Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 okt 2012 13:05 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hallo iedereen,

Iemand wel is van die dagen dat er niks uit de studio komt, geen zin om te producen en dat je denkt waarom heb ik al dit dure spul toch gekocht? terwijl je een week van te voren ongelooflijk zin had en dagen in de studio zat..

Word er een beetje gek van op het moment.

Wat aan te doen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 okt 2012 13:09 
 
Hardtraxx Addict

Nja met die dure spullen valt het hier wel mee..
Maar heb het idd ook dat ik er soms echt HELEMAAL geen zin in heb. Dan ga ik gewoon een dagje niks aan muziek doen en de volgende dag heb ik er weer zin in :yay: :P

En idd ff gamen / naar buiten gaan oid helpt ook nog wel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 okt 2012 13:17 
 
Hardtraxx Addict

Heb ook wel eens dagen dat er helemaal niks uit komt. Niet dat ik geen zin heb, maar gewoon dat ik geen inspiratie heb.
Ik doe dan meestal gewoon wat ik leuk vind. Een dagje weg met mijn vriendin bijvoorbeeld wil bij mij vaak heel wat inspiratie opleveren :)
Sporten of gewoon even buiten zijn ofzo helpt me vaak ook wel.

Denk dat dit bij iedereen verschillend is :)

Edit: Als ik muziek luister ala Two Steps From Hell, Audiomachine etc krijg ik vaak ook weer zin en inspiratie voor nieuwe tracks, misschien moet je daar eens naar luisteren :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 okt 2012 13:18 
 
Hardtraxx Addict

Producers/writers block daar heeft iedereen wel eens last van. Je moet ook niet produceren je doet het omdat je het leuk vindt. Heb je er even geen zin in dan doe je het toch gewoon niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 okt 2012 13:23 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

ik heb haast nooit van die dagen, als ik geen inspiratie heb luister ik 1 of 2 tracks en hoppa weer lekker produceren. ben er dan ook meer dan 40 uur poer week mee bezig. puur omdat ik het zo leuk vind haha
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 okt 2012 18:35 
 
Hardtraxxer

Gewoon ff totaal wat anders gaan doen, en het een paar dagen later weer proberen. Heeft elke producer denk ik wel :P

Doen de profs ook wel eens :D

http://www.youtube.com/watch?v=POm-YV8klOs
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 okt 2012 21:18 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Ik heb soms de zo geheten "Producer-Block"

dan heb ik gewoon 2 weken lang geen inspiratie en komt er alleen maar vloeibare stront uit fl studio.
Ik doe dan gewoon 2 weken niks aan muziek en probeer het dan nogmaals. meestal komt er dan erg vette shit uit omdat je in die tijd weer allemaal ideeen hebt bedacht.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 okt 2012 22:29 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Thanks voor de adviezen.. Hoort erbij dus.

Heel de dag nergens aan gewerkt. tot de laatste 2 uur ^^

T gaat al weer lekker hoor :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 okt 2012 11:13 
 
Hardtraxxer

Heb ik ook vaak... Meestal ga ik dan maar wat anders doen, of andere muziek maken... Iets anders maken(Logo's enzo) vind ik ook wel leuk om te doen. Wat wel echt kut is, is dat ik ooit van die momenten heb van ''is het hele project Alphix eigenlijk wel goed? Is de kwaliteit wel wat ik wil? Moet ik niet opnieuw beginnen?'' en dan overweeg ik altijd om te stoppen en opnieuw te beginnen, maar da's na een uurtje wel over. Maar dat is weer wat anders :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 okt 2012 20:35 
 
Hardtraxx Elite

Ken het verhaal, Ga dan gewoon film kijken dan haal ik meestal wel weer inspiratie uit de film die ik kijk ^^
Heb van de week 3 films gekeken Sinister, I Saw The Devil & Beastly Hoop inspiratie eruit gehaald.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 okt 2012 22:35 
 
Hardtraxxer

Socializerz schreef:
Bakker Fijnebol schreef:
Heb ik ook vaak... Meestal ga ik dan maar wat anders doen, of andere muziek maken... Iets anders maken(Logo's enzo) vind ik ook wel leuk om te doen. Wat wel echt kut is, is dat ik ooit van die momenten heb van ''is het hele project Alphix eigenlijk wel goed? Is de kwaliteit wel wat ik wil? Moet ik niet opnieuw beginnen?'' en dan overweeg ik altijd om te stoppen en opnieuw te beginnen, maar da's na een uurtje wel over. Maar dat is weer wat anders :P

Als je tijd hebt :whistle: :D


Hoor ik hier een vraag? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2012 21:28 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Weet niet of dit het Producer-Block is, er komt gewoon geen kut uit mn studio. Ik ben nergens tevreden mee

GVD
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2012 22:46 
 
Hardtraxx Addict

Ga je kennis uitbreiden door wat sounddesign tutorials te downloaden (via torrents vind je genoeg videos en boeken(pdf) :))
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2012 11:08 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Joeyvg schreef:
Ga je kennis uitbreiden door wat sounddesign tutorials te downloaden (via torrents vind je genoeg videos en boeken(pdf) :))

Welke kun je me aanraden?

Voor sound design leren ben ik altijd wel in :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2012 11:27 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Typisch heb ik ook... Precies hetzelfde.. Ik verkoop dan ook t liefst mn krk's enzo..

Meestal helpt het bij mij door idd een tijdje te gaan gamen of een ander genre te gaan producen...
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2012 15:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik doe meestal kankerhard klaarkomen in een ouwe sok terwijl ik Bach luister.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2012 11:03 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Rawbin schreef:
Ik doe meestal kankerhard klaarkomen in een ouwe sok terwijl ik Bach luister.

IEL :yawn:
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2012 11:39 
 
Hardtraxxer

Rawbin schreef:
Ik doe meestal kankerhard klaarkomen in een ouwe sok terwijl ik Bach luister.



nee oke, jij bent heel normaal hoor :thumbup:
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner