Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2011 11:37 
 
Artiest

mrazura schreef:
Skedoedelefloeps schreef:
Niet geheel mee eens, jij zegt in feite dat als er een les zou bestaan waarbij je puur theorie leert over sounds etc dat je een goede producer kunt worden? Practice makes perfect in zulke gevallen, je wordt ook geen briljant voetballer door elke avond naar Messi te kijken.


Nee dit zeg ik niet precies althans het is niet de boodschap die ik probeerde over te brengen. Ik zeg dat een randvoorwaarde is dat je de theorie snapt achter muziek en dat alleen wanneer je weet wat je doet je effectief bezig bent. Als je niet weet wat je doet kan je nooit je echte potentieel bereiken.

De vergelijking met een voetballer gaat eigenlijk niet op natuurlijk maar goed je hoeft geen technisch kundige voetballer te zijn om op hoog niveau te spelen. ;)


Hetzelfde geldt voor een producer, het voornaamste is dat je een eigen stijl ontwikkelt, tuurlijk moet je weten wat iets doet met je sound, maar dat leer je gaandeweg ook. Het technisch aspect is eigenlijk iets vreemds het is het belangrijkste, maar tevens onbelangrijk.
Daarmee bedoel ik dat een label je maar al te graag helpt om op technisch vlak te ontwikkelen, als je je eigen sound maar hebt. Tuurlijk moet je weten dat dingen niet moeten clippen etc. maar een geluidstechnicus is niet automatisch een goede producer natuurlijk en vice versa geldt hetzelfde.
Vorige  1, 2, 3
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner