Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mrt 2013 13:51 
 
Hardtraxx Addict

Dit kwam ik tegen op de Facebook pagina van iZotope:

Citaat:
Enroll in a free 6-week Music Production online class from Coursera, taught by Berklee College of Music professor Loudon Stearns.

Learn about the music production process (recording, editing, and mixing) and the tools available for creating contemporary music on your computer.

(Fun fact: lessons on mixing include use of Alloy!)


https://www.coursera.org/

Je meld je dus gewoon aan op de website, zoekt de muziek producer cursus op en meld je aan.
Dan krijg je 6 weken lang een cursus met de volgende onderwerpen:

Citaat:
Lesson 1: Recording Signal Flow

Sound, Microphones, Cables, Microphone Preamp, A to D Converter, DAW, DSP, D to A converter, Amplifier, Speakers (path of speaker is same as waveshape in DAW)

Lesson 2: DAW (Editing)

Multitrack Concept, Audio vs. MIDI, Regions and Sound Files, File Management, Grid, Trim, Cut, Paste, Crossfade, Automate, Software Instruments, MIDI Editing, Bounce

Lesson 3: Mixer (Summing)

Adding Waveforms, Mute and Solo, Stereo and Mono, Panning, Busses, Submix, Insert, Categories of Effects, Sends, Pre/Post Sends, Aux Tracks/Returns

Lesson 4: Dynamics Processing

Dynamic Range, Distortion and Noise, Volume Automation, Envelope (RMS), Dynamic Processors, Attack and Release, Conceptual Downward Expander and Gate, Conceptual Compressor and Limiter, Practical Gate, Practical Compressor

Lesson 5: Delay and Filters

Conceptual Delay, Delay Spectrum, Filters, Equalization, Short Delay (Comb Filter), Short Modulated Delay (Flanger), Long Delay (Synchronized), Reverb, Depth in Mixing

Lesson 6: Synthesizer

Synthesizer and Sampler, Synthesizer Overview, Oscillator, Filter, Amplifier, Modulation, Envelope, LFO, A Language of Timbre


Vooral 2 t/m 6 vind ik zelf erg interessant.

Je krijgt op het einde ook een diploma, ik weet niet wat het precies inhoud maar zal wel niet veel zijn :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mrt 2013 16:00 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Interessant!
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mrt 2013 16:05 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Venice13 schreef:
Interessant!
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mrt 2013 16:10 
 
Artiest

Hier gaan we zeker wat mee doen, bedankt! :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2013 02:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

is dit ook iets voor mensen die net beginnen met producen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2013 17:47 
 
Hardtraxx Addict

Tnx! Ga er zeker gebruik van maken. Het meeste doe ik op gehoor en de theorie in dit vak is niet echt mijn sterkste kant, daar gaan we dus gebruik van maken!
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2013 22:10 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Moet je op bepaalde tijdstippen een soort hoorcolleges volgen via internet en opdrachten inleveren, of krijg je teksten/filmpjes toegestuurd met uitleg erin die je kunt bestuderen wanneer het je uitkomt?

studielast van 6-8 uur/week heb ik namelijk niet zo veel zin in naast mn studie :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2013 22:43 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Je hoeft niks te doen, maar als je alle opdrachten doet en je 'huiswerk' doet kan je een certificaat ontvangen ;) Lessen zijn in de vorm van video lectures die je gewoon kan kijken vanaf een bepaalde datum, geen vaste tijden!
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2013 23:47 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Mooi, dan ga ik er morgen eens eventjes naar kijken, baat het niet schaadt het niet :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2013 21:29 
 
Hardtraxxer

Zeker een keer een kijkje nemen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2013 11:39 
 
Hardtraxx Elite

ik ben hem ook begonnen:) beetje laat maar heel duidelijk en leerzaam! raadt het zeker aan aan mensen die hier professioneler mee verder willen. Het is volgensmij wel vooral uitleg wat je aan het doen bent, in tegenstelling tot de meeste mensen hier die (volgens mij) voornamelijk proberen en zo uit zien te vinden wat een bepaald effect doet met het geluid.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mei 2013 17:12 
 

ik ga m ook eens bekijken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mei 2013 23:03 
 
Hardtraxxer

miss maar eens kijken
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mei 2013 18:02 
 
Hardtraxxer

Ik kan m niet vinden?
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mei 2013 18:37 
 
Hardtraxx Addict

Hij staat er anders nog wel.


Probeer eens in te loggen en dan naar deze url gaan:
https://class.coursera.org/musicproduct ... ture/index
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mei 2013 19:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Klinkt interessant. Binnenkort maar eens aanmelden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mei 2013 20:25 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Heb die cursus ook gedaan. Hij is echt heel fijn en je leert ook veel andere belangrijke dingen waar je anders misschien niet zo gauw naar zoekt.
Had hiervoor de digital sound design cursus gedaan op die site, maar dat was niet eens echt nodig geweest, want dat kwam ook in deze cursus aanbod maar dan wat minder in detail.

Heb trouwens de final exam van introduction to music production ook gemaakt en heb een score van 50.33 van de 63.00. Ben wel benieuwd of meer mensen die hebben gemaakt en wat ze hadden ??
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mei 2013 21:03 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Hangt er een beetje van af hoe veel tijd je er aan besteed. ze rekenen zelf ongeveer 3 uur per week en dan 6 weken lang.
Maar ik besteedde er meestal wel wat meer uur per week aan dus heb het ongeveer in de helft van die tijd gedaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 okt 2013 23:25 
 
Hardtraxxer

Ik snap er helemaal niks van..

Waar moet ik die filmpjes kijken? Bij: Video Lectures?

En moet ik die opdrachten daar ook maken?
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2013 01:09 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Volgens mij hebben ze de 'introduction to music production' er af gehaald toch?
Maar anders idd bij video lectures. En die opdrachten waren er destijds om te maken en na te laten kijken en uiteindelijk kun je dan ook een soort van certificaat halen. Maar dat kan nu dus niet meer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2013 08:12 
 
Hardtraxxer

sjuul schreef:
Volgens mij hebben ze de 'introduction to music production' er af gehaald toch?
Maar anders idd bij video lectures. En die opdrachten waren er destijds om te maken en na te laten kijken en uiteindelijk kun je dan ook een soort van certificaat halen. Maar dat kan nu dus niet meer.


De cursus is er nog wel, ben hem gisteren gestart :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2013 11:26 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Ah oke, bij mij geeft hij een error aan.
Maar dan zal ik idd gewoon die video lectures volgen en tussendoor toetsen maken. Tot je alles hebt gehad en dan the final exam maken. Ik heb er heel veel veel van geleerd in ieder geval. Succes (y)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2013 12:04 
 
Hardtraxxer

sjuul schreef:
Ah oke, bij mij geeft hij een error aan.
Maar dan zal ik idd gewoon die video lectures volgen en tussendoor toetsen maken. Tot je alles hebt gehad en dan the final exam maken. Ik heb er heel veel veel van geleerd in ieder geval. Succes (y)


Oke ga ik doen. Thnx! :cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2013 14:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik moet deze nog steeds doen maar als ik het doe wil ik het goed en dan moet ik me er echt 100% op gaan richten :/ Wel echt een geniale site ik heb al eerder een cursus daar helemaal afgemaakt gewoon omdat het onderwerp me erg boeide.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2013 11:59 
 
Hardtraxxer

ik ga dit denk ik ook maar starten, kent iemand misschien ook meer van zo'n gratis dingen als vervolg op dit?
1, 2  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner