Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jul 2015 13:21 
 
Hardtraxx Newbie

Beste Hardtraxx-leden,

Wij zijn afgelopen week begonnen met Facebook/Youtube/Soundcloud promotiekanalen, om beginnend produceer talent een kans te geven hun muziek ten gehore te brengen. Het idee komt voort uit een hoop ergernissen van de afgelopen tijd, omdat veel pagina's naar onze mening selectief muziek van al grotere artiesten plaatsen en daarmee een hoop kwaliteit van onbekend talent onbewust links laten liggen. Onbegrip maakt zich meester wanneer we zien dat een jongen met fantastische tracks niet meer dan 20 volgers heeft terwijl *** van DWX dankzij de hulp van een ghostproducer direct is doorgebroken. De toekomst van elektronische muziek ligt wat ons betreft in handen van de zolderkamer-producers die tijdens het werken aan hun passie bloed, zweet en tranen geven in de hoop ooit door te mogen breken met hun talent. Kwaliteit en originaliteit behouden is essentieel om deze muziekstroming intact te houden, dat mogen we nooit te grabbel laten gooien door labels die dubbele winst maken als enige doel hebben! Daarnaast begrijpen wij maar al te goed hoe lastig het is om je eigen muziek ten gehore te brengen aan een groter publiek.

We zijn pas begonnen dus nog zeer klein, maar ons doel is natuurlijk om een zo wijd mogelijk bereik te creëren op verschillende mediakanalen. Wat onderscheidt ons van de talloze bestaande muziekpagina's?

- Geen vriendjespolitiek.

* Je kan dan wel een kennis van ons zijn, maar als jou niveau niet in de buurt komt van de tracks die wij promoten dan plaatsen wij het niet. En kennen we je niet maar is je track gewoon goed? Dan ben je bij ons meer dan welkom. Eerlijke kansen voor iedereen.

- Geen betalingen, geheel kosteloos.

* Helaas zie je dit de laatste tijd veel gebeuren, muziekpagina's die bijvoorbeeld 5 euro vragen en pas daarna jou track promoten. Onzin natuurlijk, aan dit soort flauwekul doen wij niet mee. Kwaliteit boven kwantiteit!

- Altijd opbouwende feedback op jou productie.

* Hoe klinken de verhoudingen in je mix? Loopt je arrangement soepel in elkaar over? Zijn er bepaalde frequentie's teveel aanwezig? Allemaal punten waar wij op letten en waar je jou persoonlijk feedback op geven. Handig!

Onze werkwijze:

Mensen sturen ons hun producties, wij luisteren kritisch en aandachtig. Als wij het niveau goed genoeg vinden plaatsen wij dit op onze kanalen. We verwachten natuurlijk geen ''top-of-the-world'' producties (al zou dat natuurlijk fantastisch zijn), maar denk aan je mixdown, originaliteit, en een goeie mixintro-outro. We refereren via een hotlink altijd terug naar jou kanaal, vermelden jou artiestennaam, jou tracktitel. Mochten we twijfelen aan het niveau, dan voorzien we iedereen alsnog van eerlijke en opbouwende feedback. Daarnaast scouten we zelf ook naar Free Releases, en mochten we een goeie track voorbijkomen dan plaatsen wij deze op al onze kanalen.

Eens in de zoveel weken willen we graag een dj set promoten van 20 minuten (Youtube limiet), deze mogen naar ons toegestuurd worden waarna wij ze voorzien van artwork. Een eis is dat de set is voorzien van eveneens onbekend talent, en natuurlijk voorzien is van een juiste tracklist. Daarnaast stellen we af en toe pakketten samen van de tracks die wij gescout hebben, om ze via een download link in handen van DJ's te krijgen. Af en toe zul je ook handige productietips/websites voorbijkomen op onze pagina. We hopen op deze manier dat we deze talenten een platvorm kunnen bieden vanwaar uit ze door kunnen groeien.

We focussen ons niet op een enkel genre omdat we van mening zijn dat we daar veel talent mee teniet doen en een hele doelgroep aan ons voorbij laten gaan. Wel onderscheiden we de verschillende genres van kleur, zodat het voor iedereen direct duidelijk is we aanbieden.

Edit: Ik las dat hier een aantal weken geleden een dergelijk initiatief is bedacht, gaaf! Zo zien we maar weer dat de tijd is gekomen dat we zelf het heft in handen gaan nemen om een platvorm te creëren waarnaar we waarschijnlijk al die tijd zelf hard naar op zoek zijn geweest. Ik zie hier wel degelijk potentie in, dat zie ik terug aan het aantal enthousiaste berichten die ik toegestuurd krijg! Wens de mensen op Hardtraxx dan ook veel succes met hun concept!

Bekijk onze social-media kanalen om meer informatie te krijgen:

E-mail: Email: [email protected]

Facebook: https://www.facebook.com/EDMBamboom?fref=ts

Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCorRA-PzbyAZfZUDFYwKx1g

Soundcloud:
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jul 2015 17:02 
 
Hardtraxx Newbie

Q: Waar ligt bij jullie ongeveer de lat van de producties?

A: Dat is een goeie vraag. We willen in ieder geval horen dat de producer heeft gewerkt aan zijn mixdown. Eventueel compressietechnieken en juiste EQ op ieder spoor heeft gebruikt. Niet alles hoeft he-le-maal geweldig te klinken, maar er moet aandacht aan geschonken zijn. Vaak pak je die tracks er zo tussenuit. Daarnaast vind ik het belangrijk dat het origineel klinkt. Zijn er bijvoorbeeld eigen vocalen of andere instrumenten gebruikt? Dan is dat in ieder geval een vette plus! Mix intro-outro in orde, tracklengte boven de 3 minuten, en een passende break zijn ook noodzakelijk. In ieder geval moet het wel van een erg beginnersniveau hebben wil ik zeggen dat ik het nog niet ga promoten, de meeste tracks die ik tot nu toe voorbij ben gekomen voldoen namelijk aan de eisen.

Q: Van die 20 minuten limiet ben je zo af, doe maar even googelen

A: Klopt, had al even gekeken! Bedankt voor de tip!

Q: Welke genres komen er allemaal op?

A: Op dit moment hebben we Deep House. Tropical House, Techno, Club, Trap, Hardstyle, Hardcore.

Groen = Deep House, Tech House, Techno
Paars = Club, Bigroom, Progressive House, House
Geel = Trap, R&B
Zwart/Rood = Hardstyle/Hardcore
Tropical House heeft een eigen tropische template.

We zijn nog iets wat zoekende waar we meerdere ingezonden genre's onder kwijt kunnen.



De laatste twee (Hardcore/Hardstyle) zijn ondergebracht onder een ''Harder'' template.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jul 2015 18:24 
 
Hardtraxxer

Gaaf concept. Ik ga dit wel in de gaten houden :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jul 2015 15:29 
 
Hardtraxx Addict

Ik neem aan dat dit verder niks met DP's Unleashed the maken heeft? Je naam kan namelijk voor wat verwarring zorgen.

Leuk idee verder!
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jul 2015 13:08 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ja het idee is goed, maar de vraag is of jullie een verschil kunnen maken. Soortgelijke dingen zijn vaker geprobeerd en die vielen plat. Hebben jullie een plan daarvoor? Is het toevallig gewoon hopen dat jullie genoeg aandacht trekken omdat jullie daadwerkelijk overtreffend talent weten te vinden en promoten?

Het idee blijft super, maar ik heb twijfels. Maar laat dat je absoluut niet tegenhouden hoor :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jul 2015 10:54 
 
Hardtraxxer

ExoBassTix schreef:
Ja het idee is goed, maar de vraag is of jullie een verschil kunnen maken. Soortgelijke dingen zijn vaker geprobeerd en die vielen plat. Hebben jullie een plan daarvoor? Is het toevallig gewoon hopen dat jullie genoeg aandacht trekken omdat jullie daadwerkelijk overtreffend talent weten te vinden en promoten?

Het idee blijft super, maar ik heb twijfels. Maar laat dat je absoluut niet tegenhouden hoor :P


Van wat ik nu zie is het niets anders dan een soundcloud pagina die track repost..
Wil je dit tot een succes brengen, zul je toch echt moeten investeren in promotie. En schrik niet, die kosten zijn ziek hoog.
Ik zie toch liever een ''echte'' organisatie zich hard maken voor opkomend verborgen talent. Denk aan een online platenlabel/uitgever.. Maar nogmaals, dit kan alleen door het nodige erin te investeren en met een paar gratis reposts gaat je dit helaas niet lukken.
Toch veel succes !
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jul 2015 15:59 
 
Hardtraxx Newbie

Niet helemaal waar wat je zegt. We promoten ook gewoon op Youtube en Facebook. Producers sturen ons hun tracks, na goedkeuring komt deze op drie verschillende podiums terecht. Of we het verschil kunnen maken? Geen idee, maar het is het proberen meer dan waard! We hebben een uitgedacht plan waar we momenteel hard aan werken.

En geld in promotie steken? Ligt er helemaal aan in welke vorm. We zijn de laatste die leden of views zullen kopen. Wel zitten we te denken om te investeren in Google Adwords.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jul 2015 16:17 
 
Hardtraxx Elite

Official-Unleashed schreef:
Niet helemaal waar wat je zegt. We promoten ook gewoon op Youtube en Facebook. Producers sturen ons hun tracks, na goedkeuring komt deze op drie verschillende podiums terecht. Of we het verschil kunnen maken? Geen idee, maar het is het proberen meer dan waard! We hebben een uitgedacht plan waar we momenteel hard aan werken.

En geld in promotie steken? Ligt er helemaal aan in welke vorm. We zijn de laatste die leden of views zullen kopen. Wel zitten we te denken om te investeren in Google Adwords.

Op facebook kun je promotie kopen, dan komt je bericht in timelines van anderen te staan oid
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jul 2015 16:23 
 
Hardtraxx Newbie

DJ_Tim schreef:
Official-Unleashed schreef:
Niet helemaal waar wat je zegt. We promoten ook gewoon op Youtube en Facebook. Producers sturen ons hun tracks, na goedkeuring komt deze op drie verschillende podiums terecht. Of we het verschil kunnen maken? Geen idee, maar het is het proberen meer dan waard! We hebben een uitgedacht plan waar we momenteel hard aan werken.

En geld in promotie steken? Ligt er helemaal aan in welke vorm. We zijn de laatste die leden of views zullen kopen. Wel zitten we te denken om te investeren in Google Adwords.

Op facebook kun je promotie kopen, dan komt je bericht in timelines van anderen te staan oid


Ja dat gaan we doen zodra ons bereik rond de 500 leden ligt ;). We hebben afgelopen week een pakket samengesteld van 30 tracks van onbekende artiesten en deze online gezet zodat DJ's deze kunnen downloaden en draaien tijdens hun sets. Dat bericht is inmiddels rond de 2500x bekeken dus zulke dingen doen het goed! :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jul 2015 21:41 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

En waar is dat pakket te vinden dan? Ben wel benieuwd wat erin zit :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jul 2015 01:01 
 
Hardtraxx Newbie

Zenda schreef:
En waar is dat pakket te vinden dan? Ben wel benieuwd wat erin zit :P


https://www.facebook.com/EDMBamboom/pho ... =1&theater

Hoop dat het zo werkt!

Tracklist:
1. Antracks - Loud Noises
2. D.E.Q - Atom Bang
3. D.E.Q - Magic
4. Dacompazz - The Reality Edit (A Summer Story Edit 2015)
5. Decane & Unsenses - Do You Believe
6. Desired Effectz - Cloud Nine
7. Desired Effectz - Together
8. Ezenia - We Are As One
9. Frequencerz- Raw & Uncut (Ominoux Remix)
10. Hardstyle Kriminal Pres. Hatom - Turn Back (Reverse Fanatic Mix)

11. Illegal Substance - Tha Fuckah
12. John Legend - All of me (Dacompazz Bootleg)
13. Joris Taylor - Kick The Bass MotherFucker (Original Mix)
14. Modul8 - Interstellar (Original Mix)
15. Prometheus - Not Again!
16. Refuzion ft. Popr3b3l - Hardstyle DNA (Dany BPM remix)
17. Refuzion ft. Popr3b3l - Hardstyle DNA (Original Mix)
18. Rezurector - Annihilation
19. Robert Miles-Children (50 Hz Masterz Remix)
20. Scaza - Destroyed

21. Scaza - Drillin
22. Scaza - Fuck u all
23. Shockwave – Music is Life (Modul8 Bootleg)
24. Soulshock - Timewarp
25. Subraver - The Ultimate (Original Mix)
26. Synthopia - This is Chaos
27. The Architect - Starz of Tomorrow
28. The Victim - Standing People
29. U4ic - Consequence
30. Wav3motion - Into The World
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner