Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jun 2012 19:21 
 
Hardtraxxer

Beste Hardtraxxers

Aangezien het aantal goede producers op dit forum toch al behoorlijk hoog ligt leek het mij een tof idee om samen eens een project te maken. Hoe we dit organiseren moeten we dan volgens mij ook samen beslissen!
Mijn voorstel was om elk onderdeel van de track(intro, melodie, kicks,...) allemaal eens apart in te sturen. Dit houdt in dat we dus bv. beginnen met onze kicks op soundcloud te gooien. De beste kiezen we dan doormiddel van een poll om in de track gebruikt te worden.

Ik hoop op massale reactie van jullie!

Scavenger.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jun 2012 19:23 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Zo worden veel mensen overgeslagen lijkt mij en dat is niet echt leuk voor degene. want je kan niet met 20 man een collab bouwen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jun 2012 19:25 
 
Hardtraxxer

Case Dj schreef:
Zo worden veel mensen overgeslagen lijkt mij en dat is niet echt leuk voor degene. want je kan niet met 20 man een collab bouwen.

Het is natuurlijk ook niet de bedoeling om met de beginners een track te maken lijkt me. Je kan het als uitsluiting zien maar dat is dan weer niet leuk ten opzichte van de mensen die hier al een tijdje mee bezig zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jun 2012 19:36 
 
Hardtraxxer

worden je samples ook gejat hehe..
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jun 2012 19:40 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

ScavengerDJ schreef:
Case Dj schreef:
Zo worden veel mensen overgeslagen lijkt mij en dat is niet echt leuk voor degene. want je kan niet met 20 man een collab bouwen.

Het is natuurlijk ook niet de bedoeling om met de beginners een track te maken lijkt me. Je kan het als uitsluiting zien maar dat is dan weer niet leuk ten opzichte van de mensen die hier al een tijdje mee bezig zijn.


Ik bedoel, wie zichzelf geen beginner meer vindt maar daar toch voor in een hokje geplaatst wordt. Daar krijg je gedonder mee.

Want het kan best zijn dat iemand van zichzelf denkt dat hij/zij goed genoeg is om mee te doen, maar dat de rest het daar niet mee eens is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jun 2012 19:40 
 
Hardtraxxer

Luxion schreef:
worden je samples ook gejat hehe..

Het zal volgens mij behoorlijk opvallen als de originele producer opeens zijn kicks hoort in een snippet van iemand anders :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jun 2012 19:41 
 
Hardtraxxer

Case Dj schreef:
ScavengerDJ schreef:
Case Dj schreef:
Zo worden veel mensen overgeslagen lijkt mij en dat is niet echt leuk voor degene. want je kan niet met 20 man een collab bouwen.

Het is natuurlijk ook niet de bedoeling om met de beginners een track te maken lijkt me. Je kan het als uitsluiting zien maar dat is dan weer niet leuk ten opzichte van de mensen die hier al een tijdje mee bezig zijn.


Ik bedoel, wie zichzelf geen beginner meer vindt maar daar toch voor in een hokje geplaatst wordt. Daar krijg je gedonder mee.

Want het kan best zijn dat iemand van zichzelf denkt dat hij/zij goed genoeg is om mee te doen, maar dat de rest het daar niet mee eens is.

Volgens mij alleen maar motivatie om het nog beter te willen doen. En als het via stemmen gebeurt lijkt er me niks oneerlijk aan :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jun 2012 19:43 
 
Hardtraxxer

ScavengerDJ schreef:
Luxion schreef:
worden je samples ook gejat hehe..

Het zal volgens mij behoorlijk opvallen als de originele producer opeens zijn kicks hoort in een snippet van iemand anders :P

er zijn producers die geen kicks maken maar editen haha :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jun 2012 19:43 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Verder geen slecht idee hoor. Begin maar met iets dan :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jun 2012 19:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik wil de clap maken!!!
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jun 2012 19:52 
 
Hardtraxxer

Luxion schreef:
ScavengerDJ schreef:
Luxion schreef:
worden je samples ook gejat hehe..

Het zal volgens mij behoorlijk opvallen als de originele producer opeens zijn kicks hoort in een snippet van iemand anders :P

er zijn producers die geen kicks maken maar editen haha :P

Dat zijn geen producers in mijn ogen :D

Mijn kick met een irritante screech over tegen rippers :P

[zippy]http://www16.zippyshare.com/v/14434930/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jun 2012 20:01 
 
Hardtraxx Addict

sjobie schreef:
Ik wil de clap maken!!!


:lol:

_____

Leuk idee maar er zitten genoeg mensen die samples jatten en zeggen dat het van hunzelf is..
(zal geen namen noemen :P )
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jun 2012 20:34 
 
Hardtraxxer

Joeyvg schreef:
sjobie schreef:
Ik wil de clap maken!!!


:lol:

_____

Leuk idee maar er zitten genoeg mensen die samples jatten en zeggen dat het van hunzelf is..
(zal geen namen noemen :P )

Upload je stukjes dan op soundcloud en zet download af, dan kan niemand ze rippen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jun 2012 20:50 
 
Hardtraxxer

Is het niet leuker om het te doen om het via die nieuwe DAW die in "Wist je dat" gepost is dat het project realtime tussen iedereen synct? Daar kunnen de beginners ENORM van leren en bv via ideeën meer bijdragen. Voor het nummer kan je dan afspreken dat je het onder een creative commons licentie vrijgeeft. Enigste is dat samples verboden zullen zijn ivm copyright enz, je grappenmakers kan hebben die dingen weggooien (maar goed die mik je na 1x gewoon er uit) en of er mensen die wat kunnen ook daadwerkelijk te ballen hebben om te laten zien wat en hoe ze iets ze doen.

Hoewel ik nog steeds een absolute beginner bent op produceer gebied heb ik wel redelijk wat kennis van de technische kant van het verhaal en ik heb absoluut geen moeite om m'n kennis te delen. Ik hou alleen niet van spoonfeeding.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jun 2012 20:56 
 
Hardtraxxer

Martijn schreef:
Is het niet leuker om het te doen om het via die nieuwe DAW die in "Wist je dat" gepost is dat het project realtime tussen iedereen synct? Daar kunnen de beginners ENORM van leren en bv via ideeën meer bijdragen. Voor het nummer kan je dan afspreken dat je het onder een creative commons licentie vrijgeeft. Enigste is dat samples verboden zullen zijn ivm copyright enz, je grappenmakers kan hebben die dingen weggooien (maar goed die mik je na 1x gewoon er uit) en of er mensen die wat kunnen ook daadwerkelijk te ballen hebben om te laten zien wat en hoe ze iets ze doen.

Hoewel ik nog steeds een absolute beginner bent op produceer gebied heb ik wel redelijk wat kennis van de technische kant van het verhaal en ik heb absoluut geen moeite om m'n kennis te delen. Ik hou alleen niet van spoonfeeding.

Het is niet de bedoeling dat we elkaar de trucjes tonen, je eigen stijl ontwikkel je zelf maar gewoon, de beste intro enzo, mits het bij elkaar past.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jun 2012 20:57 
 
Hardtraxxer

I ken er nog niet zoveel van en als wat net gezegd wordt gedaan wordt
zou dit mij toch al wat helpen qua EQ'en en van die dingen...

Vogles mij help je er veel mensen mee :)

gr Xypes
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jun 2012 21:01 
 
Hardtraxxer

xypes schreef:
I ken er nog niet zoveel van en als wat net gezegd wordt gedaan wordt
zou dit mij toch al wat helpen qua EQ'en en van die dingen...

Vogles mij help je er veel mensen mee :)

gr Xypes

Kan je tegen elkaar praten met geluid via dat programma? Dat zou het al veel makkelijker maken :p
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jun 2012 21:11 
 
Hardtraxxer

Via Skype fzo zou ik zo denk? OF op een server van ventrillo/teamspeak?
Allemaal zo moeilijk niet :D

gr
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jun 2012 21:12 
 
Hardtraxxer

ScavengerDJ schreef:
Martijn schreef:
Is het niet leuker om het te doen om het via die nieuwe DAW die in "Wist je dat" gepost is dat het project realtime tussen iedereen synct? Daar kunnen de beginners ENORM van leren en bv via ideeën meer bijdragen. Voor het nummer kan je dan afspreken dat je het onder een creative commons licentie vrijgeeft. Enigste is dat samples verboden zullen zijn ivm copyright enz, je grappenmakers kan hebben die dingen weggooien (maar goed die mik je na 1x gewoon er uit) en of er mensen die wat kunnen ook daadwerkelijk te ballen hebben om te laten zien wat en hoe ze iets ze doen.

Hoewel ik nog steeds een absolute beginner bent op produceer gebied heb ik wel redelijk wat kennis van de technische kant van het verhaal en ik heb absoluut geen moeite om m'n kennis te delen. Ik hou alleen niet van spoonfeeding.

Het is niet de bedoeling dat we elkaar de trucjes tonen, je eigen stijl ontwikkel je zelf maar gewoon, de beste intro enzo, mits het bij elkaar past.


En dat bedoel ik nu exact met de ballen hebben. Produceren is wel wat meer als enkel het kennen van wat trucjes. Ik heb nooit begrepen waarom men zo protectionistisch is in de muziek wereld op een paar uitzonderingen na. Ik zit zelf in de IT en daar is het de normaalste zaak van de wereld om beginners en elkaar te helpen. Ok, spoonfeeden waardeert men over het algemeen niet. Maar de maker van minecraft streamed bijvoorbeeld regelmatig als hij bv weer eens een nieuwe mini game aan het maken is, zodat je het volledige process kan meekijken van niks tot een werkend spel. En daarna zet hij alles op het internet en zegt zie maar wat je er mee doet.

Wat is er mis mee als veel mensen leren producen. Als producen voor hun beperkt blijft tot het kennen van een paar trucjes komen ze nergens hoor. En o, o wat erg als ze een geluidje van je zouden jatten. Dan haal je je schouders op en maak je weer een nieuwe. Jij weet immers hoe het moet en hun kennen enkel het trucje voor dat ene geluidje. Als jij als beginner wel verder wil kijken dan het trucje van 1 geluidje en dus de technieken wilt leren, dan kan je juist enorm veel er van leren. Uiteindelijk heeft iedereen er voordeel van want meer (goede) producers betekend meer kans dat er talent de top bereikt wat weer meer diversiteit betekend.

Ik zou zowat gaan denken dat het is van ik ben ook niet geholpen dus ik ga een ander ook niet helpen ;) Straks worden ze beter als mij en heb ik voor niks zoveel tijd er in gestopt.

En het is niet omdat ik zelf een beginner bent, dat ik graag je trucjes wilt jatten. Producen is voor mij enkel ontspanning waar ik slechts zeer af en toe aan toekom. Een hobby ontstaan uit mn andere werkzaamheden binnen de muziek.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jun 2012 21:20 
 
Hardtraxxer

Lijkt me erg vet. Ik denk echter dat je te veel verschillende stijlen door elkaar krijgt ofzo.

Maar je weet maar nooit dus hierbij hetgeen wat ik atm kan toevoegen:

Kick, synth (massive) en screech (massive)


Ook wss nog wel een dubstep wobble als iemand daar trek in heeft, is wel al een tijdje geleden, maar kan er wss wel 1 uit men mouw schudden.

à la dit (dit is nog zonder effecten):
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jun 2012 21:22 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Lijkt me een vet idee maar ik vraag me af wie zijn kicks met iedereen wil delen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jun 2012 21:28 
 
Hardtraxxer

Iedereen doet net of hij 'de nieuwe top' kan worden met die kicks delen.
Is misschien eens interessant als je op andere/nieuwe manieren kicks leert maken,
wie weet krijg je hierdoor nog betere kicks fzo :)

gr
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jun 2012 22:48 
 
Hardtraxxer

xypes schreef:
Iedereen doet net of hij 'de nieuwe top' kan worden met die kicks delen.
Is misschien eens interessant als je op andere/nieuwe manieren kicks leert maken,
wie weet krijg je hierdoor nog betere kicks fzo :)

gr


hmja, het probleem met kicks is, is dat het meer een proces is dan een techniek. Ik bedoel, ik kan iemand in een uur leren hoe je een standaard sawlead maakt of een screech.
Dat is niet zo bij een kick, die is het resultaat van weken tweaken.

voor de rest vind ik het idee opzich wel leuk, vraag me wel af hoe we het praktisch zouden doen, en of track dan samenhangend gaat blijven :p maar het is zeker het proberen waard!
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jun 2012 22:59 
 
Hardtraxx Addict

Het idee is leuk, maar ik denk dat het niet praktisch is. Een producercontest is dan denk ik praktischer.

Bijvoorbeeld een forum anthem contest.
dit kan door iedereenbdezelfdw melodie te laten gebruiken. Er kunnen dan eerst wat melodieen worden ingezonden en dan daar op laten stemmen. Of een vocal laten maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jun 2012 23:10 
 
Hardtraxxer

Phase 2 schreef:
Het idee is leuk, maar ik denk dat het niet praktisch is. Een producercontest is dan denk ik praktischer.

Bijvoorbeeld een forum anthem contest.
dit kan door iedereenbdezelfdw melodie te laten gebruiken. Er kunnen dan eerst wat melodieen worden ingezonden en dan daar op laten stemmen. Of een vocal laten maken.

Misschien wel een goed idee. Kan hier iemand goed overweg met vocals?
1, 2  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner