Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 aug 2013 22:45 
 
Hardtraxx Addict

Het was gewoon de zelfde kick als uit het zelfde pack..
Maargoed, dan heb je hem zelf gemaakt :aww:
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2013 15:54 
 
Hardtraxxer

Wat vinden jullie eigenlijk beter/makkelijker om een screech te maken en hoe doen de pro's het meestal, een screech samplen en daarna in het project reverb enz erover of in het project een instrument laden met alle effecten erover en dan noten plaatsen in de key editor?
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2013 19:11 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Volgensmij doen de pro's meestal met audiofiles op verschillende toonhoogtes en met pitchmodulations, waarna ze alle effecten eroverheen gooien (zie hard driver tutorial http://www.youtube.com/watch?v=oXhSuHP71dY). Zelf gebruik ik nog regelmatig gewoon de key editor omdat dit in mijn ogen wat makkelijker is. Wil je echter complexere screeches maken (pitch/cutoff etc.) dan is het beter audio te gebruiken, mede omdat je anders met al die automationclips komt te zitten...
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2013 08:56 
 
Hardtraxxer

Oke bedankt man. Wel een erg makkelijke tutorial om de basis van te leren! Wel heb ik gemerkt dat je op deze manier alleen een lekkere screech krijg met een saw waveform. Om iets moois uit een square ofzo te krijgen is massive wel beter/makkelijker volgens mij.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 okt 2013 19:44 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Is er iemand die een wat gevorderde tutorial kent wat betreft het maken van screeches of kan het zelf goed uitleggen? Want de basis van een screech maken lukt wel, maar hoe maak je hem nou echt dik en schreeuwend? Waar op te letten tijdens EQ'en en distortion, effecten, layeren etc?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 okt 2013 11:24 
 
Hardtraxxer

goede vraag inderdaad van sjuul! ik snap ook de basis wel. en zover net als in de tutorial van harddriver kom ik ook wel.
maar als de screech dan als audio exporteert, wat er daarna gebeurd zou ik graag wel willen uitgelegd hebben of zien in een tut.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2013 12:59 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Pantermaat schreef:
goede vraag inderdaad van sjuul! ik snap ook de basis wel. en zover net als in de tutorial van harddriver kom ik ook wel.
maar als de screech dan als audio exporteert, wat er daarna gebeurd zou ik graag wel willen uitgelegd hebben of zien in een tut.


wat er dan gebeurt is vrij simpel. je neemt wat sounds op, hakt de heleboel aan stukken. en gaat die stukje in een andere volgorde weer aan elkaar plakken, net zo lang tot je melodie krijgt..
Tuurlijk moet je dan daarna nog wat eq'en en zo, maar dat is het principe erachter.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2013 00:24 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Kent iemand een tutorial die een vergelijkbare screech van toneshifterz - raw power uitlegd?
Bij 01:30
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2013 22:20 
 
Hardtraxx Elite

lijkt me niet zo moeilijk toch? gewoon soort gelijke sound creëren en dan naar beneden pitchen, paar keer snel zonder/met heel weinig pitch en weer opnieuw. Het geluid bestaat vgm uit wat detuned synthesizers die heel snel omhoog pitchen
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2013 21:45 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2013 22:00 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Zygoma schreef:


Harddriver screech tutorial? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2013 22:29 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Deels, heb dat met die pitch envelope er van afgekeken :P
De rest was oorspronkelijk een leadsynth met (achteraf) veel te veel detune xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2013 14:19 
 
Hardtraxx Newbie

Hallo,

screeches opzich lukken me wel, maar zoals bijvoorbeeld de screeches van b-freqz - fatality of van b-front - undiscovered , kan iemand mij op weg helpen hoe je in de buurt komt van dat soort screeches?
Zou ik ontzettend dankbaar voor zijn. Ik werk zelf met fl studio en heb sylenth1.

Groetjess
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2013 16:16 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

richlooij schreef:
Hallo,

screeches opzich lukken me wel, maar zoals bijvoorbeeld de screeches van b-freqz - fatality of van b-front - undiscovered , kan iemand mij op weg helpen hoe je in de buurt komt van dat soort screeches?
Zou ik ontzettend dankbaar voor zijn. Ik werk zelf met fl studio en heb sylenth1.

Groetjess


Zoals je bij Fatality kunt horen bouwt hij op uit een square achtige sound met veel attack, hier wordt vervolgens veel distortion overheen gegooid. hierdoor krijg je dat 'schreeuwende'.

Ik weet het verder niet precies, nooit echt een soortgelijke screech kunnen krijgen, maar dat is wel ongeveer het basis idee van de screech.

Zelfde geldt eignelijk voor die van undiscovered. het gaat hier allemaal om distortion. De basissound ken ik niet precies.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2013 08:35 
 
Hardtraxx Newbie

The Venator schreef:
richlooij schreef:
Hallo,"

screeches opzich lukken me wel, maar zoals bijvoorbeeld de screeches van b-freqz - fatality of van b-front - undiscovered , kan iemand mij op weg helpen hoe je in de buurt komt van dat soort screeches?
Zou ik ontzettend dankbaar voor zijn. Ik werk zelf met fl studio en heb sylenth1.

Groetjess


Zoals je bij Fatality kunt horen bouwt hij op uit een square achtige sound met veel attack, hier wordt vervolgens veel distortion overheen gegooid. hierdoor krijg je dat 'schreeuwende'.

Ik weet het verder niet precies, nooit echt een soortgelijke screech kunnen krijgen, maar dat is wel ongeveer het basis idee van de screech.

Zelfde geldt eignelijk voor die van undiscovered. het gaat hier allemaal om distortion. De basissound ken ik niet precies.



Okee thnx man ik ga het vandaag gelijk proberen. normaal gebruik ik juist de saws voor normale screeches;) fijn dat er toch mensen zijn die je op weg proberen te helpen;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2013 12:34 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

richlooij schreef:
The Venator schreef:
richlooij schreef:
Hallo,"

screeches opzich lukken me wel, maar zoals bijvoorbeeld de screeches van b-freqz - fatality of van b-front - undiscovered , kan iemand mij op weg helpen hoe je in de buurt komt van dat soort screeches?
Zou ik ontzettend dankbaar voor zijn. Ik werk zelf met fl studio en heb sylenth1.

Groetjess


Zoals je bij Fatality kunt horen bouwt hij op uit een square achtige sound met veel attack, hier wordt vervolgens veel distortion overheen gegooid. hierdoor krijg je dat 'schreeuwende'.

Ik weet het verder niet precies, nooit echt een soortgelijke screech kunnen krijgen, maar dat is wel ongeveer het basis idee van de screech.

Zelfde geldt eignelijk voor die van undiscovered. het gaat hier allemaal om distortion. De basissound ken ik niet precies.



Okee thnx man ik ga het vandaag gelijk proberen. normaal gebruik ik juist de saws voor normale screeches;) fijn dat er toch mensen zijn die je op weg proberen te helpen;)

Je kan saws gebruiken, en ik denk om eerlijk te zijn dat frequencerz en b-front dat ook hebben gedaan. Een SAW wave heeft alleen ''even harmonics'' en een square wave heeft alle harmonics, dus de ''even & odd''.. Een distortion voegt bij de even harmonics, de odd harmonics toe, zodat je zelfs met een SAW wave een square achtige wave form krijgt. Vanaf het moment dat je de distortion erop hebt geknald, kan je deze gaan manipuleren met EQ en bandpassfilters. Maart hierbij geldt in principe hetzelfde als bij kicks: EQ vóór distortion. Maak een peak, speel er wat mee en je zult horen wat er gebeurd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2013 17:00 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Cardioid schreef:
The Venator schreef:
richlooij schreef:
Hallo,"


Zoals je bij Fatality kunt horen bouwt hij op uit een square achtige sound met veel attack, hier wordt vervolgens veel distortion overheen gegooid. hierdoor krijg je dat 'schreeuwende'.

Ik weet het verder niet precies, nooit echt een soortgelijke screech kunnen krijgen, maar dat is wel ongeveer het basis idee van de screech.

Zelfde geldt eignelijk voor die van undiscovered. het gaat hier allemaal om distortion. De basissound ken ik niet precies.



Okee thnx man ik ga het vandaag gelijk proberen. normaal gebruik ik juist de saws voor normale screeches;) fijn dat er toch mensen zijn die je op weg proberen te helpen;)

Je kan saws gebruiken, en ik denk om eerlijk te zijn dat frequencerz en b-front dat ook hebben gedaan. Een SAW wave heeft alleen ''even harmonics'' en een square wave heeft alle harmonics, dus de ''even & odd''.. Een distortion voegt bij de even harmonics, de odd harmonics toe, zodat je zelfs met een SAW wave een square achtige wave form krijgt. Vanaf het moment dat je de distortion erop hebt geknald, kan je deze gaan manipuleren met EQ en bandpassfilters. Maart hierbij geldt in principe hetzelfde als bij kicks: EQ vóór distortion. Maak een peak, speel er wat mee en je zult horen wat er gebeurd.


Ikzelf heb laatst ook geprobeerd om iets in de zelfde sfeer te maken. Heb daarvoor gebruik gemaakt voor zowel squares als saws.. k kan misschien vanavond wel even t resultaat hier neerzetten. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 nov 2013 16:42 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

zo kan het ook! haha! xd

https://www.facebook.com/photo.php?v=10152074017386064
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 nov 2013 20:11 
 
Hardtraxxer

Had het gezien ja :D Maar nu is mijn vraag hierover het principe erachter. Is dit puur een kwestie van eq en distortion, of gebruikt hij bepaalde plugins om het brongeluid te detunen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2013 00:19 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

soundstreamer schreef:
Had het gezien ja :D Maar nu is mijn vraag hierover het principe erachter. Is dit puur een kwestie van eq en distortion, of gebruikt hij bepaalde plugins om het brongeluid te detunen?


Ik gok dat hij er een flinke distortion opgegooid heeft met resonance (bijna) open, en draait hij daarna met de cutoff daarvan om die beweging te krijgen. ook zit er een flinke galm op ;) Zoiets denk ik!
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2014 23:28 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Mijn nieuwste screetch :D

[zippy]http://www36.zippyshare.com/v/852608/file.html[/zippy]

(nummer is Frequencerz - Rockstar, ik heb de drop na gemaakt)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2014 23:31 
 
Hardtraxx Elite

Klinkt lekker:)

Zou je miss even in het kort willen vertellen hoe je dit gedaan hebt? Ben atm aan het prutsen maar kom er niet zo uit.. K weet wel detuned synth + distortion maar zou je iets specifieker willen neer zetten wat je gedaan hebt? Layers, VST's, Plugins? Zou me enorm helpen!:)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2014 23:42 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hadt het zelfde, DigitalEarthquake heeft dit aan mij uitgelecht,

Belangrijke dingen zijn om Square & Saw (waveforms) te gebruiken
Chorus is belangrijk om het dikker te maken,
Wat hiervoor ook al werd gezecht speel met de low pass filter en resonance.

Ik zelf heb Sylenth1 gebruikt, met een EQ (Fabfilter) en Reverb (Lexroom)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2014 18:19 
 
Hardtraxxer

@ Loopmachine

aardig vette shit hoor!

ik ben zelf ook is ff bezig geweest, beet geprobeerd freq - bitch screech te maken.

Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jan 2014 17:41 
 
Hardtraxx Elite

@pantermaat klink lekker hoor. Alleen de schreech van bitch heeft nog een attack op de pitch env. Hij gaat eerst omhoog en dan pas naar beneden. Ook is de screech iets lager en pitcht minder ver door naar onder.

Heb even wat geprobeerd. Heb eigenlijk nog nooit een screech gemaakt dus dit is mijn eerste poging.. Iemand tips??

(Kick is geript uit Headhunterz ft. Zatox & Nikkita - The Perfect Weapon, het gaat alleen om de screech :P)

[zippy]http://www78.zippyshare.com/v/16055236/file.html[/zippy]
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner