Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2011 19:11 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Hardkick10 zat gewoon in een samplepack. Is ook een standaard sample in een aantal DAW's ;)
En die kick uit Kartong is denk ik niet die subsonic kick. Hij lijkt er erg veel op. Maar ik heb ook zo'n kick hier liggen die er op lijkt, is niet zo ingewikkeld om te maken als je een krachtige source hebt :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2011 19:49 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

bartjuh2000 schreef:
Dat snapt die wel hoor :)

Takku vraagt zicht af waarom het label toestaat dat er een sample kick wordt gebruikt..
Nou.. dat is dus waarschijnlijk zo, omdat degene die dat doet zelf de eigenaar is..

Snap niet wat daar voor niet begrijpen aan is.. maar goed ;)

Tegenwoordig worden zovaak tracks met een sample kick gereleased:

- Crypsis tracks bevatten vaak Hardkick10.
- Sommige Headhunterz platen bevatten Hardkick10.
- Brennan Heart - Alternate Reality bevat Hardkick10.
- Low-e vs. Alter Egosz - Kartong bevat de Subsonic kick.

En zo zullen er nog wel meer zijn.. maakt toch niet uit zolang het goed klinkt :)


Naja Hardkick10 is een kick uit sample pakcs, en in t origineel zit gewoon een volledige kick die geript is uit een andere track.. Dat vind ik gewoonweg niet kunnen. Kartong heeft idd een kick die er erg op lijkt, maar volgens mij is het niet hetzelfde knip en plak werk als in de track van Paraphase..
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2011 22:08 
 
Hardtraxxer

Luxion schreef:
Ik dacht dat ie van blutonium boy was xd

komt ook uit sample pack van blutonium boy XD
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2011 11:24 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Heb me ook aangemeld! :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2011 13:29 
 
Hardtraxxer

bartjuh2000 schreef:
Zo.. heb onze remix ingestuurd! ^^

Paraphaze - Survival Of The Strongest (Deepest Emotions Remix)

De remix:


joo man,
track steekt mixtechnisch aardig in elkaar! nice :)
ik zou wel even kijken naar de melodie.. die springt alle kanten op kan hem niet volgen..
en je gebruikt veel dezelfde opbouw en je moet iets meer de spanning erin houden!
Oh, en geef de climax kick wat meer kracht mee!
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2011 15:11 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Overload schreef:
Luxion schreef:
Ik dacht dat ie van blutonium boy was xd

komt ook uit sample pack van blutonium boy XD

Ja en t heet niet voor niks een sample pack. Al die sounds zijn ook weer geript en dus ook weer gemaakt door iemand anders. En hoe moeilijk kan t zijn voor een producer om een soortgelijke kick te maken. Zeker voor mensen die al jaren op grote labels releasen.

Komt vervolgens ook de vraag bij "waarom zou je geen samples mogen gebruiken?''. Als je track volledig uit samples bestaat zou ik zeggen nee, maar wat is er op tegen om hier en daar gwn samples in tracks te gebruiken? Sampelen is net zo goed onderdeel van producen. Of dat nou voor een kick is, of vocal, of screech, maakt mij niet uit zolang het maar goed gebeurd en je als producer jezelf ook kunt bewijzen dat je zelf ook vette sounds kunt maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2011 15:32 
 
Hardtraxxer

SoundTunerZ schreef:
Overload schreef:
Luxion schreef:
Ik dacht dat ie van blutonium boy was xd

komt ook uit sample pack van blutonium boy XD

Ja en t heet niet voor niks een sample pack. Al die sounds zijn ook weer geript en dus ook weer gemaakt door iemand anders. En hoe moeilijk kan t zijn voor een producer om een soortgelijke kick te maken. Zeker voor mensen die al jaren op grote labels releasen.

Komt vervolgens ook de vraag bij "waarom zou je geen samples mogen gebruiken?''. Als je track volledig uit samples bestaat zou ik zeggen nee, maar wat is er op tegen om hier en daar gwn samples in tracks te gebruiken? Sampelen is net zo goed onderdeel van producen. Of dat nou voor een kick is, of vocal, of screech, maakt mij niet uit zolang het maar goed gebeurd en je als producer jezelf ook kunt bewijzen dat je zelf ook vette sounds kunt maken.

haha bewijs maar dat ie geript is.. XD
en ik denk niet dat mensen toevallig hardkick10 namaken.. ze verwerken hem ergens in.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2011 16:15 
 
Hardtraxxer

khad een wat research gedaan maar ik ben niet echt overtuigd van dit label.
Ik denk dat het niet eens een geregistreerd label is gezien de eigenaar een jaar of 16 is?
Verder op hun youtube channel staat dat hun artist ''Noizepower'' 13 jaar is.
Nou mooie label dan, Vraag me af hoe ze op hardstyle.com een page hebbe gekregen.
Kyk maar eens bij Noizepower zijn songs, erg mooi krakende kicks moet ik zeggen.

Maargoed.. Wie weet over een jaar of 3 dat we een mooie track van hun zien releasen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2011 17:08 
 
Hardtraxx Veteran

ik heb is zitten zoeken naar die ''noisepower'' hoe kan je zoiets ooit releasen???
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2011 19:06 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

we zijn een geregistreerd label, zowel bij de kamer van koophandel als bij de buma stemra.
en het klopt dat de eigenaar 16 jaar is, bijna 17 overigens.

en we weten dat we aan het begin een beetje te hard van stapel zijn gelopen en te snel platen gereleased hebben.

op dit moment zijn we met meer man achter het label bezig om het allemaal vanaf nu in orde te krijgen en alleen (in onze ogen) goede platen te releasen.

vergeet niet, dat HSR een label is om voor de artiesten naamsbekendheid te creeren en dat een groot doel van ons is.

gek genoeg hoor ik iedereen klagen over ons, wat natuurlijk niet erg is want dat hoort er bij, maar toch hebben we al meer dan 30 inschrijvingen voor de contest.



en over die kick. probeer eens een aantal punch samples op elkaar te layeren en gooi er een blood overdrive en parametic eq er over. voila zelfde crunchy effect op je punch. verder zit er gewoon een junglist subbass en tail op.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2011 19:19 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Naamsbekendheid hoor je altijd nog te verdienen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2011 20:19 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

persoonlijk zou ik nog liever bij geen label zitten dan bij dit label hoor..
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2011 22:14 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Overload schreef:
haha bewijs maar dat ie geript is.. XD
en ik denk niet dat mensen toevallig hardkick10 namaken.. ze verwerken hem ergens in.


Als je niet hoort dat al die samples gwn geript zijn uit tracks moet je wat aan je gehoor doen ;) Zijn talloze samples die half geknipt zijn of waar ruis doorheen zit. Hardkick 10 is overigens door hhz gemaakt en idd geknipt en sindsdien loopt iedereen te bitchen dat ie hardkick 10 gebruikt....
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2011 16:34 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Naamsbekendheid hoor altijd nog te verdienen.

:worship: :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2011 16:43 
 
Hardtraxxer

TakkU schreef:
bartjuh2000 schreef:
Dat snapt die wel hoor :)

Takku vraagt zicht af waarom het label toestaat dat er een sample kick wordt gebruikt..
Nou.. dat is dus waarschijnlijk zo, omdat degene die dat doet zelf de eigenaar is..

Snap niet wat daar voor niet begrijpen aan is.. maar goed ;)

Tegenwoordig worden zovaak tracks met een sample kick gereleased:

- Crypsis tracks bevatten vaak Hardkick10.
- Sommige Headhunterz platen bevatten Hardkick10.
- Brennan Heart - Alternate Reality bevat Hardkick10.
- Low-e vs. Alter Egosz - Kartong bevat de Subsonic kick.

En zo zullen er nog wel meer zijn.. maakt toch niet uit zolang het goed klinkt :)


Naja Hardkick10 is een kick uit sample pakcs, en in t origineel zit gewoon een volledige kick die geript is uit een andere track.. Dat vind ik gewoonweg niet kunnen. Kartong heeft idd een kick die er erg op lijkt, maar volgens mij is het niet hetzelfde knip en plak werk als in de track van Paraphase..


Samples worden vaker gebruikt dan je denkt. Ik vind 't ook niet zo'n probleem, als je ze lekker tweekt naar jou smaak :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2011 17:11 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

FF over hardkick 10, die komt uit een track uit 1996, las ik op een hardstyle forum. Is een geripte kick, hhz heeft hem niet gemaakt hoor :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2011 17:13 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

The Indicator schreef:
FF over hardkick 10, die komt uit een track uit 1996, las ik op een hardstyle forum. Is een geripte kick, hhz heeft hem niet gemaakt hoor :P


Het zou misschien kunnen. Maar hoeveel van dat soort kicks hoor jij in tracks uit de jaren 90? Ik geen een.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2011 17:15 
 
Hardtraxx Veteran

marsiascout schreef:
The Indicator schreef:
FF over hardkick 10, die komt uit een track uit 1996, las ik op een hardstyle forum. Is een geripte kick, hhz heeft hem niet gemaakt hoor :P


Het zou misschien kunnen. Maar hoeveel van dat soort kicks hoor jij in tracks uit de jaren 90? Ik geen een.

idd ;) ken er geen 1 met zo'n kick (uit die tyd)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2011 01:48 
 
Artiest

Ik vind standaard alles met een hardkick10 belachelijk kut.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2011 15:59 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

marsiascout schreef:
The Indicator schreef:
FF over hardkick 10, die komt uit een track uit 1996, las ik op een hardstyle forum. Is een geripte kick, hhz heeft hem niet gemaakt hoor :P


Het zou misschien kunnen. Maar hoeveel van dat soort kicks hoor jij in tracks uit de jaren 90? Ik geen een.



Naja ik ook niet, maar een ding is zeker: HHZ en blutonium boy hebben hem niet gemaakt hoor ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2011 20:36 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

zullen we weer on-topic gaan? :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2011 21:41 
 
Hardtraxx Veteran

hardskillz schreef:
zullen we weer on-topic gaan? :$

Dat ja! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2011 21:46 
 
Hardtraxx Veteran

bRt_ schreef:
hardskillz schreef:
zullen we weer on-topic gaan? :$

Dat ja! :)

idd. als zoveel mensen hier over in discussie willen, laten we dan een ''hardkick10'' topic maken xd xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 feb 2011 01:43 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

bRt_ schreef:
hardskillz schreef:
zullen we weer on-topic gaan? :$

Dat ja! :)


Idd, goed initiatief, van mij kunnen ze ook een remix verwachten :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2011 20:08 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Erg leuk iniatief allemaal, maar dit label loopt wel een beetje te hard van stapel als je het mij vraagt >.< Eerst nog eventjes wat oefenen jongens van Hardskilzz! :thumbsup:
Vorige  1, 2, 3  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner