N
Hardtraxxer
71 posts member since 2012
last seen Sep 2023
Hey mensen,

Ik vind het altijd lastig om een goed openingsnummer te kiezen voor een set. Meestal probeer ik altijd nummers te vermijden die gelijk met een kick/snare/hihat beginnen, en ik hou wel van die epic choirs die meestal bij grote shows worden gebruikt.

Wat vinden jullie zelf goede nummers om mee te starten?

Zelf draai ik hardcore, en het makkelijkste is deze:
State of Emergency - Minimix (gratis track ook)
N
Hardtraxxer
71 posts member since 2012
last seen Sep 2023
Project 141 wrote:Je kunt zo wat elke track als opening gebruiken joh, start m vanaf het begin, vanaf de eerste claps, 32 beats voor de kicks, 64 beats voor de kicks, in de mid-intro-break, in de break, whatever. Sowieso ligt waar je mee wil openen er heel erg aan wat je precies wil draaien in je set. Ik heb er in ieder geval nooit moeite mee.
Mja, klopt, maar er zijn ook gewoon wat nummers die lekkerder zijn om te openen dan andere.
Ik vroeg me af of er wat suggesties waren
Hardtraxx Veteran
6661 posts member since 2010
last seen Nov 2024
Je kan eigenlijk met ieder nummer openen, afhankelijk van welke kant je op wil met je set dat wel.

Dan moet je alleen nog maar een goed punt vinden om te openen, zoals Project hierboven al zegt, het hoeft niet altijd het begin van het nummer te zijn.
X
Hardtraxxer
221 posts member since 2011
last seen Jan 2014
Crypsis & Chain Reaction - The attack of Frequencerz - Attitude gaan er altijd wel lekker in :)
T
Hardtraxx Addict
1039 posts member since 2009
last seen Dec 2025
Straks als die uit is lekker openen met Frequencerz - Bitch. Klapt er wel lekker op.
Hardtraxxer
563 posts member since 2011
last seen Feb 2023
Zelf een intro maken natuurlijk.
Hardtraxx Addict
1453 posts member since 2011
last seen Jul 2020
SiweZ wrote:Zelf een intro maken natuurlijk.
Dat, of gewoon een nummer met leuke vocals of iets dergelijks gebruiken als intro.
In principe kun je bijna ieder nummer wel als intro gebruiken, afhankelijk van wat voor soort set je wilt draaien (hard, zacht etc.)

The R3belz - Reactivating the Bionicle is ook erg gaaf als intro, met die geluidjes en dan die kick die er op klapt.
Moet je natuurlijk wel alleen maar harde platen draaien daarna ;)
T
Donateur
3777 posts member since 2009
Dat, neem bijvoorbeeld deze, en dan de break ;)
View on YouTube
Artiest
6117 posts member since 2010
last seen May 2026
Rage (Frontliner Remix) is een van de beste openers atm.
Hardtraxxer
last seen Feb 2023
Precies, of Donkeyrollers - chaos.
Perfect weapon etc.. als ik niet met een intro open open ik vaak bij nummers in een opbouwende break (Zatox - The Future,Odissea 2011 etc etc) keuze genoeg! :)
Hardtraxxer
last seen Feb 2023
Dream Chaser wrote:
Dat, of gewoon een nummer met leuke vocals of iets dergelijks gebruiken als intro.
In principe kun je bijna ieder nummer wel als intro gebruiken, afhankelijk van wat voor soort set je wilt draaien (hard, zacht etc.)

The R3belz - Reactivating the Bionicle is ook erg gaaf als intro, met die geluidjes en dan die kick die er op klapt.
Moet je natuurlijk wel alleen maar harde platen draaien daarna
;)
Ook dat, nu is mijn keuze toch altijd wel raw en tempo dus dat is geen probleem voor mij :P
Hardtraxxer
166 posts member since 2011
last seen Jul 2026
wat ik ook wel lekker vind is beginnen met Da Tweekaz - DNA en dan vanaf de vocals zeg maar
Hardtraxx Veteran
12898 posts member since 2011
last seen 6 days ago
Aangezien je zelf ook hardcore draait en van epic choirs houdt, probeer eens D-Passion - Future-Proof, Counterfeit - Escape of Lenny Dee - Forgotten Moments (Ophidian Remix) ;)