Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2012 22:11 
 
Hardtraxxer

Hey mensen,

Ik vind het altijd lastig om een goed openingsnummer te kiezen voor een set. Meestal probeer ik altijd nummers te vermijden die gelijk met een kick/snare/hihat beginnen, en ik hou wel van die epic choirs die meestal bij grote shows worden gebruikt.

Wat vinden jullie zelf goede nummers om mee te starten?

Zelf draai ik hardcore, en het makkelijkste is deze:
State of Emergency - Minimix (gratis track ook)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2012 01:15 
 
Hardtraxxer

Project 141 schreef:
Je kunt zo wat elke track als opening gebruiken joh, start m vanaf het begin, vanaf de eerste claps, 32 beats voor de kicks, 64 beats voor de kicks, in de mid-intro-break, in de break, whatever. Sowieso ligt waar je mee wil openen er heel erg aan wat je precies wil draaien in je set. Ik heb er in ieder geval nooit moeite mee.


Mja, klopt, maar er zijn ook gewoon wat nummers die lekkerder zijn om te openen dan andere.
Ik vroeg me af of er wat suggesties waren
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2012 11:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Je kan eigenlijk met ieder nummer openen, afhankelijk van welke kant je op wil met je set dat wel.

Dan moet je alleen nog maar een goed punt vinden om te openen, zoals Project hierboven al zegt, het hoeft niet altijd het begin van het nummer te zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2012 17:27 
 
Hardtraxxer

Crypsis & Chain Reaction - The attack of Frequencerz - Attitude gaan er altijd wel lekker in :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 apr 2012 23:29 
 
Hardtraxx Addict

Straks als die uit is lekker openen met Frequencerz - Bitch. Klapt er wel lekker op.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2012 13:07 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Zelf een intro maken natuurlijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 apr 2012 14:37 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

SiweZ schreef:
Zelf een intro maken natuurlijk.

Dat, of gewoon een nummer met leuke vocals of iets dergelijks gebruiken als intro.
In principe kun je bijna ieder nummer wel als intro gebruiken, afhankelijk van wat voor soort set je wilt draaien (hard, zacht etc.)

The R3belz - Reactivating the Bionicle is ook erg gaaf als intro, met die geluidjes en dan die kick die er op klapt.
Moet je natuurlijk wel alleen maar harde platen draaien daarna ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 apr 2012 15:33 
 
Donateur

SiweZ schreef:
Zelf een intro maken natuurlijk.


Dat, neem bijvoorbeeld deze, en dan de break ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2012 15:35 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Rage (Frontliner Remix) is een van de beste openers atm.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mei 2012 14:59 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Precies, of Donkeyrollers - chaos.
Perfect weapon etc.. als ik niet met een intro open open ik vaak bij nummers in een opbouwende break (Zatox - The Future,Odissea 2011 etc etc) keuze genoeg! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mei 2012 15:00 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Dream Chaser schreef:
SiweZ schreef:
Zelf een intro maken natuurlijk.

Dat, of gewoon een nummer met leuke vocals of iets dergelijks gebruiken als intro.
In principe kun je bijna ieder nummer wel als intro gebruiken, afhankelijk van wat voor soort set je wilt draaien (hard, zacht etc.)

The R3belz - Reactivating the Bionicle is ook erg gaaf als intro, met die geluidjes en dan die kick die er op klapt.
Moet je natuurlijk wel alleen maar harde platen draaien daarna
;)


Ook dat, nu is mijn keuze toch altijd wel raw en tempo dus dat is geen probleem voor mij :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mei 2012 21:41 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

wat ik ook wel lekker vind is beginnen met Da Tweekaz - DNA en dan vanaf de vocals zeg maar
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mei 2012 10:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Aangezien je zelf ook hardcore draait en van epic choirs houdt, probeer eens D-Passion - Future-Proof, Counterfeit - Escape of Lenny Dee - Forgotten Moments (Ophidian Remix) ;)
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner