Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2012 13:16 
 
Hardtraxxer

Ik kon niet zo snel het topic vinden waar ik dit moest posten dus heb maar een nieuwe geopend, als het onnodig is verplaats of sluit het dan maar.
Maar ik ben opzoek naar een betaalbare en goede kwaliteit koptelefoon(&oortjes), mijn Jack&Jones koptelefoon is helaas gestorven maar dat was echt extreem goed geluid en hij was nog gratis ook.

Dus mensen post hier je ervaring met koptelefoon en oortjes, met prijs en de kwaliteit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2012 13:27 
 
Hardtraxxer

We zitten hier in de producers corner dus ik durf sterk te betwijfelen of die J&J koptelefoon goed geluid had. Wss zal dat gewoon gekleurd geluid zijn geweest.

Maar een goede produceer koptelefoon? De Shure SRH940 MKII.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2012 14:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Sennheiser oordopjes zijn vaak wel prima. Goede heldere weergave en prima bass. Verder zal ik wat reviews lezen van mensen. En ik weet niet wat jij betaalbaar vind, maar als je een beetje kwaliteit wil hebben ben je toch wel 30 to 50 euro kwijt.

http://www.bax-shop.nl/oordopjes/sennhe ... HVnbRUxp_Y :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2012 15:47 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Als je een koptelefoon wilt voor producen zou ik martijn zijn optie kiezen. die koptelefoon is speciaal gemaakt voor helder een eerlijk geluid, zodat je geen vervorming krijgt.

zijn wel prijzig geloof ik.

:thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2012 15:53 
 
Hardtraxxer

Thanks allemaal, hebben mensen ook ervaring met deze koptelefoon: SENNHEISER HD 201?
Ben inderdaad ook reviews aan het lezen maar kom er niet echt uit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2012 16:04 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Murcie schreef:
Thanks allemaal, hebben mensen ook ervaring met deze koptelefoon: SENNHEISER HD 201?
Ben inderdaad ook reviews aan het lezen maar kom er niet echt uit.


Ik heb de Sennheiser hd 205. gebruik hem ook voor producen atm. (nog geen monitoren) is een prima ding en nog geen 50 euro geloof ik.

dus dat kun je ook nog proberen :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2012 16:11 
 
Hardtraxxer

Case Dj schreef:
Murcie schreef:
Thanks allemaal, hebben mensen ook ervaring met deze koptelefoon: SENNHEISER HD 201?
Ben inderdaad ook reviews aan het lezen maar kom er niet echt uit.


Ik heb de Sennheiser hd 205. gebruik hem ook voor producen atm. (nog geen monitoren) is een prima ding en nog geen 50 euro geloof ik.

dus dat kun je ook nog proberen :P


Ik zag veel reviews die zeiden dat hij heel erg strak zit op je oren en niet meer weet hoe je hem op moet doen, heb jij daar geen last van?
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2012 16:40 
 
Hardtraxx Addict

Ik zou niet produceren met koptelefoon. Is slecht voor je oren en over het algemeen zijn de mixen die ik heb gehoord die gemaakt zijn met koptelefoon niet best. Spaar het geld uit voor monitoren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2012 16:52 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Murcie schreef:
Case Dj schreef:
Murcie schreef:
Thanks allemaal, hebben mensen ook ervaring met deze koptelefoon: SENNHEISER HD 201?
Ben inderdaad ook reviews aan het lezen maar kom er niet echt uit.


Ik heb de Sennheiser hd 205. gebruik hem ook voor producen atm. (nog geen monitoren) is een prima ding en nog geen 50 euro geloof ik.

dus dat kun je ook nog proberen :P


Ik zag veel reviews die zeiden dat hij heel erg strak zit op je oren en niet meer weet hoe je hem op moet doen, heb jij daar geen last van?


Klopt na een uur of 4 begin je het wel te voelen. maar opzich valt het reuze mee :)

En wat phase zegt. klopt ook. ik ben nog aan het sparen voor monitoren maar ga ze binnenkort wel aanschaffen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2012 18:44 
 

Waarom oordopjes? Heb deze discussie met meerdere ervaren producers gevoerd, en die zijn unaniem: Oordopjes kleuren het geluid, het gaat direct je oor in, daarom kun je de plaats van de geluiden moeilijker inschatten. Ik zou dus een koptelefoon aanraden.Welke dat kan de rest je vast vertellen
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2012 20:35 
 
Hardtraxxer

partybasher schreef:
Waarom oordopjes? Heb deze discussie met meerdere ervaren producers gevoerd, en die zijn unaniem: Oordopjes kleuren het geluid, het gaat direct je oor in, daarom kun je de plaats van de geluiden moeilijker inschatten. Ik zou dus een koptelefoon aanraden.Welke dat kan de rest je vast vertellen


De oordopjes waren ook niet voor het produceren maar voor tijdens het werk of sporten etc.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2012 21:40 
 
Hardtraxxer

Ik heb zelf de AKG K171 MK II, prima koptelefoontje en niet te duur(ik heb er €98,- voor betaald). Vind hem erg lekker zitten en het geluid is lekker helder. Er zit verder wel vrij weinig bass in, maar ik vermoed dat dat is omdat het een studiokoptelefoon is. Enige nadeel kan zijn dat het een kleine(dus on-ear) koptelefoon is, maar da's een kwestie van wennen(vind over-ears ineens verschrikkelijk kut :P

Maar het is gewoon een kwestie van smaak...
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner