Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2015 15:06 
 
Hardtraxxer

Hallo allemaal,

Ik ben sinds kort zelf aan het produceren gegaan in FL studio, ik ben hardstyle aan het produceren en alhoewel het internet bordenvol handige tutorials staat heb ik toch iets waar kennelijk nog nooit een tutorial over is gemaakt of waarover nog nooit iemand een vraag heeft gesteld.

Ik snap dat het misschien een beetje een vreemd topic is maar ik kan mijzelf voorstellen dat er toch vrij veel vraag naar is alle hulp is welkom.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2015 15:24 
 
Hardtraxx Veteran

Ga eens experimenteren met een compressor, EQ en wat reverb, dus geen distortion :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2015 17:03 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Delete's fb in de gaten houden, hij gaat tutorials maken
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2015 00:47 
 
Hardtraxx Newbie

Ik heb zelf ook ervaring met gated kicks maken en de truc is inderdaad om je tail te creeeren met reverb. Distortion kan eventueel wel maar ben hier voorzichtig mee.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2015 18:42 
 
Hardtraxx Newbie

Heeft er iemand een goed voorbeeld van een track met een gated kick? Het is mij nog steeds niet duidelijk wat nou de definitie is :surrender:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2015 19:39 
 
Hardtraxx Elite

Bwazza schreef:
Heeft er iemand een goed voorbeeld van een track met een gated kick? Het is mij nog steeds niet duidelijk wat nou de definitie is :surrender:

Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2015 21:48 
 
Hardtraxx Elite

De truc is om je reeverb te distorten dusdanig dat het goed klinkt natuurlijk :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2015 00:04 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Wat is voor gated kicks nou 1 van de betere plugins voor reeverb?
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2015 08:24 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ventrue schreef:
Wat is voor gated kicks nou 1 van de betere plugins voor reeverb?


Zelf gebruik ik de Izotope en de Reveerb 2 van FL zelf :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2015 09:57 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ventrue schreef:
Wat is voor gated kicks nou 1 van de betere plugins voor reeverb?


ik ben fan van Valhalla-vintageVerb
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2015 21:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Je hebt eigenlijk niet zo gouw reeverb nodig. :) Je moet je tail van de originele kick reversen en zodanig plaatsen achter de tail. Beetje met volume spelen en je hebt een terugkerende gate.
Daarna is het gewoon de punch copy paste, bass weg filteren en zodanig eq-distorten zoals je wilt

Je kan het wel doen via Reeverb maar dat word echt kut met de omliggende sounds van nu.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2015 23:50 
 
Hardtraxxer

@Nuracore volgens mij heb jij het over iets anders dan een gated kick.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2015 22:06 
 
Hardtraxxer

Ja precies. Waar nuracore het over heeft is gewoon een reversje aan het einde van je kick.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2017 20:30 
 
Hardtraxx Newbie

Hey, ik geef dit topic maar weer een schop...

Ik kan met de zoekfunctie en in het officiƫle kicktopic nog steeds niet heel veel vinden over het maken van een Gated Kick.

Zoals hierboven wordt gezegd: spelen met compressor/EQ/reverb. Snap ik, maar waar let je op dan bijv? Hoe zorg je ervoor dat je reverb niet al je kracht uit de kick haalt bijv.

Ik hoop dat jullie iets meer verdieping kunnen geven, en misschien kunnen we iets opzetten om echt een goede uitleg te maken voor alle andere mensen die gated kicks willen leren maken
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2018 13:21 
 
Hardtraxxer



Even een tutorial gemaakt. Niet echt een hele goeie gated kick maar volgensmij wel de manier waarop ze gemaakt worden. Misschien moet de bass nog mono zijn of iets harder
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2018 21:32 
 
Hardtraxx Veteran

rikraben schreef:


Even een tutorial gemaakt. Niet echt een hele goeie gated kick maar volgensmij wel de manier waarop ze gemaakt worden. Misschien moet de bass nog mono zijn of iets harder


Zijn gated kicks normaal gesproken niet wat minder distorted?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2018 21:38 
 
Hardtraxxer

Ligt eraan. Bijvoorbeeld Watch Your Back is heel erg distorted maar bij veel Delete kicks hoor je die distortion niet in de tail. Ik heb gedaan wat bij deze kick goed paste, zonder distortion was alle drive eruit gegaan bij deze kick
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner