Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2013 17:15 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Ik ben mezelf heel erg aan het verdiepen in allerlei verschillende manieren om gave sounds te maken. En dan niet alleen met synthesizers, want er zijn veel meer technieken en plug-ins om sound design te doen. Bijvoorbeeld sample layering in s-layer, resamplen met reaktor of de EXS24 etc. Dit zijn een paar voorbeelden van sound design die ik nu heb opgestoken, maar ik ben benieuwd wat voor een technieken anderen gebruiken. En natuurlijk kunnen hier ook vragen gesteld worden over sound design zodat we veel van elkaar leren.

Mocht er al een dergelijk onderwerp bestaan of jullie vinden het nutteloos dan kan dit topic weer worden verwijderd natuurlijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2013 20:19 
 
Hardtraxxer

Oh dit is wel interessant, ik ben echt verschrikkelijk gelimiteerd in sounddesign. Kan wat leuke sounds maken, maar alleen die sounds, en niks nieuws(wat zuiver klinkt).

Maar ja, ik gebruik zelf alleen maar synths(Massive, Sylenth, Helix).
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2013 20:54 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Ik ben steeds meer met massive bezig. daarmee ben je wel een tijdje zoet. ik gebruik ook helix maar daar kan ik al aardig wat leads mee bouwen. sylenth.1 heb ik niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2013 20:54 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

-
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2013 01:00 
 
Artiest
Avatar gebruiker

The Venator schreef:
Ik ben steeds meer met massive bezig. daarmee ben je wel een tijdje zoet. ik gebruik ook helix maar daar kan ik al aardig wat leads mee bouwen. sylenth.1 heb ik niet.


Massive is heel vet idd. Ik ben er ook al tijdje mee bezig maar nog lang niet alle mogelijkheden gevonden. Vind het voornamelijk gaaf dat je met een 1 macro control 2 parameters kunt modulaten. Dus bijvoorbeeld de Amp van oscillator 1 meer openzetten terwijl je op het zelfde moment met die knop de Amp van oscillator 2 meer dicht draait. Om maar een voorbeeld te noemen. Dus dan kun je je al wel voorstellen wat je er allemaal mee kunt bereiken met alleen die techniek.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2013 00:31 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Klopt. Is echt heel uitgebreid
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2013 16:46 
 
Hardtraxx Addict

leuk topic!

ik ben zelf best ver met sound design maar allemaal uit ervaring.
zowel hier als op harderstate kunnen heel veel mensen ook goed onderbouwen wat ze gedaan hebben.
Waar hebben jullie die kennis verkregen? en zijn hier ook boeken/teksten van in het nederlands te vinden?
(Ik ben verder niet slecht in engels ofzo maar het zou gewoon veel fijner zijn als het nederlands was!)
Ik denk als je de kennis kan onderbouwen dat je veel sneller zal groeien in het bouwen van mooie sounds. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2013 17:10 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Combustion schreef:
leuk topic!

ik ben zelf best ver met sound design maar allemaal uit ervaring.
zowel hier als op harderstate kunnen heel veel mensen ook goed onderbouwen wat ze gedaan hebben.
Waar hebben jullie die kennis verkregen? en zijn hier ook boeken/teksten van in het nederlands te vinden?
(Ik ben verder niet slecht in engels ofzo maar het zou gewoon veel fijner zijn als het nederlands was!)
Ik denk als je de kennis kan onderbouwen dat je veel sneller zal groeien in het bouwen van mooie sounds. :)


Ik heb veel geleerd van handleidingen van synthesizers (Sylenth1 en Massive) Dit is niet alleen leerzaam voor de software zelf maar je leert ook veel dingen die voorkomen in andere plug-ins.
Verder heb ik heel veel uren in tutorials kijken gestopt. En dan niet tutorials van hardstyle lead bla bla maken, maar veel algemener.
Na mijn stage ga ik maar eens met wat andere producers afspreken want heb tot nu toe alles nog alleen gedaan en dat duurt allemaal net wat langer dan wanneer iemand je helpt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2013 18:54 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Gewoon oefenen. je komt altijd wel een tutorial ofso tegen die handig is. maar voornamelijk is het gewoon ervaring. dit komt met de jaren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2013 19:44 
 
Hardtraxx Addict

En kritisch zijn en doorzetten. Als je denkt dat je een dikke sound hebt luister dan eens een plaat van een artiest die je goed vindt. komt het nog totaal niet in de buurt qua kwaliteit blijf dan net zo lang doorgaan tot het dat wel doet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2013 16:58 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Phase 2 schreef:
En kritisch zijn en doorzetten. Als je denkt dat je een dikke sound hebt luister dan eens een plaat van een artiest die je goed vindt. komt het nog totaal niet in de buurt qua kwaliteit blijf dan net zo lang doorgaan tot het dat wel doet.


Dit dus :thumbup:

ik denk dat je al beginner eerst je DAW moet leren kennen
Daarna ga je vst's leren kennen
Daarna ga je opzoek naar het producen van een bepaalde kwaliteit

En ik denk dat er tig-manieren zijn om sounds te maken, en dat ieder hier zo z'n eigen aanpak voor heeft... Dit heeft als resultaat dat elke producer zijn eigen sound/stijl gaat ontwikkelen.

Maarja, wel interessant een topic als dit, want wieweet steekt iemand er wat van op!
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2013 13:17 
 
Hardtraxxer

Frazyr schreef:
want wieweet steekt iemand er wat van op!


Ik leer elke dag van jullie :thumbup: :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2013 10:27 
 
Hardtraxxer

een mooie topic om mijn vraag te posten: wat geniet volgens jullie de voorkeur: een Mininova van Novation of een MicroKorg? Het zijn allebei synthesizers die goed te gebruiken zijn in verschillende DAW's. Ik gebruik zowel FL als Cubase (ligt er net aan welke stijl muziek ik ga maken) en ik kom er niet uit welke van de 2 ik nou moet aanschaffen :S De reden dat ik voor 1 van deze 2 ga, is dat ik graag een Analoge "digitale" synthesizer wil hebben (is het nog te volgen? :P) die ook een eigen keyboard heeft. Als mensen hier een mening over hebben, óf mij willen doorverwijzen dan hoor ik dit graag :) :thumbsup:
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner