Active topics in Tracks

Active topics

Moderators

• Jor-D Jor-D Hardtraxx Beheerder · online
  • Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Beheerder · 10 days ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 54 minutes ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 2 days ago
HS Single

Atmozfears - The Final Mission (Q-Base 2018 Anthem) (Q185)

Label
Q-Dance Records
Catalogue number
Q185
Hardtraxxer
63 posts member since 2016
last seen Jan 2025
Heeerlijke anthem, maar vond die van vorig jaar ook mega. Prima anthems de afgelopen 2 jaar. :loving:
Hardtraxxer
625 posts member since 2011
last seen Apr 2026
We worden dit jaar wel erg verwent met 2 geweldige anthems, zowel deze als die van E-Force zijn heerlijk ! :bomb:
Bierkoning
25324 posts member since 2010
last seen 25 days ago
Heb echt niks met die zeurderige synths die Atmozfears altijd gebruikt. Ook deze plaat pakt me weer niet.
Hardtraxx Addict
1510 posts member since 2017
last seen Mar 2024
Is deze melodie niet een kopie van Wasted Penguinz - Evergreen? Naar mijn idee wel.

View on YouTube
@35:31 - Wasted Penguinz - Evergreen
Hardtraxx Crew
11820 posts member since 2013
last seen Jun 2026
Verplaatst
P
Hardtraxx Veteran
13099 posts member since 2015
last seen Jan 2025
PEPii wrote:Is deze melodie niet een kopie van Wasted Penguinz - Evergreen? Naar mijn idee wel.

View on YouTube
Neejoh. De synth kan ik begrijpen ja, zo 'zeurderig'. Melodie loopt echt wel even anders :P

Btw:

View on YouTube
U
Hardtraxx Addict
1518 posts member since 2011
last seen Aug 2026
Heerlijke plaat weer :loving: Zo'n dikke sounds zijn hierin verwerkt en melodie is lekker zweverig. Atmozfears kan imo weinig fout doen. :worship:
Hardtraxx Addict
1510 posts member since 2017
last seen Mar 2024
Pedaalemre wrote:
PEPii wrote:Is deze melodie niet een kopie van Wasted Penguinz - Evergreen? Naar mijn idee wel.

View on YouTube
Neejoh. De synth kan ik begrijpen ja, zo 'zeurderig'. Melodie loopt echt wel even anders :P

Btw:

View on YouTube
Ja kopie is wat heftig bewoord, maar vind het wel overeenkomsten hebben.
I
Hardtraxx Addict
1147 posts member since 2016
last seen Nov 2025
Ik vind dit ook niet echt denderend moet ik zeggen.

Kicks hebben een basswall van hier tot tokyo en de holheid van de punch -die weer kilometers losstaat van de tail overigens- laat het geheel van de kick niet veel beter klinken.

Vocalen zijn ook weer lekker nietszeggend en vind je in elke raw plaat tegenwoordig (SZP - The Project kopie??). Vrij kansloos om hem in een anthem te gooien dus. De enige manier hoe ze verband leggen met Q-base is door letterlijk te zeggen "this is Q-base". Als dat er niet in zat had het gewoon een totaal random andere plaat kunnen zijn.

Wat de lead betreft weet ik niet goed wat ik er van moet maken. Er is niet echt een melodie, maar toch weer wel. Veel gevoel of sfeer word er ook niet gekweekt want het gaat om de haverklap van majeur naar mineur. En tja, daar houdt het eigenlijk wel een beetje op met sampling. Leeg, nadruk op kicks, niks vult elkaar aan of is op elkaar afgestemd: Ik val in slaap.

Het enige vette aan deze plaat is de mid vind ik. Prima kicks en een flinke bak drive. Ook wordt er gespeeld met de melodie die terug komt in de climax (voor zover die aanwezig is dus), ook altijd vet.

