Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2019 18:23 
 
Hardtraxx Newbie

Hey guys! Ik ben dit jaar begonnen met het maken van hardstyle en rawstyle (maakte vroeger house) maar heb moeite met het masteren van mn tracks..

Is er hier iemand die me daarbij kan helpen?
:thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2019 19:12 
 
Hardtraxx Elite

Youtube staat vol met tutorials
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2019 19:38 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Hier staat ook het e.e.a.:

producers-corner/mixdown-mastering-t44124.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2019 20:52 
 
Hardtraxxer

Ik weet niet hoe goed je bent, maar het masteren is eigenlijk echt niet belangrijk. Tenzij je echt iets wil releasen ofzo.

Ik zou je tracks gewoon laten zoals ze zijn, en als je wil dat het volume even hoog is als pro tracks kun je er gewoon een brickwall limiter (gewoon met fruity limiter: attack, release en sustain op 0) op zetten en de gain net zo ver opdraaien totdat je distortion hoort. Tenminste dit is voornamelijk wat ik doe en voor soundcloud ed kan het prima.

Ik heb vroeger ook vaak de fout gemaakt dat ik een track wilde masteren terwijl ik daar echt weinig van snapte, met als resultaat dat een redelijke track niet om aan te horen werd. Als je gewoon heel simpel de gain (niet te ver) open draait blijft de track vrijwel hetzelfde klinken, alleen dan harder.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jun 2019 17:28 
 
Hardtraxx Newbie

dit is mijn track


https://soundcloud.com/user-963113230/d ... w5/s-9xRuz
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jun 2019 18:44 
 
Hardtraxxer

Niet lullig bedoeld (zeker voor 1 jaar hardstyle ervaring klinkt het goed hoor) maar ik zou het masteren sowieso even achterwege laten dan. Focus in plaats daarvan op het maken van vollere leads/screeches en het krijgen van een goede structuur in de track. Masteren komt later wel.

Je bent lekker bezig hoor, maar aan masteren hoef je pas te denken als een track echt professioneel release waardig is en dat is gewoon bijna niet realistisch met 1 jaar ervaring in de hardstyle. Ik produceer al sinds 2013 hardstyle en mijn tracks zitten nu misschien net tegen release-waardig aan. En als ik nu iets zou willen releasen op een label, zou ik het ook niet zelf masteren maar laat ik het door een professional doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jun 2019 13:11 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Inderdaad, masteren is nergens nog voor nodig. Focus op de mixdown, dat is veel belangrijker.

Wat je minimaal kan doen is Oxford Inflator op de master zetten met daarachter een limiter.
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner