Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2015 18:13 
 
Hardtraxx Elite

Lenny schreef:
Snap ook nooit echt de drang in de hardstyle scene om op een label te zitten. Lijkt mij veel fijner om een release te tekenen bij bijv. Derailed Traxx. En een track releasen levert geen drol op. Je verdient nu meer bij de Appie dan als je een release uitbrengt die een paar keer wordt gekocht.

In de house scene is het releasen wel wat belangrijker. Als je Beatport nr 1 haalt krijg je veel bekendheid en meer boekingen. Maarja die scene is ook wel wat groter :P

T gaat wss niet om geld maar om meer bekendheid
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2015 18:21 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

toffee schreef:
AvixDJ schreef:
Monstercat Records


Monstercat is nou niet bepaald een klein label. Het is volgens mij groter dan welk hardstylelabel dan ook. :P


Monstercat is toch een Youtube label en verder niks?
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2015 19:30 
 
Hardtraxx Elite

The Venator schreef:
Monstercat is toch een Youtube label en verder niks?


http://www.discogs.com/label/258955-Monstercat
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2015 21:42 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

DJ_Tim schreef:
The Venator schreef:
Monstercat is toch een Youtube label en verder niks?


http://www.discogs.com/label/258955-Monstercat


Ja ik weet dat ze officieel releasen, maar je kunt het imo niet vergelijken met een revealed of armada oid.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2015 19:05 
 
Hardtraxxer

Is het niet een goed idee om een platform (heb er geen andere goede bewoording voor) te beginnen i.p.v. een label voor producers die hier op Hardtraxx aanwezig zijn? Er wordt dan geen geld verdiend, maar we delen gewoon onze muziek op hetzelfde platform. Ik denk dat je op zo'n manier best wat luisteraars trekt (vrienden laten luisteren etc.), denk bijvoorbeeld aan een YouTube kanaal of Soundcloud uiteraard. Is hier animo voor?
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2015 19:09 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

DJ JellyBean schreef:
Is het niet een goed idee om een platform (heb er geen andere goede bewoording voor) te beginnen i.p.v. een label voor producers die hier op Hardtraxx aanwezig zijn? Er wordt dan geen geld verdiend, maar we delen gewoon onze muziek op hetzelfde platform. Ik denk dat je op zo'n manier best wat luisteraars trekt (vrienden laten luisteren etc.), denk bijvoorbeeld aan een YouTube kanaal of Soundcloud uiteraard. Is hier animo voor?


Je bedoelt een soortvan promotiepage, zoals thelegendaryuploadzz etc?? Dat lijkt me opzich wel een leuk idee idd :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2015 19:20 
 
Hardtraxxer

AvixDJ schreef:
DJ JellyBean schreef:
Is het niet een goed idee om een platform (heb er geen andere goede bewoording voor) te beginnen i.p.v. een label voor producers die hier op Hardtraxx aanwezig zijn? Er wordt dan geen geld verdiend, maar we delen gewoon onze muziek op hetzelfde platform. Ik denk dat je op zo'n manier best wat luisteraars trekt (vrienden laten luisteren etc.), denk bijvoorbeeld aan een YouTube kanaal of Soundcloud uiteraard. Is hier animo voor?


Je bedoelt een soortvan promotiepage, zoals thelegendaryuploadzz etc?? Dat lijkt me opzich wel een leuk idee idd :thumbup:


Inderdaad, promotiekanaal is wat ik zocht. Ik vind het altijd zo jammer dat veel tracks uit de producers corner niet gehoord worden, terwijl het prachtige platen zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2015 20:26 
 
Hardtraxxer

Dat is een goed idee man !
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2015 02:31 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Zolang er niet alles op komt maar er wel enigsinds op qualiteit word geselecteerd moet dit wel lukken inderdaad.("echt qualiteit" geen vriendjes bla bla)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2015 06:59 
 
Hardtraxxer

er zijn al meerdere van dit soort sites, Youtube kanalen en facebook pagina's geweest. https://www.facebook.com/pages/WeRecommendHardstyle bijv. is er een die zo nu en dan nog iets post. De rest is inprisipe gestopt aangezien de promotie voor hun niet haalbaar was.

Als we dit als hardtraxxers samen willen doen dan moeten we om het op te zetten ook echt met ze alle eerst dik promoten voor de website, youtube kanaal of een facebook pagina die er gemaakt moeten worden. (FB is de belangrijkste kwa promotie).

De eerste 500 likes zijn meestal een beetje lastig, Daarna loopt het vanzelf wel zolang je maar tracks blijft posten. en met ze alle als hardtraxxers, De vrienden van alle hardtraxxers en kennissen blijft delen& liken!

Maar al bij al ik ben ervoor in! Ben ook wel bereid om er sirieus tijd in te steken in artwork en promotie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2015 10:48 
 
Hardtraxxer

DirtyNoizeZ schreef:
er zijn al meerdere van dit soort sites, Youtube kanalen en facebook pagina's geweest. https://www.facebook.com/pages/WeRecommendHardstyle bijv. is er een die zo nu en dan nog iets post. De rest is inprisipe gestopt aangezien de promotie voor hun niet haalbaar was.

Als we dit als hardtraxxers samen willen doen dan moeten we om het op te zetten ook echt met ze alle eerst dik promoten voor de website, youtube kanaal of een facebook pagina die er gemaakt moeten worden. (FB is de belangrijkste kwa promotie).

De eerste 500 likes zijn meestal een beetje lastig, Daarna loopt het vanzelf wel zolang je maar tracks blijft posten. en met ze alle als hardtraxxers, De vrienden van alle hardtraxxers en kennissen blijft delen& liken!

Maar al bij al ik ben ervoor in! Ben ook wel bereid om er sirieus tijd in te steken in artwork en promotie.


Ik ga vandaag denk ik bezig met een plan van aanpak, hopelijk later vandaag meer nieuws :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2015 11:03 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik doe ook mee! ik kan eventueel zorgen voor artwork van bijv. youtube etc.. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2015 12:39 
 
Hardtraxx Elite

Ik ben benieuwd :) Heb zelf helaas geen tijd om mee te gaan helpen maar wil zeker wel deelnemen mocht dit project doorgezet worden!
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jan 2015 18:59 
 

:)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jan 2015 02:16 
 
Hardtraxxer

Leuk idee opzich, maar een label opzetten vergt nogal wat. Wat ik steeds meer zie op Soundcloud zijn "collectives". Een groep met producers die elkaar ondersteunen bij het uitbrengen van tracks (elkaars tracks "liken", "reposten", etcetera).
Dit gebeurd nog nauwelijks in de hardstyle scene maar ik vind dit wel een erg goede en effectieve manier om amateur producers aan het daglicht te brengen zonder dat er gelijk een "label" bij komt kijken.

Om even nog te reageren op de kleinere labels in de hardstyle scene. Ik vind labels als Theracords, Gearbox en Spoontech erg interessante en kwalilatief goede producties uitbrengen. Maar sommige labels vind ik gewoon net een niveau te laag. Al met al maakt het mij niets uit, ik heb er wel respect voor. Je moet ergens beginnen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mrt 2015 01:54 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

DJ JellyBean schreef:
Is het niet een goed idee om een platform (heb er geen andere goede bewoording voor) te beginnen i.p.v. een label voor producers die hier op Hardtraxx aanwezig zijn? Er wordt dan geen geld verdiend, maar we delen gewoon onze muziek op hetzelfde platform. Ik denk dat je op zo'n manier best wat luisteraars trekt (vrienden laten luisteren etc.), denk bijvoorbeeld aan een YouTube kanaal of Soundcloud uiteraard. Is hier animo voor?

Klinkt voor mij als een netlabel. Een netlabel is een label die 100% online en gratis uitbrengt. Hier kan je een gigantisch aantal netlabels vinden. En het leuke voor jullie is misschien dat er nauwelijks Hardstyle netlabels zijn (ben er in ieder geval nog nooit een tegengekomen). Mijn ervaring met netlabels (degene die ik heb ontdekt) is dat er experimenteler spul op staat, vaak van ongelooflijk fijne kwaliteit.

Ik heb zelf ook Extra Dimension Records, een netlabel voor muziek als Noise, Dark Ambient, Doomcore, in die richting. Wil nog steeds eindelijk een keer cassette gaan uitbrengen wel. En de volgende compilatie beginnen, moet ook weer eens haha.

EDIT - vond mijn punt niet helemaal duidelijk; ik wil zeggen dat een label hebben niet per direct betekent dat je er geld mee verdient, en dat bekendheid/grootte van een label, of kwantiteit van releases van een label, geen ruk met kwaliteit van muziek te maken heeft.
Vorige  1, 2
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner