Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2013 13:33 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Er staat opleiding artiest popmuziek, dus als je zoals Wildstylez wilt worden, moet het kunnen :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2013 14:16 
 
Hardtraxxer

Tuurlijk, muziek is muziek en hardstyle is ook muziek, er werkte daar toendertijd zelfs een leraar waar ik een tijdje mee heb staan praten die zelf in de hardcore wereld zit, heeft ook tracks met angerfist. Ik zou zeggen ga gewoon kijken bij de open dag, altijd leuk!
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2013 00:39 
 
Hardtraxxer

Lyst schreef:
Er staat opleiding artiest popmuziek, dus als je zoals Wildstylez wilt worden, moet het kunnen :P


Wauw, die is vet :lol:
Al moet ik zeggen dat de Timeless EP wel erg sterk was :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2013 18:39 
 
Hardtraxx Elite

ik zit hier ook over na te denken:) ik doe nu vwo 4 dus heb nog eventjes. Ben al bij artez in enschede geweest en dat was echt gruwelijk! (positieve zin). Hier hebben ze mij ook verteld dat er een erg brede markt is op het gebied van produceren. Hierbij moet je dan ook denken aan opnemen/mixen/masteren van bands of geluidstechnicus etc. Morgen ga ik even kijken bij een soort gelijke opleiding in Hilversum.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2013 20:11 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

SMH schreef:
Ik doe momenteel de opleiding Geluidstechnicus/AV-Productie, inderdaad het opnemen/mixen van bandjes en live-registraties vastleggen van evenementen. Je moet echt een uitblinker in dit vak zijn om een goede boterham te kunnen verdienen, en natuurlijk veel en goede connecties hebben is héél belangrijk.

Als je aan opleidingen als geluidstechnicus/audioproductie begint, verwacht dan niet dat je later een goed salaris verdiend, want in veel gevallen is dit niet zo.

Chill!
Ik doe ook AV alleen meer de visuele kant, maar dat je veel connecties moet hebben geef ik je helemaal gelijk
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mrt 2013 21:03 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Ik ga deze zomer een producer course volgen bij EMstudios.be misschien ook wel interessant voor sommigen.

En zoals hierboven al wordt vermeld. Ik zou een muziekopleiding secundair houden want of je er geld mee gaat verdienen blijft altijd een grote vraag. Ben zelf nu gewoon bezig met international media & entertainment management en doe deze dan als extra om het maar zo te zeggen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 apr 2013 12:31 
 
Hardtraxxer

sjuul schreef:
Ik ga deze zomer een producer course volgen bij EMstudios.be misschien ook wel interessant voor sommigen.

En zoals hierboven al wordt vermeld. Ik zou een muziekopleiding secundair houden want of je er geld mee gaat verdienen blijft altijd een grote vraag. Ben zelf nu gewoon bezig met international media & entertainment management en doe deze dan als extra om het maar zo te zeggen.



waar ga je tegenwoordig wel geld mee verdienen dan? qua opleiding. Alles is onzeker. Je kunt beter gaan doen wat je leuk vind dan iets waar zogenaamd veel geld mee te verdienen valt. Want zelfs met een HBO diploma op zak ben je nergens deze dagen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 apr 2013 13:29 
 
Hardtraxx Elite

GlobalSoundsmedia schreef:
sjuul schreef:
Ik ga deze zomer een producer course volgen bij EMstudios.be misschien ook wel interessant voor sommigen.

En zoals hierboven al wordt vermeld. Ik zou een muziekopleiding secundair houden want of je er geld mee gaat verdienen blijft altijd een grote vraag. Ben zelf nu gewoon bezig met international media & entertainment management en doe deze dan als extra om het maar zo te zeggen.



waar ga je tegenwoordig wel geld mee verdienen dan? qua opleiding. Alles is onzeker. Je kunt beter gaan doen wat je leuk vind dan iets waar zogenaamd veel geld mee te verdienen valt. Want zelfs met een HBO diploma op zak ben je nergens deze dagen.

en sommige (zoals ik) hebben nog minstens 6 jaar voordat ze hun opleiding af hebben.. wie weet hoe de economie er dan uitziet.... misschien al wel veel beter:) En als je ergens echt goed in bent en dat wordt gezien is er altijd wel geld mee te verdienen..
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 apr 2013 16:08 
 
Hardtraxxer

als je doorzet kun je alles waarmaken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 apr 2013 16:04 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

GlobalSoundsmedia schreef:
als je doorzet kun je alles waarmaken.


True! :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2013 14:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Er staat opleiding artiest popmuziek, dus als je zoals Wildstylez wilt worden, moet het kunnen :P


:lol: Google gaf me deze reactie :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 okt 2013 10:06 
 
Hardtraxxer

opleiding in het mbo, zou ik toch zeggen de herman brood academie!
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 okt 2013 20:20 
 
Hardtraxx Addict

The Venator schreef:
Audiospectral schreef:
Ik heb hier zelf ook lange tijd over nagedacht, maar ben tot de conclusie gekomen dat het belangrijker is een opleiding te volgen waarbij je echt van een "beroep" "verzekerd" bent.

Stel, je haalt dat papiertje, wat wil je daarna gaan doen? Van muziek je professionele carrière maken? Realistisch gezien heb ik mezelf 1000 keer de vraag gesteld, hoe groot is die kans nou? Niet erg groot dus, aangezien er honderden mensen zijn die dit willen.

Niet lullig bedoeld, in tegendeel. Misschien is dit leuk om te doen zodra je al een goede vaste baan hebt etc.


Het beste kun je ook gewoon na je beroepsopleiding deze opleiding volgen als je het geld/tijd ervoor hebt. want je beroep er van maken wordt idd lastig.


Een optie is natuurlijk ook nog om iets natuurkundigs te doen. Dan zou je bezig kunnen houden met akoustiek of ontwerpen van zalen/hallen. Is natuurlijk niet het zelfde maar biedt zeker meer beroepszekerheid daarnaast zal de kennis die je op doet zeker niet in je weg staan!

Gonzalez vond zichzelf als klein jongetje best een nerd: ‘Ik was een bijdehand jongetje dat nooit veel hoefde te doen op de basis school, kreeg een bril, werd een nerd en dat is eigenlijk nooit meer helemaal goed gekomen. Ik heb VWO gedaan met bètavakken en daarna 2 HBO studies: Hogere Informatica en Grafimedia Technologie. Dat maakt me dus echt tot een volbloed computernerd, iets dat verschrikkelijk handig is als je producer/DJ bent.
bron: http://www.djguide.nl/nieuws.p?id=9614

Daarnaast zorgt het er ook voor dat je bekend raakt binnen de muziek en alle rand zaken. En kan je je hobby door uitoefenen en vervolgens kijken hoe goed je uiteindelijk bent geworden en hoe je zelf verder wil zijn!

Edit: dit is mijn persoonlijke mening, en het helpt mee als je een 'beta-man/vrouw' bent
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 okt 2013 09:19 
 
Hardtraxxer

mrazura schreef:
Lyst schreef:
Er staat opleiding artiest popmuziek, dus als je zoals Wildstylez wilt worden, moet het kunnen :P


:lol: Google gaf me deze reactie :P


Wacht maar tot jij ooit het punt bereikt dat je muziek POPulair wordt ;) kijken of je dan ook zo blijft haten op Popmuziek :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 okt 2013 10:32 
 
Hardtraxx Addict

phoenix schreef:
The Venator schreef:
Audiospectral schreef:
Ik heb hier zelf ook lange tijd over nagedacht, maar ben tot de conclusie gekomen dat het belangrijker is een opleiding te volgen waarbij je echt van een "beroep" "verzekerd" bent.

Stel, je haalt dat papiertje, wat wil je daarna gaan doen? Van muziek je professionele carrière maken? Realistisch gezien heb ik mezelf 1000 keer de vraag gesteld, hoe groot is die kans nou? Niet erg groot dus, aangezien er honderden mensen zijn die dit willen.

Niet lullig bedoeld, in tegendeel. Misschien is dit leuk om te doen zodra je al een goede vaste baan hebt etc.


Het beste kun je ook gewoon na je beroepsopleiding deze opleiding volgen als je het geld/tijd ervoor hebt. want je beroep er van maken wordt idd lastig.


Een optie is natuurlijk ook nog om iets natuurkundigs te doen. Dan zou je bezig kunnen houden met akoustiek of ontwerpen van zalen/hallen. Is natuurlijk niet het zelfde maar biedt zeker meer beroepszekerheid daarnaast zal de kennis die je op doet zeker niet in je weg staan!

Gonzalez vond zichzelf als klein jongetje best een nerd: ‘Ik was een bijdehand jongetje dat nooit veel hoefde te doen op de basis school, kreeg een bril, werd een nerd en dat is eigenlijk nooit meer helemaal goed gekomen. Ik heb VWO gedaan met bètavakken en daarna 2 HBO studies: Hogere Informatica en Grafimedia Technologie. Dat maakt me dus echt tot een volbloed computernerd, iets dat verschrikkelijk handig is als je producer/DJ bent.
bron: http://www.djguide.nl/nieuws.p?id=9614

Daarnaast zorgt het er ook voor dat je bekend raakt binnen de muziek en alle rand zaken. En kan je je hobby door uitoefenen en vervolgens kijken hoe goed je uiteindelijk bent geworden en hoe je zelf verder wil zijn!

Edit: dit is mijn persoonlijke mening, en het helpt mee als je een 'beta-man/vrouw' bent


Er zijn ook opleidingen voor muziektechniek. Daar leer je om alles qua akoestiek te berekenen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2013 18:34 
 
Hardtraxx Addict

Op het grafisch lyceum in Rotterdam is de Sound design opleiding een aparte tak geworden nu:
http://www.glr.nl/opleidingen/mbo/studi ... -design/29

Ik heb me in ieder geval voor volgend jaar ingeschreven. Aangezien ik echt wel de sound design/auditieve special effects kant op wil.
eventueel ook interessant voor andere hier :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2014 15:37 
 
Hardtraxx Elite

Zijn er mensen die Media Music volgen of over hebben nagedacht in Enschede of Hilversum? Ik zit er zelf namelijk over te denken me in te schrijven voor deze opleiding. Ik zit nu in VWO 6 en ga volgend jaar dus waarschijnlijk studeren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2015 23:44 
 
Hardtraxx Elite

DJ_Tim schreef:
Zijn er mensen die Media Music volgen of over hebben nagedacht in Enschede of Hilversum? Ik zit er zelf namelijk over te denken me in te schrijven voor deze opleiding. Ik zit nu in VWO 6 en ga volgend jaar dus waarschijnlijk studeren.

Heb me net aangemeld, moet nu dus toelating gaan doen. Fingers crossed! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 apr 2015 00:04 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Veel succes!
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 apr 2015 07:22 
 
Hardtraxx Elite

Dankje!!
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 apr 2015 20:00 
 
Artiest

Zal me binnenkort ook is aanmelden op de Herman Brood Academie (Utrecht) :drool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2015 09:45 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik was 21 maart naar de open dag van de HKU geweest in Hilversum, voor hun Muziek & Technologie verhaal, na van verschillende mensen (waaronder mensen die daar afgestudeerd zijn of nog studeren daar) gehoord hebben dat ik daar wel goed terecht kan. Ik was zwaar onder de indruk (en tijdens het feedback-op-meegebracht-werk uurtje leek het dat de docenten ook onder de indruk waren van mij) en heb me dus de dag erna ingeschreven voor de Composition Electronic Music richting. 15 april moet ik een toets doen (daar) over muziekleer, geluidsleer, solfège, muziektechnologie en rekenvaardigheid, drie eigen werken inleveren met complete uitleg van mijn keuzes, een vragenlijst inleveren, en een brief inleveren waar in staat wat mijn ervaring met songwriting, compositie, sound design, produceren, soft-/hardware en programmeertalen is en wat ik met de opleiding wil doen.

Oh en daarnaast moet ik op een latere datum nog op gesprek en mogelijk nog een toets doen.

Dus wens me succes :P ik ben er wel van overtuigd dat het gaat lukken maar alsnog haha.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2015 17:48 
 
Hardtraxx Elite

Succes!! Laat weten hoe het ging!! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2015 07:49 
 
Hardtraxxer

Succes :)

Jij ook nog succes Dj_Tim! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2015 19:44 
 
Hardtraxx Elite

Bedankt!! :)
Vorige  1, 2, 3  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner