Active topics in Tracks

Active topics

Moderators

• Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Jor-D Jor-D Hardtraxx Beheerder · 2 hours ago
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Beheerder · 10 days ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 14 hours ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 3 days ago
HS Single

Digital Punk - Oblivion

Hardtraxxer
456 posts member since 2011
last seen Jan 2019
heerlyk nummer ! :thumbsup:
J
Hardtraxx Veteran
6527 posts member since 2011
last seen May 2021
Ritsurt wrote:Wat mij betreft nog altijd een ondergewaardeerde producer, dit klinkt echt weer heerlijk ^^
Precies!
J
Hardtraxx Elite
2832 posts member since 2011
last seen May 2014
Woow, vetjes!
Hardtraxx Addict
1008 posts member since 2010
last seen Apr 2015
Zou zowaar de eerste solo-plaat van 'm worden die me echt weet te boeien, klinkt zeker niet verkeerd dit.
Hardtraxx Veteran
10235 posts member since 2009
last seen Apr 2025
Lekkere drive, lekkere sounds! Kicks zijn vaak wel redelijk in orde bij deze man! Klinkt goed in deze preview :thumbsup:
Hardtraxx Veteran
17992 posts member since 2010
last seen Aug 2025
Maestro N wrote:Zou zowaar de eerste solo-plaat van 'm worden die me echt weet te boeien, klinkt zeker niet verkeerd dit.
Same :D
Klinkt erg lekker dit.
A
Hardtraxx Addict
1827 posts member since 2011
last seen Jun 2023
Facking vet! :drool:
M
Hardtraxxer
500 posts member since 2012
last seen Feb 2013
Lekker plaatje, eindelijk weer iets interessants van DP.
H
Hardtraxxer
333 posts member since 2011
last seen Nov 2016
Ritsurt wrote:Wat mij betreft nog altijd een ondergewaardeerde producer, dit klinkt echt weer heerlijk ^^
hier ben ik het ook mee eens al heeft ie in t verleden toch wel een aantal verdwaalde tracks/remixes geproduceerd wat me niet aanstond. De vocalen die ie in zijn tracks gebruikt zijn verre van storend !
Hardtraxx Veteran
7968 posts member since 2010
last seen Mar 2015
Vet!
Hardtraxx Veteran
4198 posts member since 2010
last seen Mar 2020
Wow erg vet, nog is een solo plaat van Digital Punk die me boeit.

Dat schreeuwgeluidje. :drool: Verder wel veel invloeden die Spectral ook heeft maar dat mag de pret niet drukken.
Hardtraxx Veteran
7976 posts member since 2013
last seen 4 hours ago
Die mid-intro :worship:
Climax gaat lekker hard! Heerlijke track :loving:
W
Hardtraxxer
308 posts member since 2012
last seen Nov 2013
View on YouTube :)
Q
Hardtraxx Veteran
6154 posts member since 2012
wizzieuploadzz wrote:[youtube]-[/youtube] :)
De vid in de beginpost is niet goed genoeg, nee?
D
Hardtraxx Veteran
4719 posts member since 2008
Drive :worship:
D
Hardtraxx Veteran
4969 posts member since 2012
Heerlijke track dit! :)
Hardtraxx Elite
2055 posts member since 2011
last seen Apr 2015
Vette sounds! Als die kicks en sound pitchen is het echt genieten! Wel iets wat rommelig maar de originaliteit maakt dit goed!
Hardtraxxer
214 posts member since 2012
Wout1997 wrote:Klinkt nog wel rommelig, ff door de mixdown en mastering en je hebt een heerlijk nummer :drool: :drool:
Stoer dat jij dit uit een matig YT preview al kan opmaken. :thumbup: Verder zijn alle DP producties technisch gewoon goed. Dus deze zal dat wel niet zijn dan heh.. >.<

Ot: Zeer dikke track :worship:
W
Hardtraxx Veteran
4162 posts member since 2012
last seen Aug 2013
The_Gospel wrote:
Wout1997 wrote:Klinkt nog wel rommelig, ff door de mixdown en mastering en je hebt een heerlijk nummer :drool: :drool:
Stoer dat jij dit uit een matig YT preview al kan opmaken. :thumbup: Verder zijn alle DP producties technisch gewoon goed. Dus deze zal dat wel niet zijn dan heh.. >.<

In de preview hoor je toch dat het rommelig is? Ik snap ook nog wel dat het nummer wss nog niet gemastert is.
Hardtraxx Veteran
24546 posts member since 2008
last seen Jun 2026
Want een matige opname, dan uitgezonden op 96 kpbs gecombineerd met de nogal karige soundcompressie van youtube maken dat heel duidelijk.. Onzin.
Hardtraxxer
Wout1997 wrote:
The_Gospel wrote:

In de preview hoor je toch dat het rommelig is? Ik snap ook nog wel dat het nummer wss nog niet gemastert is.
Gast even serieus, ik zie jou bijna overal wel alleen maar lopen zaniken over wat er niet goed is aan een track. Ben je nu zo gefixeerd op de minpunten uit een track te zoeken, en die benoemen. Dat even 2 tellen bedenken of wat je zegt wel klopt te moeilijk is?
Of heb je mijn reactie gewoon totaal niet gelezen, want als je die leest lijkt het me vrij duidelijk.. Het is een simpel rekensommetje Wout:
Nog nooit een technisch slecht uitgekomen track van DP+De incompetente meuk kwaliteit van YT=Gewoon een
deugende track. Of kan je die link niet leggen?

En als ik jou was zou ik eens goed uitzoeken wat de termen ''mixdown'' en ''mastering'' in houden voor je die gaat rondslingeren. Want dan zou je weten dat de mastering 0,0 invloed heeft op ''rommeligheid'' En dat een artiest nooit een tot dit punt belabberde mixdown van hun track zullen draaien.
Sterker nog, voor een ervaren producer is het bijna onmogelijk om zo'n rommelige track te hebben VOOR de afmix. Afmix en mastering zijn niet de wonder middelen van een track die je denkt dat het zijn!
Sorry als ik iets wat bot overkom..
Hardtraxx Addict
1535 posts member since 2011
last seen Dec 2013
Noouuuu, dat is niet helemaal waar wat je daar zegt. Onder mastering valt ook bijvoorbeeld volumeverschillen onderdrukken en de flaws daar uithalen. Stel je hebt 5 samples die om elkaar heen spelen in een plaat, waarvan de een veel harder volume heeft dan de ander, en de ander weer een harder volume heeft dan de een kan je dat ook zien als rommelig, toch?
Hardtraxxer
Elexz wrote:Noouuuu, dat is niet helemaal waar wat je daar zegt. Onder mastering valt ook bijvoorbeeld volumeverschillen onderdrukken en de flaws daar uithalen. Stel je hebt 5 samples die om elkaar heen spelen in een plaat, waarvan de een veel harder volume heeft dan de ander, en de ander weer een harder volume heeft dan de een kan je dat ook zien als rommelig, toch?
Nee, Volume verschillen zijn de Dynamic Range, die in tegenwoordige mastering (BIJNA) niet meer zitten aangezien alles helemaal plat gedrukt wordt.. (Wat ik geen hele goeie ontwikkeling vind, maar das een lang verhaal en daar doe je de dag van vandaag niks meer aan..) En als er volume verschillen inzitten die zo extreem zijn dat het rommelig is kan ik je aanraden om even naar de afmix te kijken. Als je extreme volume verschillen met mastering probeert te maskeren (want weghalen kan je het niet met mastering) wordt het juist 1 grote overcompreste bende.. :P
Hardtraxx Addict
1535 posts member since 2011
last seen Dec 2013
Ik noemde maar een voorbeeld hoor xD Niet dat ik daar last van heb of zo :p
Hardtraxxer
Elexz wrote:Ik noemde maar een voorbeeld hoor xD Niet dat ik daar last van heb of zo :p
Het was ook niet direct naar jou gericht, ik nam jou alleen maar als voorbeeld :P