteran
6061 posts member since 2010
last seen 13 days ago
Vet!
Hardtraxx Elite
2642 posts member since 2011
last seen 15 days ago
klinkt wel lekker :)
K
Festuca wrote:Beetje jammer van Be Aware (Da Tweekaz) voor de rest klinkt het allemaal goed :)
ben je niet goed ofzo, de vocals zijn van half life 2. Beste. FPS. OOIT.
Artiest
last seen 2 days ago
En ik maar denken dat Festuca ze had ingesproken :oh:
F
Hardtraxx Veteran
4027 posts member since 2012
last seen Nov 2015
Intro's zijn beide echt heeel fijn :worship: climaxen van beide tracks zijn dan weer erg slap. :/
Hardtraxx Veteran
7274 posts member since 2009
last seen 1 hour ago
It's You doet het hem voor mij :) leuke track met een lekker sfeertje.

Bij de ander vind ik alleen de mid-intro vet, rest vind ik behoorlijk saai.
Hardtraxx Veteran
10235 posts member since 2009
last seen Apr 2025
PNXRMX wrote:Doet me denken aan een soort van kwaliteitsversie van DBSTF of iets in die richting. Fijn dat dat er nu ook is. Diversiteit :thumbsup: . Tracks klinken tot nu toe leuk, maar niet heel erg bijzonder. Goede feestplaatjes :)

It's You klinkt trouwens wel zwaar geinspireerd door So High, maar dan wel met een andere insteek. Niet voor maximale euforie gemikt, maar wat meer ingehouden en 'gewoon' vrolijk.
Kan me hier wel in vinden. Tracks doen me niet zo heel erg veel, misschien wat vaker luisteren :)
Hardtraxx Veteran
3923 posts member since 2009
last seen Dec 2017
Wat een vette release!

Beide mid-intro's zitten vol drive met goeie kicks en energieke sounds en vocals. Melodie van Be Aware is gewoon nice en de pitchkicks passen er prima bij.
Melodie van It's You vind ik ook wel gaan maar daar vind ik de kick er niet echt bij passen.

Overall een vette release, zeker voor een nieuwkomer. Had dit echt niet verwacht op Theracords eigenlijk want het zijn gewoon 2 mainstream platen. Maakt niet uit verder, worden hier zeker gedraaid!

Wie is Blackburn eigenlijk? Alias van een al bekende DJ of een volledige nieuwkomer? Ik hoor wel iets van CO2 terug in de kicks eigenlijk.
Hardtraxx Veteran
16580 posts member since 2009
last seen Oct 2024
beide platen hebben hele lekker intro's, veel drive en kicks klinken lekker
climax vind ik bij beide tegenvallen want zoals hier eerder is gezegt halen die de drive idd uit de plaat

gaan wel beide gedraaid worden :thumbsup:
Artiest
last seen 2 days ago
We kunnen wel continu roepen dat t ons om de diversiteit gaat, maar beter doet de muziek dat voor ons ;)

Ik ben erg blij met Blackburn als nieuwe Theracords artiest :D Ik vind het errrg lekkere tracks met een geweldige vibe en de kicks knallen stiekem toch flink harder dan je zou verwachten (wat waarschijnlijk wat duidelijker wordt als de release uit is, want dr zit altijd wel een flink kwaliteitsverschil tussen de YT previews en de tracks zelf)
Hardtraxx Crew
30635 posts member since 2010
last seen 6 hours ago
Midintro van Be Aware is heel gaaf, de climax doet me niet zo veel. Ook It's You doet vrij weinig met me. Wel zijn de kicks in beide tracks heel lekker :)
Hardtraxx Elite
2908 posts member since 2010
last seen Jun 2022
Gangsterdwerg wrote: Wie is Blackburn eigenlijk? Alias van een al bekende DJ of een volledige nieuwkomer? Ik hoor wel iets van CO2 terug in de kicks eigenlijk.
50% van Drivium als ik me niet vergis.
Artiest
last seen 2 days ago
Q
Hardtraxxer
959 posts member since 2009
last seen May 2015
Het kraakt gewoon niet normaal erg.. Zal wel aan youtube liggen maar het is nu echt niet luisterbaar. Ik hoor ze wel bij de release :)
edit: wat ik er overigens van kan horen spreekt me wel erg aan! Iets meer mainstream voor mn gevoel dan veel andere platen van theracords
Hardtraxx Veteran
5255 posts member since 2011
last seen Jul 2026
Q-Dominic wrote:Het kraakt gewoon niet normaal erg.. Zal wel aan youtube liggen maar het is nu echt niet luisterbaar. Ik hoor ze wel bij de release :)
Bij mij stond hij op 240p, op 1080p zetten scheelt een stuk. ;)
Artiest
last seen 2 days ago
Dat scheelt idd sowieso al, heel erg raar dat Hardtraxx sowieso niet de mogelijkheid geeft om direct de hoogste kwaliteit YT te posten