X
Hardtraxxer
221 posts member since 2011
last seen Jan 2014
Dag mensen

Ik had eens een vraagje!
Hoe kun je uit een stukje muziek de vocals alleen uithalen zodat
je deze in een track kunt gebruiken?

Ik heb wel al het één en het ander gezocht op youtube maar daar
zeggen ze dat je altijd de gewone versie en instrumentale versie nodig hebt.
Maar wat als deze niet bestaat/je niet kan vinden.

Iemand tips hoe je dus de vocals eruit kan halen?

gr
Xypes
Artiest
6117 posts member since 2010
last seen May 2026
kan niet :)
Artiest
6117 posts member since 2010
last seen May 2026
dubbelpost
Last edited by Festuca on 30 Oct 2012 14:15, edited 1 time in total.
K
Hardtraxxer
96 posts member since 2012
last seen Mar 2014
Als je de vocals van een track wil kun je het label van de artiest mailen. Als je geluk hebt krijg je dan de midi file. Anders kun je wat googlen ofzo iets. Ik mail altijd gewoon het label, aan dj's en producers willen ze nog wel eens een uitzondering maken. ;)
A
Hardtraxxer
187 posts member since 2011
last seen Dec 2014
KicKProduction wrote:Als je de vocals van een track wil kun je het label van de artiest mailen. Als je geluk hebt krijg je dan de midi file. Anders kun je wat googlen ofzo iets. Ik mail altijd gewoon het label, aan dj's en producers willen ze nog wel eens een uitzondering maken. ;)
midi file?

ik denk dat je weinig kans van slagen hebt. een label zou dom zijn om een vocal acapella op te sturen.

en verder, als je een PERFECTE instrumentale versie, gelijk aan de originele mix hebt, dan zou je de vocal eruit kunnen filteren. anders gaat dit niet werken ;)
K
Hardtraxxer
last seen Mar 2014
Axora wrote:
KicKProduction wrote:Als je de vocals van een track wil kun je het label van de artiest mailen. Als je geluk hebt krijg je dan de midi file. Anders kun je wat googlen ofzo iets. Ik mail altijd gewoon het label, aan dj's en producers willen ze nog wel eens een uitzondering maken. ;)
midi file?

ik denk dat je weinig kans van slagen hebt. een label zou dom zijn om een vocal acapella op te sturen.

en verder, als je een PERFECTE instrumentale versie, gelijk aan de originele mix hebt, dan zou je de vocal eruit kunnen filteren. anders gaat dit niet werken ;)
Voor een label maakt dat niks uit hoor ! Wat zou daar nadelig aan zijn dan ?
Je moet er natuurlijk wel duidelijk bij zeggen waarvoor je het gebruikt en
wat je er precies mee doet.

Je kunt trouwens ook via internet remix packs zoeken, als je uit bekende tracks
vocals wil dan heb je nog al eens kans van slagen.
P
Hardtraxx Addict
1880 posts member since 2011
last seen Jun 2026
Je kan eq/filteren en Gates wel het wat weghalen, maar verwacht geen studio acapella.
Hardtraxxer
835 posts member since 2010
last seen Oct 2015
Phase 2 wrote:Je kan eq/filteren en Gates wel het wat weghalen, maar verwacht geen studio acapella.
Dit dus, hoewel ik mensen met gebruik van verschillende tools zeer bruikbare accapella's heb zien maken.
Weet er helaas weinig van en ben atm te lui het te willen leren..
K
Hardtraxxer
last seen Mar 2014
SMH wrote:
KicKProduction wrote:Voor een label maakt dat niks uit hoor ! Wat zou daar nadelig aan zijn dan ?
Je moet er natuurlijk wel duidelijk bij zeggen waarvoor je het gebruikt en
wat je er precies mee doet.
:lol: Jij denkt serieus dat het label het project van een track bezit? Het label vraagt de artiest alleen om samples als er een remix van het origineel gemaakt moet worden...

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nee tuurlijk niet maar als je het label vraagt, om die samples maken ze soms nog wel eens een uitzondering.
Hardtraxxer
835 posts member since 2010
last seen Oct 2015
Hahaha

Right.........

Welk label dan?

Denk dat je flink aan het dokken komt voor een gemiddelde top 40 accapella..
Hardtraxx Addict
1851 posts member since 2009
last seen Jan 2014
Festuca wrote:kan niet :)
Kan prima. Als je een instrumental hebt inclusief het orgineel en die goed onder mekaar legt en een van die twee invert heb je je vocal. Wel na wat proberen natuurlijk, eenvoudig is het niet.
R
Hardtraxxer
314 posts member since 2012
last seen Aug 2019
SoundTunerZ wrote:
Festuca wrote:kan niet :)
Kan prima. Als je een instrumental hebt inclusief het orgineel en die goed onder mekaar legt en een van die twee invert heb je je vocal. Wel na wat proberen natuurlijk, eenvoudig is het niet.
Beter lezen!

"Ik heb wel al het één en het ander gezocht op youtube maar daar
zeggen ze dat je altijd de gewone versie en instrumentale versie nodig hebt.
Maar wat als deze niet bestaat/je niet kan vinden.

Iemand tips hoe je dus de vocals eruit kan halen?"
P
Hardtraxx Addict
1880 posts member since 2011
last seen Jun 2026
Zie mijn post hierboven, met eq en Gates kun je wat weghalen. Alleeen verwacht geen clean studio acapella want dat ga je niet bereiken.
K
Hardtraxxer
last seen Mar 2014
Frazyr wrote:Hahaha

Right.........

Welk label dan?

Denk dat je flink aan het dokken komt voor een gemiddelde top 40 accapella..
Als je dit bij Scantraxx ofzo gaat vragen lachen ze je uit, maar bij een kleiner label maken ze nog wel eens een uitzondering op de regel. En top 40 ? Die kun je meestal gewoon via google vinden als je zoekt Remix pack.

Ik heb deze methode van een producer vriend die daar af en toe gebruik van maakte. Het lukte hem trouwens niet altijd maar soms wel. Geluk hebben.
Ik neem al mijn vocals zelf op dus ik heb daar geen last.