Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2012 00:01 
 
Hardtraxxer

BruzeProductions schreef:
Topic onderwerp zegt het al,

ik produce nu al ruim 5 jaar,
-hiphop
-House
-Hardstyle (eergister voor het eerst begonnen !)

waarmee ik dus enorm moeite heb,
Mastering,
ik krijg het gewoon niet voor mekaar om in fl studio juist te masteren!

heb altijd het probleem als ik bassen gebruik,
dat me midden en hooge tonen weg gaan vallen,
hogen tonen harder midden tonen harder,
krijg je dus vervormde sounds en en hele slechte kwaliteit,

wat kan ik hiermee?
5 jaar ervaring en altijd een zachte kwaliteit,
of vervormde tonen,

Greetz,
hadtraxx newbie :D


heel simpel...... je kunt niet zelf masteren
de meesten verwarren afmixen met masteren...
er zijn niet voor niets masteringstudio's waar (meestal) hele bekwame mensen zitten in een studio waar een kapitaal aan geluid en speciale apparatuur in staat...
het enige dat je zelf wel kunt is een track zodanig strak afmixen dat mastering (bijna) niet meer nodig is...

Masteringtoppers zijn: in Nederland Da Goose Music... zonder twijfel de beste masteraar van de Benelux en ver daarbuiten! En in London zit The Exchange welke ook ontzettend goed was/is
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2012 01:01 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

carnage schreef:
BruzeProductions schreef:
Topic onderwerp zegt het al,

ik produce nu al ruim 5 jaar,
-hiphop
-House
-Hardstyle (eergister voor het eerst begonnen !)

waarmee ik dus enorm moeite heb,
Mastering,
ik krijg het gewoon niet voor mekaar om in fl studio juist te masteren!

heb altijd het probleem als ik bassen gebruik,
dat me midden en hooge tonen weg gaan vallen,
hogen tonen harder midden tonen harder,
krijg je dus vervormde sounds en en hele slechte kwaliteit,

wat kan ik hiermee?
5 jaar ervaring en altijd een zachte kwaliteit,
of vervormde tonen,

Greetz,
hadtraxx newbie :D


heel simpel...... je kunt niet zelf masteren
de meesten verwarren afmixen met masteren...
er zijn niet voor niets masteringstudio's waar (meestal) hele bekwame mensen zitten in een studio waar een kapitaal aan geluid en speciale apparatuur in staat...
het enige dat je zelf wel kunt is een track zodanig strak afmixen dat mastering (bijna) niet meer nodig is...

Masteringtoppers zijn: in Nederland Da Goose Music... zonder twijfel de beste masteraar van de Benelux en ver daarbuiten! En in London zit The Exchange welke ook ontzettend goed was/is


Ben ik het met je eens, de meeste mensen kunnen een track wel afmixen tot hij releasewaardig is zeg maar, maar echt masteren kunnen er maar weinigen.
Daarvoor zijn inderdaad de speciale mastering studio's.
Bijna iedere producer heeft wel eens zijn tracks laten masteren bij dit soort studio's
Bij deze: http://www.digitalmastering.nl/ , worden heel veel platen van Scantraxx gemastered.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2012 09:37 
 
Hardtraxxer

Heeft iemand een idee over de prijzen op die digitalmastering? ik vind ze niet meteen daar en ben toch wel benieuwd :p
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2012 15:46 
 
Artiest

Ik raad je aan niet te betalen voor mastering van je tracks als je niet bij een label zit, tenzij je een resident DJ bent ergens ofzo en denkt dat je eigen track sterk genoeg is mee te draaien met de grote jongens en daarmee bekendheid en stappen in je carreer denkt te zetten. Als dat niet het geval is vind ik het zonde te betalen voor mastering van een track die je over een jaar toch slecht gaat vinden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2012 17:03 
 
Hardtraxxer

Dark Pact schreef:
Ik raad je aan niet te betalen voor mastering van je tracks als je niet bij een label zit, tenzij je een resident DJ bent ergens ofzo en denkt dat je eigen track sterk genoeg is mee te draaien met de grote jongens en daarmee bekendheid en stappen in je carreer denkt te zetten. Als dat niet het geval is vind ik het zonde te betalen voor mastering van een track die je over een jaar toch slecht gaat vinden.


ja kan ik me wel in vinden...
de meeste (kwaliteits)labels werken met een masteraar samen... en geven ook de voorkeur aan deze masteraar... overleg in elk geval altijd even met het label voor je zelf gaat/laat masteren
Zo werken wij dus met Da Goose Music.

Wat je bij Arjan Rietvink betaalt weet ik niet, maar de prijzen van Da Goose Music kun je hier downloaden.

Da Goose Music info even op een rijtje:
Hi End Mastering (vinyl/cd/dvd/whatever)
Per track €35,-
Additional mastering of single/radio edits of the exact same mix € 15,- per track
Delivery on fully error-checked PMCD + 1 reference CD € 25,-
Delivery as a fully checked DDP with MD5 checksum € 35,-
Heb je 6 tracks of meer, dan moet je even contact opnemen, want dan wordt er een uurtarief gerekend van €70,- per uur en ben je minder kwijt dan die €35,- per track!!

Mid End Masterig (mp3 releases, eigen gebruik)
vanaf 2 tracks, en kost dan €25,- per track
Additional mastering of single/radio edits of the same mix €10,-

Wij doen meestal Mid End Mastering voor onze digitale releases en dat klinkt gewoon superstrak.
Het is niet heel goedkoop maar je krijgt er wel een hele grote bak kwaliteit voor terug!
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2012 17:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zal vast wel een hele stomme vraag zijn maar:
Wast doet iemand die de tracks Mastert eigenlijk? Wat heb je eraan om het te laten masteren?
Bvd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2012 17:16 
 
Hardtraxxer

die zorgt ervoor dat verhouding tussen de frequenties kloppend zijn, dat er een mooie warme klank in zit, dat het volume (loudness level) hard genoeg is, en bij meerdere tracks, dat het ook even hard is...
in principe werkt die jouw tracks helemaal af zodat ze release geweldig klinkt...

ik heb een paar jaar terug bijvoorbeeld platen gekocht die waren heel hard gecompressed, en toen zonder mastering geperst (zelfs geen vinylmastering door de perserij)... die naald skipte constant doordat het te hard was en er kleine snipjes in het vinyl zaten... kon niet goed geperst worden
ik dacht dat dit onmogelijk was, maar ze hebben het mij laten zien bij Record Industry (de beste perserij van europa) dat het wel degelijk kan gebeuren... die platen die ik gekocht had waren overigens niet bij RI geperst

anyway... als je op Juno bijvoorbeeld wat releases doorspit hoor je meteen of iets gemasterd is of niet... en teveel labels geven hier geen geld aan uit... aan de ene kant begrijpelijk omdat je geld weggooit, want je verdient t zelden terug... aan de andere kant belachelijk natuurlijk want je bent met een serieus label bezig toch?
als je geen kwaliteit wil releasen, kun je het beter helemaal niet doen...


Check ook zeker even de Da Goose Music FAQ
staan leuke dingen tussen! Vooral het verhaaltje over de Loudness War vond ik erg boeiend :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2012 17:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Oke bedankt!

Ik vind het masteren trouwens helemaal niet zo duur.

Weet niet hoe lang zo iemand daar mee bezig is maar als ik serieus een track zou hebben gemaakt zou ik er echt wel 35 euro voor over hebben om hem nog dat kleine beetje extra te geven hoor.

En zeker als platenmaatschappij.


Nog 1 vraagje:

Horen jullie bij Noisj dan geen verschil tussen Hi End & Mid End?
Of ligt het aan de prijs.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2012 22:36 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Socializerz schreef:
Stel nou dat je nog maar net begint met producen en je tracks wel aardig, maar nog lang niet release waardig zijn, is mastering dan ook nodig?


nee.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2012 22:39 
 
Hardtraxxer

Is mastering eigenlijk hetzelfde als mix-down :$ ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2012 23:11 
 
Hardtraxxer

MrBunni schreef:
Is mastering eigenlijk hetzelfde als mix-down :$ ?

absoluut niet :)

mixdown is de balans tussen al je verschillende sounds. De mastering is, zoals het woord zegt verschillende plugins die je op je masterkanaal plaats om zo de sound nog net iets beter te krijgen en de dynamiek van je track goed te krijgen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2012 23:40 
 
Hardtraxxer

Draidy schreef:
Horen jullie bij Noisj dan geen verschil tussen Hi End & Mid End?
Of ligt het aan de prijs.


nou, ik moet zeggen dat ik zelf het verschil niet hoor, maar dat komt omdat mijn gehoor absoluut niet goed meer is... maar ik doe het wel omdat het op plaat of cd gewoon perfect moet klinken.... zeker omdat onze tracks ook tussen die van TTM, Enzyme e.d. worden gedraaid, dus dan moet je minstens gelijkwaardig klinken...

Socializerz schreef:
Stel nou dat je nog maar net begint met producen en je tracks wel aardig, maar nog lang niet release waardig zijn, is mastering dan ook nodig?


pure geldverkwisting!
een label hoort toch wel of je potentie hebt of niet... daar hoef je geen mastering voor te hebben...
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2012 10:20 
 
Artiest

Klopt, daarom zeg ik, zonde van je geld. Behalve als je in een situatie als arboza zit, sterke naam, (nog) geen label. Dan kun je het overwegen om te doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2012 11:32 
 
Hardtraxxer

dan kan hij beter zn tracks rondsturen ipv zelf kosten maken...
als hij goede producties heeft en een goede naam, dan is die release zo geregeld lijkt me :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2012 19:24 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Veel labels zorgen zelf wel dat de tracks die ze releasen gemastered worden.
Ben er iig geen voorstander van om zelf je tracks te laten masteren en dan pas rond te sturen.
Kan je beter zelf het masteren bestuderen, mocht je dat egt nodig vinden... :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2012 21:22 
 
Hardtraxxer

juist!
waar kan ik wat tracks van je checken arboza?
ben wel benieuwd na de opmerking van Dark Pact
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2012 21:33 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

carnage schreef:
juist!
waar kan ik wat tracks van je checken arboza?
ben wel benieuwd na de opmerking van Dark Pact


Youtube - Zoeken - Arboza Tadaaa

http://www.youtube.com/results?search_query=Arboza&oq=Arboza&aq=f&aqi=g2&aql=&gs_sm=3&gs_upl=248l2267l0l2344l8l8l2l1l1l0l76l227l5l5l0
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2012 23:46 
 
Artiest

Ik wacht eigenlijk al een tijd op We Arise, of iig de remake ervan haha.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2012 13:58 
 
Hardtraxx Addict

http://www.digitalmastering.nl (arjan rietvink) kost 45 ex btw. De kwaliteit is echt goed.

Dat je masteren niet zelf moet doen zijn de meningen altijd erg over verdeeld. Masteren is in ieder geval niet een beetje aan knopjes draaien.

Bedenk wel dat een plaat die niet goed gemixt is niet ineens top wordt nadat deze gemasterd is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2012 18:37 
 
Hardtraxxer

Mastering doet geen wonderen...

Een kuttrack blijft een kuttrack zelfs na mastering, daarom als beginner nooit je track laten masteren.
Als je na een paar jaren een goede track maakt kan die wel iets beter worden na de mastering; iets warmer en iets luider. Maar dan nog, verwacht geen wonderen, de verschillen zijn miniscuul.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2012 23:20 
 
Hardtraxx Addict

MRN schreef:
Mastering doet geen wonderen...

Een kuttrack blijft een kuttrack zelfs na mastering, daarom als beginner nooit je track laten masteren.
Als je na een paar jaren een goede track maakt kan die wel iets beter worden na de mastering; iets warmer en iets luider. Maar dan nog, verwacht geen wonderen, de verschillen zijn miniscuul.


Inderdaad.

Ik lees net mijn laatste zin terug en bedoelde dat ook,maar heb het niet goed gepost. Is telefoon is het altijd onhandig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2012 18:58 
 
Hardtraxx Newbie

heb je mischien een limiter op je master zitten??
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 dec 2012 19:00 
 
Hardtraxx Newbie

Phase 2 schreef:
MRN schreef:
Mastering doet geen wonderen...

Een kuttrack blijft een kuttrack zelfs na mastering, daarom als beginner nooit je track laten masteren.
Als je na een paar jaren een goede track maakt kan die wel iets beter worden na de mastering; iets warmer en iets luider. Maar dan nog, verwacht geen wonderen, de verschillen zijn miniscuul.


Inderdaad.

Ik lees net mijn laatste zin terug en bedoelde dat ook,maar heb het niet goed gepost. Is telefoon is het altijd onhandig.


hmm ik raad ook aan om pas te laten masteren als er een label aan te pas komt zoals ik net heb meegemaakt.

Ik ben nog steeds een beginner in jaren (1ste jaar dat ik Hardstyle produce)
maar toch ik had na een demo die ik naar Dirty Workz stuurde het antwoord gekregen: dat ik potentieel heb maar het enige min punt dat ze vonden was dat de kwaliteit nog niet hoog genoeg was. hiervoor heb ik enkele tracks laten masteren en nu wordt de release van deze tracks geregeld tegen januari 2013.

ook heb ik 2 andere tracks bij Wolfrage recordings laten masteren wegens hun intresse in mijn songs.
die release is op 28 januari 2013 :)

het is idd waar mastering doet geen wonderen maar het geeft de song een meer globaal en ruimere klank in mijn opinie.

The Bleacher
-----------------------
Check: https://soundcloud.com/jarno-van-den-bergh
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 dec 2012 20:05 
 
Hardtraxx Addict

@The Bleacher,

Wat ik mij al een tijdje afvraag:
Wat heeft de gene allemaal nodig voor het masteren van jou track?

Bijv. alle onderdelen los opgeslagen als .WAV of...?
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 dec 2012 22:39 
 
Hardtraxx Addict

Masteren met losse sporen is handiger maar meeste doen dat niet voor mastering. Het komt dan ook meer in de buurt van afmixen. Overigens kun je bij dj thera voor weinig geld je track laten masteren.
Vorige  1, 2, 3  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner