Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mei 2015 13:05 
 
Hardtraxx Newbie

Graag even invullen!

https://docs.google.com/forms/d/1LlGOr7 ... rm?c=0&w=1
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mei 2015 13:29 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik heb het formulier doorgenomen en vraag me af wat de gevolgen zijn van snelle korte feedback.
De kans dat mensen vlug vlug maar wat invullen (niet naar waarheid) is natuurlijk groot.
Dit behoud je natuurlijk altijd en is aan de producer zelf om dit er uit te filteren, maar ik ben persoonlijk voorstander van goed onderbouwde feedback (Waarom iets is).

Hoe zien jullie dit en kun je misschien wat meer over het idee en jezelf vertellen?
Dit komt over als: ik dump het hier neer en bedankt ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mei 2015 13:31 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Wat zijn de voordelen ten opzichte van een feedback platform meer in de vorm van een community (net als hier bijvoorbeeld) waarin mensen diepgaand commentaar leveren?
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mei 2015 17:14 
 
Hardtraxx Elite

Jij deed vorige keer toch ook die enquete? Zoja dan ben ik wel benieuwd naar wat de resultaten waren bij de vraag heb je meer behoefte aan diepgaande feedback of snelle kleine feedback want ik kan me bijna geen voordeel van kleine feedback verzinnen?

Dat idee dat je per onderdeel van de track feedback geeft vind k wel interessant want hier op het forum hoor je wel eens feedback van leuke melo maar werk nog aan je kick. Zo wordt je wel geforceerd om over ieder onderdeel wat te zeggen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mei 2015 22:13 
 
Hardtraxx Newbie

Skatzow schreef:
Ik heb het formulier doorgenomen en vraag me af wat de gevolgen zijn van snelle korte feedback.
De kans dat mensen vlug vlug maar wat invullen (niet naar waarheid) is natuurlijk groot.
Dit behoud je natuurlijk altijd en is aan de producer zelf om dit er uit te filteren, maar ik ben persoonlijk voorstander van goed onderbouwde feedback (Waarom iets is).

Hoe zien jullie dit en kun je misschien wat meer over het idee en jezelf vertellen?
Dit komt over als: ik dump het hier neer en bedankt ;)


Wij zijn een groep studenten die met een nieuw idee op de markt moeten komen. Ik ben ook producer, hardstyle uiteraard, en heb al wel is wat naar labels als fusion en a2 gestuurd. Vaak krijg je geen mail terug en dat bracht mij op een idee.

Het idee was, met de nadruk op was, om een platform te bouwen die zal gaan dienen als een plek waar artiesten terecht kunnen met hun demo's, en vervolgens gebruik kunnen maken van verschillende features om zekerheid te hebben over het bereiken van platenlabels. Dit is iets wat momenteel vrij zeldzaam is door die zee van artiesten die een overload aan demo’s instuurt en amper of niets te horen krijgt. Dus dat de platenlabels het via het platform moeten doen om nieuwe demo´s te kunnen beluisteren en de artiest niet meer de demo´s kan inzenden via de mail. Daar zit natuurlijk een business model achter en we kwamen er al vrij snel achter dat zo´n samenwerking met labels een onbegonnen zaak is.

Dus uiteindelijk kwamen na veel wegen uit op een site waar producers hun track(s) op kunnen zetten en daar feedback op kunnen krijgen van andere producers. Wat we dan ook willen bereiken met die site is dat producers die echt door willen zetten en wat willen bereiken met hun muziek zich alleen kunnen aanmelden, waardoor dus mensen die niet producen er niet op kunnen komen. We willen ons dus onderscheiden van soundcloud, waar vaak comments als `nice`etc. worden neergezet terwijl de hele mixdown slecht is of alleen de melodie goed is en een kick die waardeloos klinkt, ik noem maar een voorbeeld.

We willen veel dieper ingaan op stukken uit tracks en daarop feedback kunnen laten geven door andere producers, waardoor men zich kan verbeteren.

Ik zit zelf ook wel is te lezen hier of op andere fora over hoe je bv een sidechain compression toepast of hoe je je lead voller maakt, maar dat zijn vaak lappen tekst. Wij willen het op deze manier (zie survey platform producers, schermafbeeldingen) proberen toe te passen dat producers feedback kunnen geven aan andere producers of zelf feedback krijgen. Maar voordat we dat toe kunnen passen op de site hebben we uiteraard de meningen nodig van de producers zelf, hoe zij dat het liefst willen zien. We moeten ergens op kunnen bouwen, voordat we verder kunnen met het project voor school. Dus vandaar dat ik het oa. hier op heb gegooid. Ik denk dat je nu wel een beter inzicht hebt over het idee.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mei 2015 01:12 
 
Hardtraxx Elite

yantje schreef:

Wij zijn een groep studenten die met een nieuw idee op de markt moeten komen. Ik ben ook producer, hardstyle uiteraard, en heb al wel eens wat naar labels als fusion en a2 gestuurd. Vaak krijg je geen mail terug en dat bracht mij op een idee.


Wil nog wel eens helpen als je op je spelling let..

yantje schreef:
om zekerheid te hebben over het bereiken van platenlabels.


Ik zie hier echt de functie niet van in? Waarom wil je zo enorm graag aandacht van platenlabels? Wanneer labels niet reageren betekend dit meestal dat je track nog lang niet goed genoeg is voor het label. De meeste label reageren wel redelijk naar de tracks die echt kwaliteit laten zien.

yantje schreef:
Dus uiteindelijk kwamen na veel wegen uit op een site waar producers hun track(s) op kunnen zetten en daar feedback op kunnen krijgen van andere producers. Wat we dan ook willen bereiken met die site is dat producers die echt door willen zetten en wat willen bereiken met hun muziek zich alleen kunnen aanmelden, waardoor dus mensen die niet producen er niet op kunnen komen. We willen ons dus onderscheiden van soundcloud, waar vaak comments als `nice`etc. worden neergezet terwijl de hele mixdown slecht is of alleen de melodie goed is en een kick die waardeloos klinkt, ik noem maar een voorbeeld.

We willen veel dieper ingaan op stukken uit tracks en daarop feedback kunnen laten geven door andere producers, waardoor men zich kan verbeteren.

Ik zit zelf ook wel is te lezen hier of op andere fora over hoe je bv een sidechain compression toepast of hoe je je lead voller maakt, maar dat zijn vaak lappen tekst. Wij willen het op deze manier (zie survey platform producers, schermafbeeldingen) proberen toe te passen dat producers feedback kunnen geven aan andere producers of zelf feedback krijgen. Maar voordat we dat toe kunnen passen op de site hebben we uiteraard de meningen nodig van de producers zelf, hoe zij dat het liefst willen zien. We moeten ergens op kunnen bouwen, voordat we verder kunnen met het project voor school. Dus vandaar dat ik het oa. hier op heb gegooid. Ik denk dat je nu wel een beter inzicht hebt over het idee.


Ik snap wel ongeveer wat je wilt bereiken maar dit is gewoon heel lastig. Je moet er rekening mee houden dat 90% van de mensen niet bereid zijn dingen voor anderen te doen. Wat je hier ook vaak ziet is dat producers snel een account maken, hun track plaatsen en vragen om feedback (wat duidelijk is aangegeven in de openingspost dat dat niet de bedoeling is). Je zult dus echt een hoop mensen moeten vinden die actief andere mensen feedback willen geven. Ik vindt het idee heel erg vet maar ik denk niet dat het gaat werken. Wat ik heb gemerkt is dat als je produceert en je gaat wat rondklooien op social media/soundcloud/forums dan ontmoet je vanzelf mensen en op een gegeven moment ken je wat gasten met wie je stuff uitwisselt en zo kun je van elkaar leren en feedback geven op elkaars muziek. Dat werkt volgens mij een stuk beter dan zo'n website.
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner