Active topics in Producer's Corner

Moderators

• Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Jor-D Jor-D Hardtraxx Beheerder · 6 hours ago
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Beheerder · 5 days ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 12 hours ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 6 days ago
S
Hardtraxxer
65 posts member since 2011
last seen Mar 2013
Ik rook geld dus maakte een edit.

View on SoundCloud

10minuten werk dus neem het niet sirieus.
Hardtraxx Addict
1869 posts member since 2010
last seen 23 days ago
http://www73.zippyshare.com/v/98087262/file.html

Aangezien de Fancy edit van Done net uit is en ik gewend was aan de "play it fucking loud" vocal, net voordat de climax erin klapt, (maar die er dus niet meer in zit) heb ik even snel die vocal gefixed :P
Dus het enige anders aan deze edit is dat "so be it" is vervangen door "play it fucking loud" xd
Hardtraxx Veteran
14531 posts member since 2010
last seen Jun 2026
Done, had de climax inmiddels ook al veranderd door de climax van Psychedelic Trip te maken met de screeches van Incoming. Download is ook gelijk aangezet :)

View on SoundCloud
Q
Hardtraxx Veteran
6154 posts member since 2012
Eerste climax van Party Down verwijderd, in de plaats daarvan die climax van de mashup erin gestoken. :P
http://www47.zippyshare.com/v/25548186/file.html
T
Hardtraxx Addict
1171 posts member since 2012
last seen Nov 2023
Ik kreeg tijdens t mixen opeens een heel gek idee en dit is het resultaat:
Dream dust met Delete kicks.

View on SoundCloud
Heb wel vaker van dit soort vreemde What if's xD
F
Hardtraxx Veteran
4027 posts member since 2012
last seen Nov 2015
Combustion wrote:Ik kreeg tijdens t mixen opeens een heel gek idee en dit is het resultaat:
Dream dust met Delete kicks.

View on SoundCloud
Heb wel vaker van dit soort vreemde What if's xD
het klinkt nog niet eens zo heel gek haha :P
Hardtraxxer
360 posts member since 2009
last seen Apr 2024
Hier mn eigen editje van: Toneshifterz - Land Down Under (Back2daparty's cut the crap edit)

Zoals de titel al zegt: knip en klap without the crap! :) Veel plezier dr mee!

View on SoundCloud
M
Hardtraxxer
852 posts member since 2012
last seen Nov 2018
Heb voor de eerste keer ooit een soort van 'cut' gemaakt van The Fusion Of Sound. Dit is de uitkomst:

View on SoundCloud

Iemand tips hoe het beter kan? Kritiek is altijd welkom!
Hardtraxx Addict
last seen 23 days ago
mrbubble456 wrote:Heb voor de eerste keer ooit een soort van 'cut' gemaakt van The Fusion Of Sound. Dit is de uitkomst:

View on SoundCloud

Iemand tips hoe het beter kan? Kritiek is altijd welkom!
Leuk idee. Die overgang @1.11 komt net iets te spontaan, naar mijn idee. Misschien als je die fill die er normaal in zit, er nog even bij laat zitten en dan die overgang maakt, dat het beter klinkt. Maar misschien blijft het net iets té :P En vlak voor die anti dat filletje dus terug laten komen is wel leuk bedacht, misschien klinkt het ook nog iets beter als je dat andere geluidje er ook nog even bij zet (dus nog 4 tellen langer maakt) en dan die anti er in laat klappen :D
M
Hardtraxxer
last seen Nov 2018
Klos wrote:Leuk idee. Die overgang @1.11 komt net iets te spontaan, naar mijn idee. Misschien als je die fill die er normaal in zit, er nog even bij laat zitten en dan die overgang maakt, dat het beter klinkt. Maar misschien blijft het net iets té :P En vlak voor die anti dat filletje dus terug laten komen is wel leuk bedacht, misschien klinkt het ook nog iets beter als je dat andere geluidje er ook nog even bij zet (dus nog 4 tellen langer maakt) en dan die anti er in laat klappen :D
Bedankt voor de tips! Heb het een beetje aangepast, die overgang @ 1.11 was ik ook niet tevreden over maar vond niet echt een andere oplossing. Heb nu dit geprobeerd, vindt het al iets beter klinken maar nog steeds niet je-van-het zeg maar.

Voor de anti heb ik die fill helemaal gezet, dus 4 tellen extra. Dit klinkt wel veel beter :)

View on SoundCloud
Hardtraxx Addict
last seen 23 days ago
Het is al iets beter inderdaad, leuk ook dat je dat andere geluidje er bij onder hebt gezet :D Nog een klein ideetje misschien (haha): want nou als je dat stuk wat je er in wil laten klappen gewoon iets van 8 tellen later erin laat komen, met 1 of andere fade? Dus dat die fill ervoor gewoon zo blijft en waar normaal gesproken die langzame opbouw van de melodie komt, je dat stuk van jou er in laat vallen.

Die fill er bij maakt het veel nicer :D Nice job
M
Hardtraxxer
last seen Nov 2018
Klos wrote:Het is al iets beter inderdaad, leuk ook dat je dat andere geluidje er bij onder hebt gezet :D Nog een klein ideetje misschien (haha): want nou als je dat stuk wat je er in wil laten klappen gewoon iets van 8 tellen later erin laat komen, met 1 of andere fade? Dus dat die fill ervoor gewoon zo blijft en waar normaal gesproken die langzame opbouw van de melodie komt, je dat stuk van jou er in laat vallen.

Die fill er bij maakt het veel nicer :D Nice job
Ik heb het op veel manieren geprobeerd maar het is allemaal net té. Hij begint net te plotseling, en met een fade klinkt het nog vreemder. Ik denk dat dit de beste oplossing is. Ik kan wel alleen dat filletje als anti laten staan en dan de gewone melodie terugzetten zoals die hoort maar dan is het hele 'cut' idee eruit. Het was juist de bedoeling dat deze track de drive niet verliest en in een opbouwend setje wat later gedraaid kan worden.

Ik denk dat ik hem zo laat, in ieder geval bedankt voor de tips! :)

Ik zal binnenkort nog eens een edit van een andere track proberen te maken en deze hier posten. :P
Hardtraxx Crew
4900 posts member since 2011
last seen 6 days ago
Ben benieuwd naar je volgende edits dan ^^

Snel editje: Toneshifterz meets Nitrouz - Origins of life (Zenda Anti-Anti Edit)

View on SoundCloud
Hardtraxx Veteran
3027 posts member since 2011
last seen Jan 2025
Waarom het enige vette van de track aanpassen en zo, imo, totaal verneuken? :P
D
Hardtraxx Veteran
4969 posts member since 2012
Hardtraxx Crew
4900 posts member since 2011
last seen 6 days ago
b-ram wrote:Waarom het enige vette van de track aanpassen en zo, imo, totaal verneuken? :P
Ik heb die anti nooit echt geweldig gevonden, dus er maar uit gehaald :P
Hardtraxxer
935 posts member since 2010
last seen Mar 2023
Beste allen,

Ik wil graag een kick edit maken van het volgende nummer, want ondanks dat de melo en mid wel geinig zijn is de kick te pauper voor woorden.

View on YouTube

Wat voor kick zou hier het beste onderpassen voor zowel de mid het melodiegedeelte?
Een kick uit een bepaald nummer mag ook genoemd worden.
BVD.
S
Hardtraxxer
95 posts member since 2011
last seen Aug 2014
Guido wrote:Beste allen,

Wat voor kick zou hier het beste onderpassen voor zowel de mid het melodiegedeelte?
Een kick uit een bepaald nummer mag ook genoemd worden.
BVD.
Misschien de kick uit The Perfect Weapon? Is ook nog eens makkelijk te rippen :P
Hardtraxxer
452 posts member since 2012
last seen Jan 2015
Simpele knip en plak edit gemaakt van de normale under attack en de hard edit van hard driver, vond de hard edit maar kort duren..

View on SoundCloud
Hardtraxx Elite
2298 posts member since 2011
last seen Feb 2025
@ MikezDJ, leuk gedaan. Ik verwachtte wel iets compleet anders. :P (geen originele climax)

Heb zelf ook een editje gemaakt, namelijk van Madhouse. De eerste climax is overgeslagen waardoor je nu een anticlimax hebt. :) Er is wel een foutje gebeurt tijdens 't renderen, hij begint pas na een minuutje :P

http://www18.zippyshare.com/v/3741608/file.html
B
Hardtraxx Addict
1372 posts member since 2011
last seen May 2022
Zenda wrote:
b-ram wrote:Waarom het enige vette van de track aanpassen en zo, imo, totaal verneuken? :P
Ik heb die anti nooit echt geweldig gevonden, dus er maar uit gehaald :P
Wat een toeval die heb ik ook een tijdje terug gemaakt.

View on SoundCloud
C
Hardtraxxer
70 posts member since 2010
last seen Aug 2015
http://www29.zippyshare.com/v/20145582/file.html

hallo, ik heb een edit gemaakt van Elektroshock van de Toneshifterz. vond het zelf wel goed klinken maar was benieuwd war jullie ervan vinden,
gr.
Hardtraxx Veteran
3027 posts member since 2011
last seen Jan 2025
Casparaa wrote:http://www29.zippyshare.com/v/20145582/file.html

hallo, ik heb een edit gemaakt van Elektroshock van de Toneshifterz. vond het zelf wel goed klinken maar was benieuwd war jullie ervan vinden,
gr.
Ik snap de 32 tellen durende mid niet helemaal. Voor de rest ook wat aan de eentonige kant nu :/
Hardtraxx Elite
2232 posts member since 2009
last seen Jul 2022
Tijdens het opruimen van mn harddisk vond ik n oude frontliner edit alleen vond ik de kick, eh, ronduit matig.
Een van mijn kicks eronder geplakt. Nothing fancy. Enjoy.
View on SoundCloud
D
Hardtraxx Elite
2349 posts member since 2012
last seen Apr 2017
Gemaakt door D-pressure ben wel benieuwd wat jullie hier van vinden! ^^

View on SoundCloud