Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)

Moeten radio edit in het nieuwe jaar meegenomen worden in de stemlijsten?
ja 86%  86%  [ 56 ]
nee 14%  14%  [ 9 ]
Totaal aantal stemmen : 65
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 dec 2018 14:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ja. Want:

We kunnen met z'n allen wel gaan janken over het releasebeleid van labels tegenwoordig maar ik voorzie dat de situatie alleen nog maar erger word. Als een plaat eindelijk in full word gereleased is iedereen hem al zat en ontstaat er een vertekend beeld over hoe goed hij ontvangen is (in de eerste instantie). In mijn ogen kun je een "Radio release" nu ook makkelijker kenmerken doordat hij op spotify te beluisteren valt (verzamelalbums uitgesloten)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 dec 2018 14:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ja, dit zal, helaas, toch wel de trend gaan worden verwacht ik. Spotify releases zijn inmiddels al bijna belangrijker dan 'normaal' releasen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 dec 2018 14:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nee want: release gewoon sneller
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 dec 2018 16:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Chroman schreef:
Nee want: release gewoon sneller

Dat gaan labels zeker doen omdat ze anders op Hardtraxx niet vallen onder een TOTW/M/Y.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2018 02:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ja, met de reden die Jordi geeft + tegenwoordig zijn er bijna geen mid intro's meer, dus kan de plaat kwalitatief amper beter of slechter zijn in full.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2018 13:09 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Het is wel zo imo.

Zo krijg je ook dit jaar een The Enigma, Beyond Reality e.d terwijl die vorig jaar al gewoon van het album te beluisteren waren.

Het voornaamste probleem zijn albums. Spotify-only releases gebeurt nog niet ommeunig veel, alleen de platen van Clockarts/Chris One dan (die dus ook live zijn).

De vraag is denk ik eerder, albums bij release meenemen als ze geen fulls zijn of niet?
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2018 16:03 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
De vraag is denk ik eerder, albums bij release meenemen als ze geen fulls zijn of niet?

Het is alles of niets, ik ga niet daar ook nog weer onderscheid in maken :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2018 14:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

THArdstyler schreef:
Ja, dit zal, helaas, toch wel de trend gaan worden verwacht ik. Spotify releases zijn inmiddels al bijna belangrijker dan 'normaal' releasen.

Eens, helaas.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2018 14:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik denk dat het alleen voor albums nodig is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 dec 2018 00:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Jordi schreef:
Ja. Want:

We kunnen met z'n allen wel gaan janken over het releasebeleid van labels tegenwoordig maar ik voorzie dat de situatie alleen nog maar erger word. Als een plaat eindelijk in full word gereleased is iedereen hem al zat en ontstaat er een vertekend beeld over hoe goed hij ontvangen is (in de eerste instantie). In mijn ogen kun je een "Radio release" nu ook makkelijker kenmerken doordat hij op spotify te beluisteren valt (verzamelalbums uitgesloten)


Helemaal mee eens. Blijf het maar apart vinden dat nummers op alle streamingsites staan maar niet in deze polls omdat er een intro van 30 sec met wat klapjes nog mist.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 dec 2018 01:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
Jordi schreef:
Ja. Want:

We kunnen met z'n allen wel gaan janken over het releasebeleid van labels tegenwoordig maar ik voorzie dat de situatie alleen nog maar erger word. Als een plaat eindelijk in full word gereleased is iedereen hem al zat en ontstaat er een vertekend beeld over hoe goed hij ontvangen is (in de eerste instantie). In mijn ogen kun je een "Radio release" nu ook makkelijker kenmerken doordat hij op spotify te beluisteren valt (verzamelalbums uitgesloten)


Helemaal mee eens. Blijf het maar apart vinden dat nummers op alle streamingsites staan maar niet in deze polls omdat er een intro van 30 sec met wat klapjes nog mist.

Ik blijf het maar apart vinden dat nummers op alle streamingsites staan maar pas 6 maanden later full gereleased worden met een intro van 30 sec met wat klapjes. Maar dat geheel terzijde.

Prima om de poll aan te passen, maar wordt wel lastig. Als een track bijvoorbeels op de Hard Bass CD komt, staat ie ook op Spotify, telt dat dan wel mee?
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 dec 2018 01:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Chroman schreef:
makrooy schreef:
Jordi schreef:
Ja. Want:

We kunnen met z'n allen wel gaan janken over het releasebeleid van labels tegenwoordig maar ik voorzie dat de situatie alleen nog maar erger word. Als een plaat eindelijk in full word gereleased is iedereen hem al zat en ontstaat er een vertekend beeld over hoe goed hij ontvangen is (in de eerste instantie). In mijn ogen kun je een "Radio release" nu ook makkelijker kenmerken doordat hij op spotify te beluisteren valt (verzamelalbums uitgesloten)


Helemaal mee eens. Blijf het maar apart vinden dat nummers op alle streamingsites staan maar niet in deze polls omdat er een intro van 30 sec met wat klapjes nog mist.

Ik blijf het maar apart vinden dat nummers op alle streamingsites staan maar pas 6 maanden later full gereleased worden met een intro van 30 sec met wat klapjes. Maar dat geheel terzijde.

Prima om de poll aan te passen, maar wordt wel lastig. Als een track bijvoorbeels op de Hard Bass CD komt, staat ie ook op Spotify, telt dat dan wel mee?


Ben ik het zeker mee eens. Maarja wij kunnen ons beter aan de huidige tijd aanpassen want andersom gaat helaas niet gebeuren. Ik vind dat je CD's dan niet mee hoeft te rekenen, aangezien dat vaak niet eens radio edits zijn maar mix versies.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 dec 2018 09:03 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Chroman schreef:

Prima om de poll aan te passen, maar wordt wel lastig. Als een track bijvoorbeels op de Hard Bass CD komt, staat ie ook op Spotify, telt dat dan wel mee?


Ik denk dat het alleen voor officieel releases nodig is.

1. Situaties als Chris One - Back 2 Sleep waar de release op Spotify staat maar niet als full.

2. Albums als Black Mirror Society waar alleen de radio edits uit zijn maar de fulls niet of enorm laat komen.

Je zou die, en albums, dan in zijn geheel gewoon in de totw moeten zetten, lijkt me vrij makkelijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 dec 2018 15:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Chroman schreef:
Prima om de poll aan te passen, maar wordt wel lastig. Als een track bijvoorbeels op de Hard Bass CD komt, staat ie ook op Spotify, telt dat dan wel mee?


Verzamelalbums uitsluiten natuurlijk. Tracks zijn vaak zat ook aangepast voordat ze een "officiële" spotify release krijgen (take note dat ik elke keer dat ik deze term moet typen een beetje huil van binnen)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 dec 2018 20:02 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Chroman schreef:

Prima om de poll aan te passen, maar wordt wel lastig. Als een track bijvoorbeels op de Hard Bass CD komt, staat ie ook op Spotify, telt dat dan wel mee?


Ik denk dat het alleen voor officieel releases nodig is.

1. Situaties als Chris One - Back 2 Sleep waar de release op Spotify staat maar niet als full.

2. Albums als Black Mirror Society waar alleen de radio edits uit zijn maar de fulls niet of enorm laat komen.

Je zou die, en albums, dan in zijn geheel gewoon in de totw moeten zetten, lijkt me vrij makkelijk.

Losse releases zoals C1/Clockartz + albums van artiesten, geen verzamelalbums inderdaad
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 dec 2018 17:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wens je veel succes met bijhouden, release betekent voor mij wanneer de original uit is. Anders heb je straks één grote warboel met cd's die uitgebracht worden. Maar zo te zien ben ik in de minderheid :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 dec 2018 01:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
Wens je veel succes met bijhouden, release betekent voor mij wanneer de original uit is. Anders heb je straks één grote warboel met cd's die uitgebracht worden. Maar zo te zien ben ik in de minderheid :P


Maar is toch net gezegd dat CD's enzo niet mee worden geteld? Of begrijp ik je verkeerd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 dec 2018 14:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
Rickzel schreef:
Wens je veel succes met bijhouden, release betekent voor mij wanneer de original uit is. Anders heb je straks één grote warboel met cd's die uitgebracht worden. Maar zo te zien ben ik in de minderheid :P


Maar is toch net gezegd dat CD's enzo niet mee worden geteld? Of begrijp ik je verkeerd.


Ik heb uiteraard niet de moeite genomen het hele topic door te lezen voor ik m'n onzin verkondig.

:whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 dec 2018 21:20 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Lijkt me wel duidelijk. Vanaf volgend jaar gaat bijna alles direct mee :thumbup:
Forumoverzicht » Algemeen » Track of the Year 2022 » Hardstyle