Het was gewoon de zelfde kick als uit het zelfde pack..
Maargoed, dan heb je hem zelf gemaakt
Maargoed, dan heb je hem zelf gemaakt
wat er dan gebeurt is vrij simpel. je neemt wat sounds op, hakt de heleboel aan stukken. en gaat die stukje in een andere volgorde weer aan elkaar plakken, net zo lang tot je melodie krijgt..Pantermaat wrote:goede vraag inderdaad van sjuul! ik snap ook de basis wel. en zover net als in de tutorial van harddriver kom ik ook wel.
maar als de screech dan als audio exporteert, wat er daarna gebeurd zou ik graag wel willen uitgelegd hebben of zien in een tut.
Harddriver screech tutorial?Zygoma wrote:View on SoundCloud
Zoals je bij Fatality kunt horen bouwt hij op uit een square achtige sound met veel attack, hier wordt vervolgens veel distortion overheen gegooid. hierdoor krijg je dat 'schreeuwende'.richlooij wrote:Hallo,
screeches opzich lukken me wel, maar zoals bijvoorbeeld de screeches van b-freqz - fatality of van b-front - undiscovered , kan iemand mij op weg helpen hoe je in de buurt komt van dat soort screeches?
Zou ik ontzettend dankbaar voor zijn. Ik werk zelf met fl studio en heb sylenth1.
Groetjess
The Venator wrote:Zoals je bij Fatality kunt horen bouwt hij op uit een square achtige sound met veel attack, hier wordt vervolgens veel distortion overheen gegooid. hierdoor krijg je dat 'schreeuwende'.richlooij wrote:Hallo,"
screeches opzich lukken me wel, maar zoals bijvoorbeeld de screeches van b-freqz - fatality of van b-front - undiscovered , kan iemand mij op weg helpen hoe je in de buurt komt van dat soort screeches?
Zou ik ontzettend dankbaar voor zijn. Ik werk zelf met fl studio en heb sylenth1.
Groetjess
Ik weet het verder niet precies, nooit echt een soortgelijke screech kunnen krijgen, maar dat is wel ongeveer het basis idee van de screech.
Zelfde geldt eignelijk voor die van undiscovered. het gaat hier allemaal om distortion. De basissound ken ik niet precies.
Je kan saws gebruiken, en ik denk om eerlijk te zijn dat frequencerz en b-front dat ook hebben gedaan. Een SAW wave heeft alleen ''even harmonics'' en een square wave heeft alle harmonics, dus de ''even & odd''.. Een distortion voegt bij de even harmonics, de odd harmonics toe, zodat je zelfs met een SAW wave een square achtige wave form krijgt. Vanaf het moment dat je de distortion erop hebt geknald, kan je deze gaan manipuleren met EQ en bandpassfilters. Maart hierbij geldt in principe hetzelfde als bij kicks: EQ vóór distortion. Maak een peak, speel er wat mee en je zult horen wat er gebeurd.richlooij wrote:The Venator wrote:Zoals je bij Fatality kunt horen bouwt hij op uit een square achtige sound met veel attack, hier wordt vervolgens veel distortion overheen gegooid. hierdoor krijg je dat 'schreeuwende'.richlooij wrote:Hallo,"
Groetjess
Ik weet het verder niet precies, nooit echt een soortgelijke screech kunnen krijgen, maar dat is wel ongeveer het basis idee van de screech.
Zelfde geldt eignelijk voor die van undiscovered. het gaat hier allemaal om distortion. De basissound ken ik niet precies.
Okee thnx man ik ga het vandaag gelijk proberen. normaal gebruik ik juist de saws voor normale screeches;) fijn dat er toch mensen zijn die je op weg proberen te helpen;)
Ikzelf heb laatst ook geprobeerd om iets in de zelfde sfeer te maken. Heb daarvoor gebruik gemaakt voor zowel squares als saws.. k kan misschien vanavond wel even t resultaat hier neerzetten.Cardioid wrote:Je kan saws gebruiken, en ik denk om eerlijk te zijn dat frequencerz en b-front dat ook hebben gedaan. Een SAW wave heeft alleen ''even harmonics'' en een square wave heeft alle harmonics, dus de ''even & odd''.. Een distortion voegt bij de even harmonics, de odd harmonics toe, zodat je zelfs met een SAW wave een square achtige wave form krijgt. Vanaf het moment dat je de distortion erop hebt geknald, kan je deze gaan manipuleren met EQ en bandpassfilters. Maart hierbij geldt in principe hetzelfde als bij kicks: EQ vóór distortion. Maak een peak, speel er wat mee en je zult horen wat er gebeurd.The Venator wrote:richlooij wrote:Hallo,"
Zoals je bij Fatality kunt horen bouwt hij op uit een square achtige sound met veel attack, hier wordt vervolgens veel distortion overheen gegooid. hierdoor krijg je dat 'schreeuwende'.
Okee thnx man ik ga het vandaag gelijk proberen. normaal gebruik ik juist de saws voor normale screeches;) fijn dat er toch mensen zijn die je op weg proberen te helpen;)
Ik gok dat hij er een flinke distortion opgegooid heeft met resonance (bijna) open, en draait hij daarna met de cutoff daarvan om die beweging te krijgen. ook zit er een flinke galm opsoundstreamer wrote:Had het gezien jaMaar nu is mijn vraag hierover het principe erachter. Is dit puur een kwestie van eq en distortion, of gebruikt hij bepaalde plugins om het brongeluid te detunen?