Blijf toch voorstander van de Lost In Dreams melodie. Kan me niet schelen hoe vaak die geremixt wordt, maar juist gezien dit de laatste editie van Q-base is had ik 'm graag terug willen zien. Defqon is melodieus en zomers, Qlimax is rauw en duister en Q-base is Lost In Dreams. Tenminste, zo was het ooit. Jammer dat het zo moet eindigen.
Hardtraxx Veteran
4364 posts member since 2017
last seen Feb 2022
Fijne plaat dit! Wat een kicks kan Atmozfears toch maken. Zo heerlijk clean met een fijne melodie! :love:
Hardtraxx Veteran
7886 posts member since 2017
last seen 6 hours ago
Toen ik net de HQ van deze track (Q-Base anthem) opzetten, moest ik ook direct aan die WP plaat denken. Kan daardoor ook maar moeilijk naar deze track luisteren :/. Alles klinkt rete dik, maar stoor me nu zo aan de melo dat ik hem niet veel vaker op zal zetten.
D
Hardtraxx Veteran
4719 posts member since 2008
InfinI wrote:Ik vind dit ook niet echt denderend moet ik zeggen.

Kicks hebben een basswall van hier tot tokyo en de holheid van de punch -die weer kilometers losstaat van de tail overigens- laat het geheel van de kick niet veel beter klinken.

Vocalen zijn ook weer lekker nietszeggend en vind je in elke raw plaat tegenwoordig (SZP - The Project kopie??). Vrij kansloos om hem in een anthem te gooien dus. De enige manier hoe ze verband leggen met Q-base is door letterlijk te zeggen "this is Q-base". Als dat er niet in zat had het gewoon een totaal random andere plaat kunnen zijn.

Wat de lead betreft weet ik niet goed wat ik er van moet maken. Er is niet echt een melodie, maar toch weer wel. Veel gevoel of sfeer word er ook niet gekweekt want het gaat om de haverklap van majeur naar mineur. En tja, daar houdt het eigenlijk wel een beetje op met sampling. Leeg, nadruk op kicks, niks vult elkaar aan of is op elkaar afgestemd: Ik val in slaap.

Het enige vette aan deze plaat is de mid vind ik. Prima kicks en een flinke bak drive. Ook wordt er gespeeld met de melodie die terug komt in de climax (voor zover die aanwezig is dus), ook altijd vet.

Blijf toch voorstander van de Lost In Dreams melodie. Kan me niet schelen hoe vaak die geremixt wordt, maar juist gezien dit de laatste editie van Q-base is had ik 'm graag terug willen zien. Defqon is melodieus en zomers, Qlimax is rauw en duister en Q-base is Lost In Dreams. Tenminste, zo was het ooit. Jammer dat het zo moet eindigen.
:huh:
Hardtraxx Veteran
17572 posts member since 2010
last seen 22 hours ago
Unieke plaat, super creatief, en gedurfd voor een anthem. Voel hem op het eerste gehoor nog niet zo. Misschien wat vaker horen :)
Hardtraxx Veteran
7886 posts member since 2017
last seen 6 hours ago
Rickzel wrote:Unieke plaat, super creatief, en gedurfd voor een anthem. Voel hem op het eerste gehoor nog niet zo. Misschien wat vaker horen :)
Nou heel uniek en creatief als je een melodie jat en hem een fractie aanpast :x
Last edited by Svbtwee on 21 Aug 2018 14:37, edited 1 time in total.
Hardtraxx Veteran
6004 posts member since 2017
last seen 3 days ago
Ik denk echt niet dat die de melodie heeft gejat. Vind dit wel iets wat atmozfears zelf zou maken. Vind het ook niet op elkaar lijken tbh. Hoor toch echt een ander melodie.
Hardtraxx Addict
1339 posts member since 2015
last seen Mar 2025
Ik hoor ook overeenkomsten in de melodie, maar ik denk niet dat dit bewust gedaan is. Overigens pakt deze plaat mij ''nog'' niet
Hardtraxx Veteran
7976 posts member since 2013
last seen 1 hour ago
Krijg er niet echt een anthem gevoel bij, vind het over het algemeen ook maar een matig nummer eerlijk gezegd.
Hardtraxx Crew
30635 posts member since 2010
last seen 54 minutes ago
Wat een spuuglelijke kicks :sick: Kan hier dus echt totaal niet naar luisteren.....
Hardtraxx Veteran
14323 posts member since 2011
last seen 1 hour ago
Bij Atmozfears vind ik soms ontzettend tof maar ook heel veel waarvan ik het gewoon net niet vind.

Nu dit anthem volledig geluisterd te hebben na eerst de video te kijken waar hij het een beetje uitlegde moet ik zeggen dat ik de melodie wel wat vind maar het erg traag opkomt.

Toen hij vertelde dat hij wat oude Q-base invloedens terug wilde laten horen had ik eigenlijk gehoopt op de originele anthem door een stuk van de melodie misschien er in te verwerken bij de vanaf de 16e maat ofzo. Maar was er best door teleurgesteld.

De kicks vind ik heel leeg klinken kwa gevoel. Veel Laag en een flinke overstuurde distortie op een wat lager volume. Kan niet zeggen dat dit anthem mij pakt.
Hardtraxx Elite
2370 posts member since 2016
last seen Jan 2021
Nuracore wrote:Toen hij vertelde dat hij wat oude Q-base invloedens terug wilde laten horen had ik eigenlijk gehoopt op de originele anthem door een stuk van de melodie misschien er in te verwerken.
Dit heb ik ook.. Ik snap het ook gewoon niet! Dit is toch exact het juiste moment om wat met die melodie van het origineel te doen? :/ Sowieso Q en de gedachtegang achter de laatste keer Q-Base is voor mij een raadsel..
Donateur
15013 posts member since 2010
last seen Aug 2024
Ik snap hier ook werkelijk waar geen fluit van. Wat is gvd nu mooier dan het Q-Base concept ten ruste leggen met die heldige melodie? Buiten dat feit raakt me dit - in tegenstelling tot het overige nieuwe werk van Atmoz - totaal niet.

Verder eigenlijk wel eens met wat InfinI zegt. Mijn eerste editie was eigenlijk pas 2010, maar zal die anthemshow met de A2 remix nooit meer vergeten. Weet nog dat we toen al hevig liepen te speculeren over wie hem het jaar erop moest maken. Crypsis, B-Front, Wildstylez, Keltek (DIE WIL IK NU), NC. Allemaal namen die ik heel graag met die melodie aan de slag had zien gaan.

Volgens mij hadden ze toen in 2011 geen anthem, en in 2012 kwamen ze met 'Psyko Punkz - Fight 4 Your Right 2 Party' aan :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: mon dieu wat was dat extreem kut zeg
InfinI wrote: Blijf toch voorstander van de Lost In Dreams melodie. Kan me niet schelen hoe vaak die geremixt wordt, maar juist gezien dit de laatste editie van Q-base is had ik 'm graag terug willen zien. Defqon is melodieus en zomers, Qlimax is rauw en duister en Q-base is Lost In Dreams. Tenminste, zo was het ooit. Jammer dat het zo moet eindigen.
Last edited by TiMOTHYb on 23 Aug 2018 09:37, edited 1 time in total.
A
Keltek in 2011, da's toch wel bijzonder :$

Voorderest vrij triest idd dat die die melodie er niet bij pakt
Donateur
15013 posts member since 2010
last seen Aug 2024
Hahaha liet me even gaan in Keltek chase Keltek Keltek Keltek. Wanneer anthem?
Hardtraxxer
730 posts member since 2017
last seen May 2024
TiMOTHYb wrote: Volgens mij hadden ze toen in 2011 geen anthem, en in 2012 kwamen ze met 'Psyko Punkz - Fight 4 Your Right 2 Party' aan :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: mon dieu wat was dat extreem kut
Je vergeet frontliner - symbols? Een van de beste anthems ooit?
Hardtraxx Veteran
14323 posts member since 2011
last seen 1 hour ago
LV1 wrote:
TiMOTHYb wrote: Volgens mij hadden ze toen in 2011 geen anthem, en in 2012 kwamen ze met 'Psyko Punkz - Fight 4 Your Right 2 Party' aan :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: mon dieu wat was dat extreem kut
Je vergeet frontliner - symbols? Een van de beste anthems ooit?
Dit was wel een gouden Frontliner tijd hoor samen met Save.Exit.Planet hele gouden anrhems van die man