Active topics in Hardstyle

Moderators

• Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Jor-D Jor-D Hardtraxx Beheerder · 2 hours ago
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Beheerder · 3 days ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 1 day ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 4 days ago
Hardtraxx Crew
30628 posts member since 2010
last seen 1 day ago
Kruelty - The Sinner (LABS016)

Label: Theracords Labs
WEB release: 22/03/2019

Tracks:
Kruelty - The Sinner

Samples:
View on YouTube

Bron:
Image
https://www.junodownload.com/products/k ... 068014-02/
Kraak... Piep...
29099 posts member since 2011
last seen Feb 2026
Vette plaat maar dit is toch echt 100% Mind Dimension met wat Delete sounds hier en daar?
Hardtraxx Veteran
7886 posts member since 2017
last seen 3 hours ago
Hoop dat het aan de kwaliteit van Junodownload ligt maar mijn hemel.. :sick:. Echt z'n bak aan ruizige vage geluiden met onnoemlijke lelijke screeches. Past meer op Spoontech dit dan op Theracords (qua stijl). Niks voor mij dit.

Aan de andere kant om dan toch iets positiefs te noemen: Er wordt wel al langere tijd lekker veelzijdig gereleased op Theracords. En dat valt alleen maar aan te moedigen :thumbsup: .
Hardtraxx Veteran
3735 posts member since 2010
last seen Jul 2026
Broken Balance wrote:Vette plaat maar dit is toch echt 100% Mind Dimension met wat Delete sounds hier en daar?
Ja bij de vorige track ook al. Kan me niet voorstellen dat die kicks zelf gemaakt is.
Kraak... Piep...
last seen Feb 2026
Svbtwee wrote:Hoop dat het aan de kwaliteit van Junodownload ligt maar mijn hemel.. :sick:. Echt z'n bak aan ruizige vage geluiden met onnoemlijke lelijke screeches.
Je weet dat dit soort screeches ook in nummers zitten die jij de hemel in prijst? Zo veel verschilt dit namelijk niet van een gemiddelde Gearbox screech. Maar het siert je wel weer dat je er juist hier wel zo fel op in gaat.

En de ruizige geluiden die je hoort is de enorme reverb die er op zit, om een of andere rede. Er zit echt geen rare ruis in of er is iets met je speakers. Ik hoor alleen een vrij aanwezige galm op alles door mn speakers en koptelefoon.
Hardtraxx Veteran
8655 posts member since 2013
last seen 1 day ago
tomac wrote:
Broken Balance wrote:Vette plaat maar dit is toch echt 100% Mind Dimension met wat Delete sounds hier en daar?
Ja bij de vorige track ook al. Kan me niet voorstellen dat die kicks zelf gemaakt is.
Hij produceert al een tijdje hoor :) Maakt wel degelijk z'n kicks zelf.
Hardtraxxer
311 posts member since 2018
last seen May 2020
Broken Balance wrote:Vette plaat maar dit is toch echt 100% Mind Dimension
Hier wel mee eens ja. De structuur van de track lijkt enorm veel op die van Mind Dimension. Misschien dat ie daar zijn inspiratie vandaan haalt, en zijn eigen stijl nog een beetje moet ontwikkelen? Ik vind het tot nu toe dikke prima wat hij released :thumbsup:
L
Hardtraxx Newbie
25 posts member since 2019
Vind het zeker een dikke plaat, mist misschien wat drive imo.. Verder kan de kwaliteit nog wel beter, maar voor een 2e release zeker niet verkeerd! Keep up the good work :thumbsup:
6 posts member since 2019
last seen Aug 2021
corneelwr wrote:
tomac wrote:
Hij produceert al een tijdje hoor :) Maakt wel degelijk z'n kicks zelf.
Kan wel een keer een kick tutorial doen! Altijd leuk natuurlijk :)
Kraak... Piep...
last seen Feb 2026
Ik twijfel niet zo zeer aan je kick maak kunsten hoor.

Maar het is als artiest (mijn inziens) belangrijk om je eigen stijl te hebben. Tot nu toe heb je twee platen gemaakt die duidelijk lijken op iets wat Thera en Mind Dimension zouden maken met wat sounds die heel erg op iets van Delete lijken.

Het klinkt natuurlijk wel goed, en de stijl is leuk. Maar je wilt, lijkt mij, toch wel je eigen stijl hebben of je eigen draai er aan geven?
Hardtraxx Veteran
3379 posts member since 2013
View on YouTube

Vind de mid en tweede climax zeer vet, maar die screech in de eerste climax is me iets te overheersend. Doet me een beetje denken aan Confronting Evil / My God, waarbij die veel te heftige screech er toch voor zorgt dat ik de plaat waarschijnlijk minder vaak op zal zetten. Ik zie liever screeches zoals die uit Reign of Terror. Verder kan ik het gebruik van dit soort kicks alleen maar aanmoedigen :thumbup:
6 posts member since 2019
last seen Aug 2021
https://tc.fanlink.to/the-sinner

You can now stream 'The Sinner' on all portals :thumbsup:
Hardtraxx Crew
11820 posts member since 2013
last seen Jun 2026
Kicksels :drool: Screech in de eerste climax is zoals Pim al zegt nogal overheersend. Daarnaast nog steeds erg veel overeenkomsten met Mind Dimension/Delete sounds.