Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2015 18:44 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Mitzinator schreef:
Noisecontrollers schreef:
For all producers: besides the Ctrl.Alt.Delete kick I'll add the project file of Attack Again to the 10 Years Noisecontrollers album #10YNC

Heel vet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2015 19:32 
 
Hardtraxx Crew

Logic project file trouwens.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2015 23:20 
 
Hardtraxxer

fucking vet! zou die te openen zijn met logic pro x?
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2015 10:00 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Pantermaat schreef:
fucking vet! zou die te openen zijn met logic pro x?

https://support.apple.com/en-us/HT202744
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2015 13:07 
 
Hardtraxxer

DeBakker schreef:
Pantermaat schreef:
fucking vet! zou die te openen zijn met logic pro x?

https://support.apple.com/en-us/HT202744



Thanks :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2015 19:16 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Extreem lange read, maar zit wel nuttige info tussen:

http://edmprod.com/tension
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2015 21:12 
 
Hardtraxx Addict

Casp schreef:
Extreem lange read, maar zit wel nuttige info tussen:

http://edmprod.com/tension


Kort samengevat: B-Front :P .
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2015 23:06 
 
Hardtraxxer

DeBakker schreef:
Noisecontrollers geeft 19 november een producer clinic bij Bax-shop.

Hier kun je je aanmelden: http://www.bax-shop.nl/nieuws-items/demo-noise-controllers-deelt-10-jaar-ervaring-in-de-studio

Afbeelding



was best tof!! goede tip was de shidechain van de tail van de kick
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2015 23:42 
 
Hardtraxx Addict

Was erg vet! :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2015 00:31 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Was inderdaad erg leuk! Wel jammer dat er soms niet dieper op bepaalde dingen in werd gegaan maar dat is ook lastig voor een grotere groep.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2015 01:01 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Pantermaat schreef:
DeBakker schreef:
Noisecontrollers geeft 19 november een producer clinic bij Bax-shop.

Hier kun je je aanmelden: http://www.bax-shop.nl/nieuws-items/demo-noise-controllers-deelt-10-jaar-ervaring-in-de-studio

Afbeelding



was best tof!! goede tip was de shidechain van de tail van de kick

Kan je wat meer hierover delen? :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2015 02:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Was idd best tof om te zien, aardig druk ook. Stond helemaal achteraan :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2015 10:21 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik ben er gisteren geweest. het was zeer interresant! :D
Hij heeft uitgelegt hoe hij Solar, Down Down en het qlimax anthem heeft gemaakt. :loving:
veel vragen beantwoord. zeker leerzaam uurtje geweest. :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2015 13:49 
 

ycon schreef:
Kan je wat meer hierover delen? :$


Gewoon een compressor over de tail met sidechain vanaf de punch, zodat de tail wat later opkomt.

Was een leuke sessie, breakdown van oa Solar, Down Down, Just as Easy (+ de "chil" mix) en wat andere platen.

Oja, de E-Force - Seven Kick is blijkbaar een Noisecontrollers kick met een laagje van E-Force erover :P.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2015 16:08 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Was erg interessant, ookal was ik een half uurtje te laat dankzij de file. :)

stefaneke schreef:
Oja, de E-Force - Seven Kick is blijkbaar een Noisecontrollers kick met een laagje van E-Force erover :P.

Nee, NC en E-Force hebben de kick van Seven en een kick van NC met elkaar gelayerd, omdat Bas de tail van die kick van Seven zo vet vond. Het resultaat hiervan zit in de NC Remix van Let Me See Ya (outro), E-Force heeft hem nog niet gebruikt zei Bas. (Zo heb ik het althans begrepen.) :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2015 16:47 
 
Hardtraxxer

Zygoma schreef:
Was erg interessant, ookal was ik een half uurtje te laat dankzij de file. :)

stefaneke schreef:
Oja, de E-Force - Seven Kick is blijkbaar een Noisecontrollers kick met een laagje van E-Force erover :P.

Nee, NC en E-Force hebben de kick van Seven en een kick van NC met elkaar gelayerd, omdat Bas de tail van die kick van Seven zo vet vond. Het resultaat hiervan zit in de NC Remix van Let Me See Ya (outro), E-Force heeft hem nog niet gebruikt zei Bas. (Zo heb ik het althans begrepen.) :$



klopt helemaal! E-force had bas gebeld met de vraag of hij eens naar zijn kick wilde luisteren voor advies.
Bas vond zijn kick super vet en deed hem het voorstel om de kick van E-force te layeren met een kick van Bas.
Bas heeft deze alleen in de track gebruikt ``bass modulators let me see ya noisecontrollers remix`` in de outro. hij wist niet of E-force hem wel eens heeft gebruikt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2015 19:00 
 

Oh lol verkeerd gehoord dan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2015 21:43 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Martijn | Bax-shop - 12 november 2015 om 17:02
@Jop: De demo wordt gefilmd en wanneer hiervoor toestemming is, wordt deze ook online gezet.

@Sven: Deze demo van Noisecontrollers is eenmalig. U kunt binnenkort nog andere Hardstyle demo's verwachten bij Bax-shop.

:worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2015 13:25 
 
Hardtraxx Addict

Super blij dat 2 van mijn vragen ook zijn beantwoord!

Ik vroeg de volgende dingen:

Hoe krijg je nou die typische robotachtige Noisecontrollers sound?

Hij liet dit zijn bij het Qlimax anthem Hij liet in iedergeval zien hoe alle sounds los klonken en hoe dat in zijn geheel samen werkt. Je kon zo goed zien dat het vaak simpeler is dan men denkt. (Helaas liet hij niet zien hoe hij die robot grawl gemaakt heeft.. Als dat soort samples gewoon op het internet staan dan moet ik in het vervolg echt even beter gaan zoeken :p)

Het viel me overigens op hoeveel hij werkt de plugins die logic zelf bied ipv een Serum, Massive etc etc
Typisch gevalletje van 'its the chef. not the ingredients'

Mijn 2e vraag was hoe hij die epische koren heeft kunnen maken die bijvoorbeeld in E=NC2 of Universe was born heef gemaakt. Ik dacht daar zal die vast heel lang mee hebben lopen kloten in Omnisphere of Kontakt met een 1 of andere uber library.

Maar nee! Het hij heeft deze gewoon gevonden op het internet en kennelijk zijn deze gewoon te gebruiken zonder gemuts met copyright infringement.

Waar me mond ook een beetje van openviel is dat de audio van Down Down. gewoon in logic zelf te vinden is.

Ik zat gelijk te denken van.. Ik moet mijn Daw nog maar eens beter onder de loep nemen. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2015 13:58 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Mooi om te zien dat je dingen gewoon zo simpel kan houden, en toch zo ziek kan latenklinken. Erg motiverend!

Dat koor van e=nc2 is trouwens van Immediate Music - Spiritus Elektros als ik het goed heb.

Tof dat jullie even laten weten wat ie allemaal gezegd heeft, ik moest het helaas missen
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2015 14:38 
 

Het koor van E=NC² was in 3/4e maat, en heeft hij veel aan moeten knippen om het weer 4/4e maats te krijgen.

Hier kan je het koor goed horen:



Dat koor in het Qlimax anthem is overigens gewoon een soort screech.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2015 15:09 
 
Hardtraxx Addict

Casp schreef:
Mooi om te zien dat je dingen gewoon zo simpel kan houden, en toch zo ziek kan latenklinken. Erg motiverend!



Dat het is het probleem juist bij vele (waaronder ik). Je gaat veel te moeilijk denken wat ten koste gaat van creativiteit en daarnaast ook de frustraties bij oplopen.

Hij gebruikte ook best veel (wel goed bewerkte) samples. Waarvan wij misschien denken van hmm dat heeft die sowieso zelf gemaakt!

Dit viel me overigens ook op bij Frontliners Live stream. Best veel mensen gingen allemaal rare technische vragen stellen waar Barry zelf niet eens het antwoord op wist.

Volgens mij zijn de mensen aan de top veel meer bezig met muziek maken i.p.v. alles technisch uit te zoeken.
Ik denk dat vele van ons gauw iets willen kunnen verklaren. Maar ik merk aan mijzelf.. Als ik muziek maak. Soms weet ik half niet eens wat ik nou aan het doen ben. Maar het klinkt goed, het is aardig afgemixt en ik ga er zelf op los. Dat is dan toch het belangrijkste?

Nog een leuk weetje van Noisecontrollers: Hij werkt best chaotisch (heeft hij zelf meerdere keren verteld :P.)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2015 15:35 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Heel herkenbaar wat je zegt. Als ik ook kijk naar mijn oudere projecten, wat allemaal natuurlijk superslecht klonk nog, merk ik wel dat ik vroeger veel creatievere dingen deed. Het is lastig om je doel voor ogen te houden met zoveel afleidingen :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 nov 2015 00:53 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

M Unic schreef:
Casp schreef:
Mooi om te zien dat je dingen gewoon zo simpel kan houden, en toch zo ziek kan latenklinken. Erg motiverend!



Dat het is het probleem juist bij vele (waaronder ik). Je gaat veel te moeilijk denken wat ten koste gaat van creativiteit en daarnaast ook de frustraties bij oplopen.

Spijker, kop, etc! Kracht zit vaak echt in de eenvoud en oplossingen liggen voor het grijpen maar vaak denk je veel te moeilijk. Liep (en loop nog steeds) vaak tegen die technische muur aan, dat het lijkt alsof je net dat ene stukje kennis mist die alle bekende producers wel kennen, maar als je dan een project van een van de groten ziet blijkt dat het allemaal niet zo moeilijk hoeft te zijn!
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 dec 2015 15:25 
 
Hardtraxxer

stefaneke schreef:
Het koor van E=NC² was in 3/4e maat, en heeft hij veel aan moeten knippen om het weer 4/4e maats te krijgen.

Hier kan je het koor goed horen:



Dat koor in het Qlimax anthem is overigens gewoon een soort screech.


Nah hij heeft gewoon de midi uitgerekt in logic, en dan heb je het zo 4/4. Is geen hogere wiskunde iig :D
Vorige  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner