Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 okt 2012 14:48 
 
Hardtraxxer

Dag mensen

Ik zou een midi piano willen kopen!
Maar er is zo ééng root aanbod...
Ik wil gewoon kunnen recorden en ook bv zo sliden naar boven/onder!
Zijn er nog andere speciale effecten die een piano kan?

En hoeveel toesten moet je ook nemen?
88 lijkt me te veel, die kleinste van 20 fzo weer te klein,
dus ik weet het niet zo goed.

Ik kan piano spelen, daarmee denk ik dat het makkelijker is zo melodiën te maken
en deze meteen te spelen!

Heeft er iemand hier een mening over of ervaring mee die me
verder kan helpen. Ik heb al eens rondgekeken maar weet het niet zo goed.

Ik weet ook niet of ik dit hier moet zetten trouwens dus neem me niet kwalijk!

gr
Xypes
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 okt 2012 15:35 
 
Hardtraxx Addict

Met dat sliden bedoel je de pitchbend denk ik.

Maar xboard 49 is niet duur en werkt prima (is geloof ik van m-audio). Je hebt wel een goede geluidskaart nodig zodat je kunt spelen zonder oatency problemen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 okt 2012 16:15 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Misschien is dit wat je zoekt, ik hoor er in indergeval veel positieve reacties over.

http://www.bax-shop.nl/midi-keyboards/m ... rettyPhoto
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 okt 2012 16:39 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Cruelty schreef:
Of je pakt de M-Audio KeyRig49, die heeft geen knopjes.


en is bijna 40 euro goedkoper :P maargoed ik doe het direct goed :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 okt 2012 10:58 
 
Hardtraxxer

Ja zoiets ja, maar die knoppen wat doen deze precies dan?
Misschien vind ik dit toch interessant :O?

Kun je bijvoorbeeld met bepaalde knoppen bv bassen wat anders
maken enzo of geluiden wat specialer maken?

gr
Xypes

En al bedankt voor de uitleg!
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 okt 2012 11:02 
 
Hardtraxx Addict

xypes schreef:
Ja zoiets ja, maar die knoppen wat doen deze precies dan?
Misschien vind ik dit toch interessant :O?

Kun je bijvoorbeeld met bepaalde knoppen bv bassen wat anders
maken enzo of geluiden wat specialer maken?

gr
Xypes

En al bedankt voor de uitleg!


Het is een midi controller, dus de knoppen kun je aan bepaalde knoppen toekennen meer niet. Met die knoppen kun je dus knoppen van bijvoorbeeld een cutoff van een vst veranderen. Sommige midi keyboards hebben een automap functie waardoor sommige knoppen automatisch aan een knop op je keyboard wordt gekoppeld.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 okt 2012 11:07 
 
Hardtraxxer

Ah maar dit is eigenlijk niet echt nodig!
Dan ga ik voor te beginnen voor een simpele gaan!

Bedankt!

MAG GESLOTEN WORDEN AUB!
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2012 18:46 
 

Ik zou juist die met knopjes adviseren. Kun je namelijk basis functies als play, record, midi record, etc, koppelen aan die knopjes. Kun je, wanneer je een goed idee hebt, direct op midi-record drukken zodat je ultieme melodie bewaard blijft. (bij mij blijven zulke dingen altijd een minuut steken en dan is het idee weg op een of andere manier)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2012 21:19 
 
Hardtraxx Addict

partybasher schreef:
Ik zou juist die met knopjes adviseren. Kun je namelijk basis functies als play, record, midi record, etc, koppelen aan die knopjes. Kun je, wanneer je een goed idee hebt, direct op midi-record drukken zodat je ultieme melodie bewaard blijft. (bij mij blijven zulke dingen altijd een minuut steken en dan is het idee weg op een of andere manier)


Ikbweet niet welke daw je gebruikt maar bij de ,eeste kun je dat sowieso al met een knop op je toetsenbord.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2012 12:36 
 
Hardtraxxer

Is die M-Audio Oxygen 49 (3e gen) USB MIDI controller, ook brijkbaar met FL Studio 10 want heb geen Cubase?
En die knoppen kan je dus bijvoorbeeld instellen op de CutOff van Biohazard?
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2012 13:18 
 
Hardtraxx Addict

Murcie schreef:
Is die M-Audio Oxygen 49 (3e gen) USB MIDI controller, ook brijkbaar met FL Studio 10 want heb geen Cubase?
En die knoppen kan je dus bijvoorbeeld instellen op de CutOff van Biohazard?


Ieder keyboard kun je gebruiken bij FL (op misschien enkele na) Het is wel zo dat als je hem als usb aansluit je waarschijnlijk zo veel latency hebt dat er niet fatsoenlijk mee te werken is (dit hangt wel nog af van je computer etc)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2012 13:21 
 
Hardtraxxer

Phase 2 schreef:
Murcie schreef:
Is die M-Audio Oxygen 49 (3e gen) USB MIDI controller, ook brijkbaar met FL Studio 10 want heb geen Cubase?
En die knoppen kan je dus bijvoorbeeld instellen op de CutOff van Biohazard?


Ieder keyboard kun je gebruiken bij FL (op misschien enkele na) Het is wel zo dat als je hem als usb aansluit je waarschijnlijk zo veel latency hebt dat er niet fatsoenlijk mee te werken is (dit hangt wel nog af van je computer etc)


Ik heb een flink goede laptop(ASUS K53T), nog geen problemen mee gehad met FL. Met een Yamaha keyboard had hij ook geen problemen. Dus zou wel goed moeten zitten of niet?
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2012 13:29 
 
Hardtraxx Addict

Waarschijnlijk niet dan. Het ene midi keyboard of het andere maakt voor de latency volgens mij niets uit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2012 13:49 
 
Hardtraxxer

Phase 2 schreef:
Waarschijnlijk niet dan. Het ene midi keyboard of het andere maakt voor de latency volgens mij niets uit.


Dat is mooi, waarschijnlijk vanmiddag bestellen. Maar dat voorbeeld dat ik gaf van biohazard klopt dus?
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2012 13:52 
 
Hardtraxx Addict

Murcie schreef:
Phase 2 schreef:
Waarschijnlijk niet dan. Het ene midi keyboard of het andere maakt voor de latency volgens mij niets uit.


Dat is mooi, waarschijnlijk vanmiddag bestellen. Maar dat voorbeeld dat ik gaf van biohazard klopt dus?


Lijkt mij wel, maar ik weet niet hoe goed de knoppen toewijzing werkt in FL. Overigens ben ik benieuwd of je die knoppen veel gaat gebruiken. Ik gebruik ze vrijwel nooit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2012 13:56 
 
Hardtraxxer

Phase 2 schreef:
Murcie schreef:
Phase 2 schreef:
Waarschijnlijk niet dan. Het ene midi keyboard of het andere maakt voor de latency volgens mij niets uit.


Dat is mooi, waarschijnlijk vanmiddag bestellen. Maar dat voorbeeld dat ik gaf van biohazard klopt dus?


Lijkt mij wel, maar ik weet niet hoe goed de knoppen toewijzing werkt in FL. Overigens ben ik benieuwd of je die knoppen veel gaat gebruiken. Ik gebruik ze vrijwel nooit.


Oke dat zien we dan wel, maar is wel handig toch ook met recorden etc?
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2012 14:32 
 
Hardtraxx Addict

Ja, ik teken het zelf wel gewoon de automation.
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner