Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2012 12:08 
 
Hardtraxx Newbie

Hey mensen van het goede leven!

Ik ben van plan om een van deze te kopen, maar ik kan niet zo heel goed de verschillen vinden op internet? Zit er wel verschil in want de software die erbij zit gebruik je voor alle instrumenten toch? Welke zou jij kopen of heb jij?

Ben geen rijk persoon maar ik ben wel iemand die spaart voor zulke dingen, ben ook van plan het dagelijks te gebruiken.
Snow kost tegen 1000 euro en desktop tegen de 1700.

Zouden jullie mij kunnen helpen om een keuze te maken tussen deze twee synths?

Gegroet,

Wouter Meijer
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2012 12:24 
 
Hardtraxx Addict

Ti Snow kost 899 bij bax-shop nieuw een TI1 desktop kost 900 tweedehands (voor die prijs kom je ze regelmatig tegen).

Ik zou gaan voor de TI desktop. Die heeft (uit me hoofd) 30 voices meer en je kan 16 voice unison hebben in plaats van 8.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2012 13:07 
 
Hardtraxx Newbie

Oke, hier kan ik wel iets mee, bedankt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 nov 2012 11:43 
 
Hardtraxx Newbie

Phase 2 schreef:
Ti Snow kost 899 bij bax-shop nieuw een TI1 desktop kost 900 tweedehands (voor die prijs kom je ze regelmatig tegen).

Ik zou gaan voor de TI desktop. Die heeft (uit me hoofd) 30 voices meer en je kan 16 voice unison hebben in plaats van 8.

Ik heb de TI 1 (de "normale", eerste versie van de virus), en daarin heb je maar 8 unison voices. Ik denk dat je doelt op de multitimbraliteit van de TI. Je kun met de TI, 16 verschillende geluiden tegelijkertijd maken. (Al ben ik nog nooit zo ver gegaan, en ik weet daarnaast ook niet of de TI de rekenkracht zou hebben dit allemaal tegelijkertijd aan te kunnen).

Het grote verschilzit hem inderdaad in de multitimberaliteit, en voor mij is een groot nadeel van de Snow dat je maar een paar knoppen "hands on" hebt, dus als je een bepaald knopje zoekt ben je lang door je schermpje aan het scrollen. Als je de software gebruikt om de virus aan te sturen is dit natuurlijk geen punt. :)

Ook heeft de Snow naar mijn weten aardig wat minder rekenkracht.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 nov 2012 15:43 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Niet vergeten dat de multitimbrale functie van de TI maar 3 stereo 'parts' ondersteund via USB, net als de Snow ;) Als je een interface hebt met meerdere inputs kan je de rest van de outputs ook gebruiken, maar als je alles via USB doet heb je er dus niks aan!
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 nov 2012 19:16 
 
Hardtraxx Newbie

TakkU schreef:
Niet vergeten dat de multitimbrale functie van de TI maar 3 stereo 'parts' ondersteund via USB, net als de Snow ;) Als je een interface hebt met meerdere inputs kan je de rest van de outputs ook gebruiken, maar als je alles via USB doet heb je er dus niks aan!

True story!
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 nov 2012 10:45 
 
Hardtraxx Addict

Mocht je fl studio gebruiken dan raad ik je wel aan te switchen naar een andere daw als je een virus hebt. Ik hoor zoveel slechte verhalen over de combinatie virus en fl.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2012 16:47 
 
Donateur
Avatar gebruiker

De geluiden die je in de Snow maakt zijn meer dan dik genoeg, TI is meer overkill imo.
Tenzij je de fysieke knopjes wil gebruiken, maar je bent stukken sneller in de software.

Overigens na het maken van een geluid bouncen de meeste mensen het zootje toch naar audio, dus dan heb je die extra slots ook niet nodig ;)
Overigens is die 8x Unison meer dan voldoende gebleken (bij mij iig... dikker heb je het imo niet nodig).
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 nov 2012 06:03 
 
Hardtraxx Newbie

Phase 2 schreef:
Mocht je fl studio gebruiken dan raad ik je wel aan te switchen naar een andere daw als je een virus hebt. Ik hoor zoveel slechte verhalen over de combinatie virus en fl.



totaal niet mee eens want als je fl 10 gebruikt en edison om te renderen heb je nergens last van

en vergeet niet je virus te linken aan een kanaal maar dat weet elke ....
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner