Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jul 2012 23:15 
 
Hardtraxx Newbie

Beste Hardtraxxers,

Ik heb een vraag of iemand wat tips, of een goede tutorial heeft voor opbouwende percussion rolls.
Dit geeft een lekkere opbouw in je track en wil graag wat tips hier over!

Ik hoop dat iemand mij kan helpen :)

Thanks!!!
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jul 2012 23:20 
 
Hardtraxx Addict

Denk niet dat je hier wat aan hebt.
Bij elke melo en elke intro loop past weer een andere percussie roll die weer een andere sfeer met zich meebrengt.
Hierdoor is het dus vrij nutteloos om een tutorial te maken aangezien je hier bijna niets aan hebt ;)

Kan alleen aanraden om 1/3 beat en 1/4 beat niet te combineren, gaat nogal eens fout bij beginnende producers :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jul 2012 23:29 
 
Hardtraxx Newbie

Haha dan geen tutorial maar tips zoals jij net geeft zijn handig!
Thanks daarvoor!
Maar wat kan je dan wel aanraden? :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jul 2012 23:48 
 
Hardtraxx Addict

Audio-Shaker schreef:
Haha dan geen tutorial maar tips zoals jij net geeft zijn handig!
Thanks daarvoor!
Maar wat kan je dan wel aanraden? :)


Het enige wat ik aan kan raden is om dit op gehoor te doen, niet volgens regeltjes.
Probeer origineel te zijn en weet wat je wilt bereiiken met de percussie rolls (extra drive, lekkere sfeer, of misschien wel iets heel onverwachts).

Maar ik denk dat je het beter kunt vragen bij het Hoe/Wat produceren-topic, heeft namelijk geen apart topic nodig :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jul 2012 23:59 
 
Hardtraxxer

kijk gewoon naar de melodie...probeer wat...klaar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jul 2012 16:44 
 
Hardtraxx Addict

Zijn de mensen van tegenwoordig zo lui dat ze voor elk klein dingetje een tutorial willen in plaats van zelf iets te verzinnen. Maak gewoon wat jij mooi vindt. Een percussie roll kan op zoveel manieren, per track zal dat ook verschillen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jul 2012 09:21 
 
Hardtraxx Newbie

Ik hoef niet zo zeer een tutorial, maar wat tips zoals cosmic ze geeft zijn handig!
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jul 2012 12:18 
 
Hardtraxx Addict

je moet gewoon produceren op gevoel. Je hoort toch wel of iets ritmisch klopt of niet?
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jul 2012 18:39 
 
Hardtraxx Addict

Phase 2 schreef:
je moet gewoon produceren op gevoel. Je hoort toch wel of iets ritmisch klopt of niet?


Je zou inderdaad zeggen van wel, maar sommige mensen die 1/3 en 1/4 beat combineren denken echt dat het gewoon goed klinkt.
Gewoon wat basistips geven kan nooit kwaad lijkt me :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 aug 2012 15:48 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Phase 2 schreef:
Zijn de mensen van tegenwoordig zo lui dat ze voor elk klein dingetje een tutorial willen in plaats van zelf iets te verzinnen. Maak gewoon wat jij mooi vindt. Een percussie roll kan op zoveel manieren, per track zal dat ook verschillen.


en dit kan ook gewoon in het 'Hoe/wat producen' topic.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2012 16:44 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Phase 2 schreef:
je moet gewoon produceren op gevoel. Je hoort toch wel of iets ritmisch klopt of niet?


Ik ben het volledig met je eens, echter ondervind ik zelf problemen met percussion rolls.. Ik krijg 9 vd 10 keer niet dat ze lekker ritmisch ongemerkt inelkaar overlopen en opbouwen..... ik stoor me altijd aan de overgang van grotere blokjes naar kleinere blokjes (je snapt wat ik bedoel)

Als ik tracks van bioweapon luister kan ik me bijna niet voorstellen dat die handmatig gesampeld zijn... bestaat er geen easy-to-use vst voor dit opbouwende effect.. zoals de retrigger functie van Dblue glitch, die helaas niet optimaal werkt voor mijn doeleinden (ivm automations)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2012 17:10 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Frazyr schreef:
Phase 2 schreef:
je moet gewoon produceren op gevoel. Je hoort toch wel of iets ritmisch klopt of niet?


Ik ben het volledig met je eens, echter ondervind ik zelf problemen met percussion rolls.. Ik krijg 9 vd 10 keer niet dat ze lekker ritmisch ongemerkt inelkaar overlopen en opbouwen..... ik stoor me altijd aan de overgang van grotere blokjes naar kleinere blokjes (je snapt wat ik bedoel)

Als ik tracks van bioweapon luister kan ik me bijna niet voorstellen dat die handmatig gesampeld zijn... bestaat er geen easy-to-use vst voor dit opbouwende effect.. zoals de retrigger functie van Dblue glitch, die helaas niet optimaal werkt voor mijn doeleinden (ivm automations)

Ben ik ook erg benieuwd naar!

zal inderdaad erg handig zijn
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2012 19:04 
 
Hardtraxx Addict

Als je het rtme wilt weten van zo'n roll kun je stuk uit de track knippen in je daw laden en dan zelf snare in het ritme eronder zetten. Aan de sample zie je aan de pieken vaak al waar ze zitten en kun je het ook nog na luisteren met je snare eronder.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2012 13:56 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Phase 2 schreef:
Als je het rtme wilt weten van zo'n roll kun je stuk uit de track knippen in je daw laden en dan zelf snare in het ritme eronder zetten. Aan de sample zie je aan de pieken vaak al waar ze zitten en kun je het ook nog na luisteren met je snare eronder.


+1
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner