Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 apr 2012 15:47 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik heb eindelijk na een hele tijd kloten mn Virus werkend gekregen samen met FL Studio 10.

Nu heb ik tijdelijk mn koptelefoon op de output van mn Virus zitten. Het zou echter beter zijn de Virus aan te sluiten op mn monitoren of geluidskaart.

Mijn Fast Track geluidskaart heeft geen Audio input, maar wel een gitaar input. Zou ik deze ook gewoon kunnen gebruiken voor mn Virus? Want dan zou ik een 2x male 6,35 mm naar 1x 6,35mm male jack kabel moeten kopen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 apr 2012 15:49 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

marsiascout schreef:
Ik heb eindelijk na een hele tijd kloten mn Virus werkend gekregen samen met FL Studio 10.

Nu heb ik tijdelijk mn koptelefoon op de output van mn Virus zitten. Het zou echter beter zijn de Virus aan te sluiten op mn monitoren of geluidskaart.

Mijn Fast Track geluidskaart heeft geen Audio input, maar wel een gitaar input. Zou ik deze ook gewoon kunnen gebruiken voor mn Virus? Want dan zou ik een 2x male 6,35 mm naar 1x 6,35mm male jack kabel moeten kopen.


Moet dit niet in het Fruityloops: het programma topic ofzo?
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 apr 2012 16:00 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Dit heeft niks met FL Studio te maken, maar gewoon met mn geluidskaart.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 apr 2012 18:01 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Je moet zorgen dat je 2 inputs hebt. Wanneer je alleen die ene input gebruikt krijg je alleen maar Mono geluid uit je Virus B, wat natuurlijk gigantisch zonde is... Je zal echt moeten zorgen dat je 2 inputs hebt wil je gebruik kunnen maken van je Virus!

overigens vraag ik me af waarom je een Virus koopt als je een interface hebt die niet eens gebalanceerde uitgangen heeft? Zou eerder hier wat meer in investeren voordat je naar een hardware synth gaat!
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2012 07:42 
 
Hardtraxx Addict

Zou wel twee ingangen gebruiken ja. Je kan ook een nieuw geluidskaartje kopen voor 130 euro heb je wel eentje met twee ingangen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2012 13:22 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Phase 2 schreef:
Zou wel twee ingangen gebruiken ja. Je kan ook een nieuw geluidskaartje kopen voor 130 euro heb je wel eentje met twee ingangen.

Ik zou wel iets beters nemen dan de eerste beste geluidskaart met 2 jack inputs.. :P je hebt een mooi stukje hardware staan, is het zonde als je een goedkope interface gaat gebruiken om je geluid mee op te nemen...
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2012 16:38 
 
Hardtraxx Addict

TakkU schreef:
Phase 2 schreef:
Zou wel twee ingangen gebruiken ja. Je kan ook een nieuw geluidskaartje kopen voor 130 euro heb je wel eentje met twee ingangen.

Ik zou wel iets beters nemen dan de eerste beste geluidskaart met 2 jack inputs.. :P je hebt een mooi stukje hardware staan, is het zonde als je een goedkope interface gaat gebruiken om je geluid mee op te nemen...


Er zijn voor die prijzen wel redelijk goede interfaces hoor. Wel maar met 2 ingangen dus als je een synth erbij neemt moet je of telkens wisselen of alsnog een andere interface nemen. Bij duurdere interfaces nemen vaak de ingangen toe en aantal specs die je waarschijnlijk niet gebruikt. Nog duurdere hebben dan vaak wel goede effecten van zichzelf ( of die kun je dan nog gaan kopen zoals bij uad)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2012 18:42 
 
Hardtraxxer

Een andere vraag, maar dit topic lijkt me het relevantst. Ik heb net een M-Audio Fast Track gekocht, ik ben er tevreden over maar ik vind het behoorlijk vreemd dat als ik deze instel in FL dat mijn cpu gebruik hoger is dan bij mijn primair geluidsstuurprogramma. Heeft iemand hier tips voor?
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2012 19:13 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Dan toch maar een keer kijken voor een andere interface als er geen andere opties zijn.

Zijn er interfaces die jullie aanraden? Ik moet er mijn monitoren, n studiomic, koptelefoon en virus op aan kunnen sluiten, meer niet.

ScavengerDJ schreef:
Een andere vraag, maar dit topic lijkt me het relevantst. Ik heb net een M-Audio Fast Track gekocht, ik ben er tevreden over maar ik vind het behoorlijk vreemd dat als ik deze instel in FL dat mijn cpu gebruik hoger is dan bij mijn primair geluidsstuurprogramma. Heeft iemand hier tips voor?


Vaag, dit hoort juist andersom te zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2012 22:51 
 
Hardtraxx Addict

marsiascout schreef:
Dan toch maar een keer kijken voor een andere interface als er geen andere opties zijn.

Zijn er interfaces die jullie aanraden? Ik moet er mijn monitoren, n studiomic, koptelefoon en virus op aan kunnen sluiten, meer niet.

ScavengerDJ schreef:
Een andere vraag, maar dit topic lijkt me het relevantst. Ik heb net een M-Audio Fast Track gekocht, ik ben er tevreden over maar ik vind het behoorlijk vreemd dat als ik deze instel in FL dat mijn cpu gebruik hoger is dan bij mijn primair geluidsstuurprogramma. Heeft iemand hier tips voor?


Vaag, dit hoort juist andersom te zijn.


Ik heb een focusrite saffire. Ik heb er enkel nog maar mijn monitoren op aangesloten in de toekomst komt hier nog wel een virus bij, maar hij heeft in ieder geval genoeg ingangen.
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner