Had ik eerlijk gezegd ook niet gedacht..
vooral logic op 6??
vooral logic op 6??
Ja hoewel ik de laatste tijd toch ook wel wat mensen hoor die overstapen van logic naar iets anders, omdat logic heel veel bugs bevat en er maar geen update komt/kwam. Logic is voor hardstyle wel ideaal voor kicks vanwege de clip distortion.Socializerz wrote:Haha okee dan zou ik het ook niet weten waarom ie op 6 staat, gebruik zelf geen logic maar bijna iedereen is er positief overVenice13 wrote:Zowat precies t zelfde alleen zit je browser rechts met samples
plugins gaat ook net zo snel en he automaten bij logic is al helemaal handig![]()
Maar snap wel wat je met fl bedoeld hoor!
Maaar logic heeft dit niet:Socializerz wrote:Als fl nou ook is zo'n clip distortion maakt

Precies, in de legale versie van FL studio kan het poppetje alleen dansen, maar in de gedownloade versie kan ze nog wat handelingen doen..Venice13 wrote:@ Joey Aah je haalt inspiratie uit je tracks door je zelf geil te maken door dat poppetje?
Maar ik dat poppetje welSocializerz wrote:maar dat poppetje kan niet keihard snoeien
Ik ga hem nu eens installeren en kijken wat het is. 15 minuten is wel irritant ja. Dan kun je niet eens even proberen wat sounds te maken.Socializerz wrote:Heerlijk, 15 minuten demo en daarna moet je m kopen
Yesterday at HDE 2 people told me a lot of my fellow DJ's won't like to see me give away the 'secret' kick recipe. I think with me doing this the scene will be opened up as a lot of talented producers just don't know where to start or just have difficulties mastering in example their kick. Lesson one will be a kick tutorial where I'll almost only be working with free plug ins. The coming days I'll keep you updated about the program, for now; Write the 4th of November in your agenda 18:00 CET
Als je weet waar je op moet letten is tweedehands spul prima hoor.KicKProduction wrote:Ik kreeg een mailtje met daarin dat ze ook een soort van tweedehands markt hielden, iedereen kan daar zn spul verkopen.. Alleen tweedehands muziek spul heeft niet bepaald mijn voorkeur![]()
Ze komen je wel ophalen met de bus trouwens
Njaa dat is ook wel zo. Maar je hebt bij tweedehands spul altijd een half uurtje de tijd om alles te testen en dan mis je de kleine defectjes. En daarom spaar ik liever wat langer waardoor ik alles nieuw koop.Phase 2 wrote:Als je weet waar je op moet letten is tweedehands spul prima hoor.KicKProduction wrote:Ik kreeg een mailtje met daarin dat ze ook een soort van tweedehands markt hielden, iedereen kan daar zn spul verkopen.. Alleen tweedehands muziek spul heeft niet bepaald mijn voorkeur![]()
Ze komen je wel ophalen met de bus trouwens
Voor synths zal het inderdaad wel meevallen denk ik maar monitors, mixers, cd spelers enz... zal ik liever wat langer sparen.Phase 2 wrote:Ja op het gebied van synths is tweedehands best goed te doenvolgens mij. Sommige synths kun je trouwens niet eens meer nieuw kopen. Tweedehands macs zijn ook vaak goed te vinden. Sommige zaken gaan gewoon niet snel kapot.
Frontliner: I said it already in my stream but:
-You need:
DAW with the possibility of precise waveform editing (cubase / logic / studio one recommended)
Free Plugins used in this tutorial:
-Melda Productions Bundle http://www.meldaproduction.com/freevstplugins
For EQ'ing, frequency analysing and distortion
You can use your own EQ plugin or analyser and if you want a different waveshaper distortion.
-Camel Audio Camelcrusher http://www.camelaudio.com/camelcrusher.php
Distortion, bitcrusher and filter.
Other plugins used in this tutorial:
-Izotope Trash http://www.izotope.com/products/audio/trash/ ($199 USD)
Great distortion with a lot of options.
-Schwa Scope http://www.stillwellaudio.com/?page_id=26 ($25 USD)
Waveform analysing
You can use your own
DAW, as long as you are able to do precise waveform editing and use plugins.
Lowpass / Highpass filters
Compression
Wave Shaper
Waveform analyser
Frontliner@djfrontliner
I hope my kicktutorial is being helpful to you! I just came to say I'm doing at least 10 more Tutorials soon! View on YouTube