Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 sep 2016 17:14 
 
Hardtraxx Newbie

Re-vamp schreef:
Hey Hardtraxxers,

We hebben even gezocht op het forum en kon hier niets over vinden, dus dan maar via een nieuw topic (hopelijk is dit de juiste plek haha), maar wij willen dus een studio gaan bouwen (Droom die uitkomt :loving: ). Nu ben ik (Richard) eind vorig jaar verhuisd en is er op zolder een kamertje met schuin oplopende dak die vrij is. Deze mogen wij vergroten tot 4 bij 4 ongeveer (niet exact).

Er zullen hier vast jongens zitten met dikke studio's, dus jullie zullen vast een paar tips hebben!

- De ideale hoogte van het bureau als je rond de 1 m 80 bent
- Studiofoam, waar het best? S.v.p zo goedkoop mogelijk
- Beste type hout voor bureau? Gamma zit om de hoek dus daar halen zou het beste zijn
- Sfeerverlichting, weet iemand daar een goede site voor?
- Tips voor het maken van basstraps misschien?
- Akoestiek tips, ivm schuin oplopende dag (mond uit in een punt bovenin, niet vlak dus (bassverlies?))




Goede PC, groot beeldscherm en de krk rp5jes (komen ooit nog andere maar voor nu prima) icm met de scarlett 2i2 zijn al aanwezig.

Alvast bedankt voor de bruikbare tips! :thumbsup: Wellicht ook handig voor anderen later, als ze dit topic teruglezen.

Groet,

Re-vamp
Richard Alles & Cornell van Eldik


Sfeerverlichting kan je bij aliexpress halen, is net een tientje! bureau maakt niet zo erg uit welk hout, aangeraden is gewoon om pads onder je monitors te zetten, dan trilt het ook minder!
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 sep 2016 10:12 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Re-vamp schreef:
Hey Hardtraxxers,
.....Er zullen hier vast jongens zitten met dikke studio's, dus jullie zullen vast een paar tips hebben!

- De ideale hoogte van het bureau als je rond de 1 m 80 bent
- Studiofoam, waar het best? S.v.p zo goedkoop mogelijk
- Beste type hout voor bureau? Gamma zit om de hoek dus daar halen zou het beste zijn
- Sfeerverlichting, weet iemand daar een goede site voor?
- Tips voor het maken van basstraps misschien?
- Akoestiek tips, ivm schuin oplopende dag (mond uit in een punt bovenin, niet vlak dus (bassverlies?))
.....


- ideale hoogte hang af van je postuur, let er op dat je goed met de voete aan de grond kan en dan je net niet met je ellebogen hangt op het bureau. Als je even googled dan staat het wat uitgebreider uitgelegd.

- je kan kant en klaar foam van bijv Auralex kopen maar je kunt ook zelf akoestiesche platen maken. Ik heb zelf ook verschillende platen met rockwol 221 vol gestopt en daarvoor enkele diffuser platen gehangen zodat je nog wel enkele reflecties hebt.

- ik haal zelf vaak in de opruiming hoek een keukenblad, deze zijn erg stevig en zien er vaak ook nog eens leuk uit.

- sfeer verlichting kunnen gewoon leds zijn maar ik weet niet wat je budget precies is?

- basstraps maken kan zeker, zorg dan wel dat je genoeg massa en lucht tussen de basstrap en de muur houd. Hier is heel veel over te vinden op het internet ;)

- kun je eens wat foto's maken en een tekening met de inrichting hoe het gaat worden?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 sep 2016 22:09 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ben je al iets verder qua informatie en hoe je het wil gaan doen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 sep 2016 19:51 
 

Waar woon jij eigenlijk, ik zie dat er Ede-Wageningen in je profiel staat :P.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2016 13:26 
 

Re-vamp schreef:
Cornell in Ede achter het ziekenhuis, en ik in Wageningen bij de haven. In Wageningen gaan we ook deze studio bouwen :P
Waar woon jij dan?


Duivendaal, tegenover de Hoogvliet. Daar woon ik in mijn "studio" :P.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2016 12:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Re-vamp schreef:
("Nude")

Haha nude
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2016 15:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

- De ideale hoogte van het bureau als je rond de 1 m 80 bent
Je moet er voor zorgen dat je ellebogen op de gelijke hoogte recht zit als je bureau. Dus je stoel op de goede hoogte is ook erg belangrijk voor een goede houding

- Studiofoam, waar het best? S.v.p zo goedkoop mogelijk
Kheb nu Decan geluidsisolatie, doet het prima en vangt geluid goed op.

- Beste type hout voor bureau? Gamma zit om de hoek dus daar halen zou het beste zijn
Houd maakt niet uit alleen raad ik licht houd niet aan omdat die vaak vol zit met lucht bolletjes, en dus akoestiek de ruimte wat vervormen. En ja zoals hier boven, gebruik pads voor trillingen.

- Sfeerverlichting, weet iemand daar een goede site voor?
Aliexpress of SoLow, goedkope verlichting zijn vaak van die euro dingetjes die wel leuk zijn

- Tips voor het maken van basstraps misschien?
Geen idee eigenlijk, is est lastig om zelf te maken.
Prober dit te volgen
http://soundscapes.nu/ng_traps.htm

- Akoestiek tips, ivm schuin oplopende dag (mond uit in een punt bovenin, niet vlak dus (bassverlies?))
Je meubels plaatsen moet je wel wat aandacht in steken om de juiste akoestiek te krijgen, daar zijn zat tips voor op internet
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2016 07:38 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Lees dit eens:
http://ethanwiner.com/acoustics.html
Staat eigenlijk alles in wat je moet weten voor de akoestiek... En laten we eerlijk zijn, dat is toch wel even wat belangrijker dan sfeerverlichting haha
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner