Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 sep 2012 10:50 
 
Hardtraxxer

Hey,

Ik zit te overwegen om een AKG K171 MK II te kopen, heeft iemand ervaring met deze koptelefoon?
En weet iemand wat voor kabels er bij geleverd worden? Want op Bax Shop zie ik alleen een kabel die(volgens mij) Mini XLR is. Dus zit er ook een 3.5 MM jack bij?

Hoop op wat meer informatie!

Desley
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 sep 2012 12:17 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

als het goed is zit er altijd standaard een 3.5 MM Jack opzet stukje bij. die je erop kut klikken/draaien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 sep 2012 12:32 
 
Hardtraxx Addict

Produceren met een koptelefoon zou ik alleen niet doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 sep 2012 13:10 
 
Hardtraxx Elite

heb zelf de AKG k240 MK2 en daar zat 3,5 mm plug bij en ook een 6,3 mm 'opzet stukje'
verder geeft hij goed geluid, alleen een nadeeltje dat die van mij semi-gesloten is, is niet fijn als je in de trein ofzo wilt producen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2012 10:15 
 
Hardtraxxer

Oh okee, bedankt allemaal!

En Phase, hoe bedoel je? Wat is er mis mee dan? Zag staan dat de AKG het geluid niet kleurt, en hij heeft geloof ik een bereik van 30Hz tot 26000Hz... Da's best veel...
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2012 16:24 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Je hebt t geluid direct op je oren zitten, waardoor het toch anders klinkt.. Daarnaast is je stereo image totaal anders dan op een goed setje monitors. Produceren kan wel op een koptelefoon, maar t is absoluut geen vervanging voor monitors!
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2012 09:11 
 
Hardtraxxer

TakkU schreef:
Je hebt t geluid direct op je oren zitten, waardoor het toch anders klinkt.. Daarnaast is je stereo image totaal anders dan op een goed setje monitors. Produceren kan wel op een koptelefoon, maar t is absoluut geen vervanging voor monitors!


Aha, oké... Ik moet momenteel rekening houden met andere mensen, dus daarom lijkt me een koptelefoon beter dan monitoren. Die wil ik er later nog wel bijhalen, maar da's pas over een tijdje... En hoe bedoel je dat met die stereoimaging precies? Ben nu een beetje het afmixen aan het leren, maar weet er nog niet zo veel van=)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2012 09:44 
 
Hardtraxx Addict

Bakker Fijnebol schreef:
Oh okee, bedankt allemaal!

En Phase, hoe bedoel je? Wat is er mis mee dan? Zag staan dat de AKG het geluid niet kleurt, en hij heeft geloof ik een bereik van 30Hz tot 26000Hz... Da's best veel...


Het is echt slecht voor je oren. Je hebt hem snel te hard staan, ook al staat het voor je gevoel dan nog helemaal niet zo hard. Verder zijn de mixen die ik gehoord heb die met koptelefoon zijn gemaakt nou niet echt goed. Ik zou het dus niemand aanraden. Als je veel on the road bent is het wel handig, maar thuis zou ik altijd kiezen om geen koptelefoon te gebruiken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2012 20:04 
 
Hardtraxxer

Nou ja, zoals ik zei moet ik veel rekening houden met anderen. Ik ben overdag vooral bezig met school, dus heb ook alleen 's avonds tijd om te producen... Heb hem inmiddels wel gekocht, bevalt me prima! Is de best-zittende on-ear die ik ooit geprobeerd heb, en geeft heerlijk geluid. Ben er behoorlijk tevreden mee... Is alleen ff kijken met producen, en binnenkort ff monitoren kopen...
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner