Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2018 11:55 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Gezien sommige mensen toch weer interesse hebben in een TOTY voor Hardcore dacht ik dat we konden starten met het kijken naar de TOTY voor hardcore in 2018. Er zijn geen polls bijgehouden dus met stemmen lukt het niet.

Een beetje, de meeste stemmen over een plaat die goed was gelden.

Gaat uw gang.

Mijn stem voor mainstream is Ophidian - The 909 Track of Ophidian & Ruffneck - So Many Sacrifices (Neox Remix).

Voor Industrial DJIPE - The Well, hoewel TOA - Legacy Of Cain/Everything's Fine en Ophidian - Dead Air er ook wel dicht in de buurt komen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2018 12:20 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Voor Mainstream ook Ophidian & Ruffneck - So Many Sacrifices (Neox Remix).

Voor Industrial: The Outside Agency & Ophidian ‎– Return Of The Silence, Somniac One - You Don't Belong & The Outside Agency - Everything is Fine
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2018 15:14 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hmm lastig dit, ik bedenk me nu dat ik bijna geen mainstream hardcore platen heb gehoord die echt zijn blijven hangen. Sefa heeft een sterk jaar gehad en ik ben redelijk into industrial gegaan, dus word eerder een shortlistje;

-Djipe - The Well
-Wafelijzer - the Ministry
-Toa & Ophidian - Church/Return of the Silence (vergeet steeds welke nu welke is)
-Ophidian - Dead Air & Only One (edit: en de nosferatu collab)
- Sefa Q-base anthem/Release the Kraken remix/the human mind/in de hemel/nothing like the old school
- RR & Nosferatu - the Swirling Black Waters en Sacrifice (waarschijnlijk de meeste geluisterde hardcore plaat samen met de ophidian EP)

Als je me echt zou dwingen om nu te kiezen zou het denk ik Dead Air zijn.

Uit de hoek van PRSPCT en Heresy enzo zijn ook een paar sterke dingen gekomen (information assymetry :loving: ), maar weinig platen waar ik zo op kom (of platen van vorig jaar die ik nu pas heb ontdenkt als Djipe - The Well). Daarnaast heeft Resonate me heel erg geinteresseerd in Millennium, maar heeft het me ook laten zien dat de huidige mainstream hardcore eigenlijk heel erg zwak is. Ik hoop dat dit bijtrekt, want er zit nog meer dan genoeg potentie en interesse in het genre. Hopen dat jongens als I:gor en eDub het genre een nieuwe richting kunnen geven

EDIT: FF door de hardcore releases en mn playlists gescrolld om te kijken wat ik heb gemist, en hier kwam het nog op neer:
Desecrated (Radical remix)
Somniac One EP
Geck-O & Wavolizer - Dystopian Space Circus (dacht dat ie van vorig jaar was maar nog net niet)
Miss K8 - Out of the Frame (eigenlijk de enige echt mainstream plaat die me heeft gepakt)
Tripped - Stronk
Blaster - Out of Time
Sjammienators -Allemaal Onvoldoende
N-vitral & Angerfist - Bare Knuckle Fist (maar volgens mij nog niet officieel uit)
Illusionz - Conscious
Xaturate z'n EP
Rebelion & Garra - Drugs (sorry hardtraxx niet boos worden)
eDub - time to stomp EP
The Motordogs EP (Kicks :loving: )


Voor de rest allemaal ouder spul. Een hoop hiervan is niet eens zo sterk, maar om de een of andere reden blijven luisteren. Oh en als het Delete album nog mag worden meegenomen zullen Sin, de TOA collab en (hopelijk) Level VIP edit hier ook op komen
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 dec 2018 13:46 
 
Hardtraxx Elite

Denk dat dit voor mij van de industrial gaat worden:
Dolphin - Black Gold (VIP MIX)
Cubic Nomad - If God Exists
Ophidian - Dead Air
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2019 17:58 
 
Hardtraxx Elite

Wordt er nog wat gedaan in 2019 met dit toppic?
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2019 11:42 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Vanwege de veranderingen in de hardcore scene zijn de meeste releases denk ik niet in de smaak van de mensen hier, daarom heeft niemand echt zin om dit wekelijks bij te houden denk ik :P
Forumoverzicht » Algemeen » Track of the Year 2022 » Hardcore