Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 dec 2012 15:33 
 
Hardtraxx Newbie

ik zit met een dilemma: ik heb nu al voor de 2 keer mijn studio monitors opgeblazen.
en nu zie bijna iedereen (op Show je studio topic en bijv bij headhunters,wildstylez studio) een externe geluidskaart staan.

http://www.bax-shop.nl/studio-monitor-controller/mackie-big-knob-monitor-controller/product-details.html

Heeft zon ding te maken dat je niet zo snel je montiors opblaast?

dus mijn vraag is eigelijk wat doet zon ding?

Grtz
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 dec 2012 16:06 
 
Hardtraxx Addict

Een big knob is geen externe geluidskaart hoor. Dat is een monitor controller. Daar kun je meerdere monitor sets op aansluiten en kun je makkelijk wisselen tussen de sets en volume regelen enzo. Die headhunterz heeft staan is wel een hele dure (2300 euro ongeveer).

Ik snap zelf niet hoe je de monitors opgeblazen krijgt. Zet je ze vaak ver op het maximale volume?
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 dec 2012 17:59 
 
Hardtraxx Newbie

nou bijv als ik een kick aan het maken ben en ik heb gewoon normaal geluid en ik pleur er een distorion op dan vergeet ik soms wel is om daarna mijn volume naar beneden te doen.


maar een een extern apparaat waar je je boxen op aansluit helpt dus niks tegen het opblazen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 dec 2012 19:27 
 
Hardtraxx Addict

Zsjekkie schreef:
nou bijv als ik een kick aan het maken ben en ik heb gewoon normaal geluid en ik pleur er een distorion op dan vergeet ik soms wel is om daarna mijn volume naar beneden te doen.


maar een een extern apparaat waar je je boxen op aansluit helpt dus niks tegen het opblazen?


Wat voor speakers had je staan? Ik denk dat je vooral speakers moet nemen die meer aankunnen. Ik heb KRK RP8's staan en als ik hier het volume echt hard zou zetten (dus dat het gewoon niet prettig is om naar te luisteren) dan zit dat nog niet lang niet op het maximum van die speakers.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2012 12:37 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Welke monitoren heb je dan als ik vragen mag? Kan me namelijk niet voorstellen dat die KRK'tjes zo makkelijk op te blazen zijn.
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner