Hardtraxx Veteran
7886 posts member since 2017
last seen 1 hour ago
RomanAnthony wrote:
Bob wrote:
Svbtwee wrote: Bij de converter die ik gebruik hangt het vrijwel altijd tussen de 225 en 248. Voor thuis heb ik toch geen 320 nodig.
Dit werkt toch niet echt zo?
Misschien dat de file het wel zegt, maar als het goed is downgraden Youtube en (ik dacht ook) Soundcloud hun sounds automatisch al naar iets dat al een stuk onder 320 zit. Dus dan heb je bijvoorbeeld een 248 rip van een 225 track. Oftewel gewoon redelijk kut ook nog.
Volgens de converter die ik gebruikt nemen ze exact de kbps over van het originele sample. Bij yt is dit dus vrijwel altijd tussen de 225 en 248. Op soundcloud is het vaak maar 128 kbps dus gewoon kut.

Deze converter is merkbaar beter als ander converters dus hij zal idd best wel nauwkeurig de kwaliteit overnemen.
Hardtraxx Elite
2477 posts member since 2012
last seen May 2020
Kan iemand hem dan uploaden in 320? :P
Hardtraxx Veteran
5517 posts member since 2010
DL22 wrote:Kan iemand hem dan uploaden in 320? :P
De enige die dat kan is Sub Sonik xd
Hardtraxx Veteran
7917 posts member since 2013
last seen 2 hours ago
hurricane wrote:
De enige die dat kan is Shockerz xd
Hardtraxx Veteran
4805 posts member since 2014
last seen 4 hours ago
Svbtwee wrote: Volgens de converter die ik gebruikt nemen ze exact de kbps over van het originele sample. Bij yt is dit dus vrijwel altijd tussen de 225 en 248. Op soundcloud is het vaak maar 128 kbps dus gewoon kut.

Deze converter is merkbaar beter als ander converters dus hij zal idd best wel nauwkeurig de kwaliteit overnemen.
je weet dat soundcloud en youtube maar een bitrate van 128kbps hebben?
dus je tussen 225 en 248 klopt ook niet
Hardtraxx Veteran
7886 posts member since 2017
last seen 1 hour ago
jeffrey2107 wrote:
Svbtwee wrote: Volgens de converter die ik gebruikt nemen ze exact de kbps over van het originele sample. Bij yt is dit dus vrijwel altijd tussen de 225 en 248. Op soundcloud is het vaak maar 128 kbps dus gewoon kut.

je weet dat soundcloud en youtube maar een bitrate van 128kbps hebben?
dus je tussen 225 en 248 klopt ook niet
Dus ik word gewoon weer bedrogen :cry: :mad:
J
Helicaze wrote:
hurricane wrote:
De enige die dat kan is Shockerz xd
Hahaha sterk :lol:
Hardtraxxer
755 posts member since 2015
last seen Jan 2020
Je was met net voor :thumbup:
T
Hardtraxx Addict
1542 posts member since 2016
last seen Oct 2023
Soundcloud klinkt altijd veel luider dan Youtube omdat Youtube altijd de kwaliteit downgrade. Als je via soundcloud een nummer convert dan krijg je gewoon de volle 320 kbps ook al word er gezegt dat het 128 is.
Hardtraxx Veteran
4805 posts member since 2014
last seen 4 hours ago
Pandemonium wrote:Soundcloud klinkt altijd veel luider dan Youtube omdat Youtube altijd de kwaliteit downgrade. Als je via soundcloud een nummer convert dan krijg je gewoon de volle 320 kbps ook al word er gezegt dat het 128 is.
die converters krijgen er anders geen 320 vanaf, al zeggen ze vaak van wel
Hardtraxx Veteran
4364 posts member since 2017
last seen Feb 2022
Pandemonium wrote:Soundcloud klinkt altijd veel luider dan Youtube omdat Youtube altijd de kwaliteit downgrade. Als je via soundcloud een nummer convert dan krijg je gewoon de volle 320 kbps ook al word er gezegt dat het 128 is.
Wie is eigenlijk het beste met geluid in dat opzicht? Soundcloud, Spotify of YouTube?
Kraak... Piep...
29099 posts member since 2011
last seen Feb 2026
Spotify Premium voor zover ik weet. Volgens mij hebben hun alles in 320.

Gewone Spotify en YouTube downgraden het geluid lichtelijk to erg.

Soundcloud geen idee.
Hardtraxx Veteran
10235 posts member since 2009
last seen Apr 2025
Broken Balance wrote:Spotify Premium voor zover ik weet. Volgens mij hebben hun alles in 320.

Gewone Spotify en YouTube downgraden het geluid lichtelijk to erg.

Soundcloud geen idee.
In mijn ervaring is dat Soundcloud als je Spotify, YouTube en Soundcloud vergelijkt. Moet wel zeggen dat ik op Soundcloud eigenlijk enkel dance gerelateerde muziek luister, en op Spotify juist niet. Maar zelfs dan neig ik naar Soundcloud.

OT: waarom upload hij een free release van 128 kbps? Ik snap zoiets echt niet..
Hardtraxx Beheerder
10593 posts member since 2010
last seen 3 days ago
Spotify Premium heeft alles in 320kbps.
Youtube zit vrijwel altijd rond de 192kbps. Hangt af van veel dingen zoals netwerk, bitrate van video, etc.
Soundcloud is een drama met een luttele 128kbps
Kraak... Piep...
last seen Feb 2026
En @ ver hierboven. De 320kbps rip e.d. zijn een leugen.

Als iets opgenomen of gemaakt is in een bepaalde bitrate kan je dit niet upscalen. Wanneer een rip al opgenomen is in 128 kbps kan je er wel een 320kbps file van maken, maar de kwaliteit verandert niet.

Daarom kloppen die YT converters ook altijd voor geen reet. YouTube compressed bijna altijd naar 192, wanneer je een converter gebruikt die "320 kbps" ript, dan schrijft hij in principe gewoon waardeloze mb's er bij. De kwaliteit is nog steeds 192kbps.

Dat is het zelfde als proberen van een 420p filmpje een HD filmpje te maken. Het kan niet, je kan niet magisch pixels erbij toveren.
Hardtraxxer
819 posts member since 2014
last seen Aug 2023
Gooi maar eens een ripje die zegt dat hij 320kbps is in een spectrum analyzer zoals Spek(http://spek.cc/), dan zul je zien dat de cutoff ruim onder de 20kHz (320kbps) ligt.
Kraak... Piep...
last seen Feb 2026
Trajanusch wrote:Gooi maar eens een ripje die zegt dat hij 320kbps is in een spectrum analyzer zoals Spek(http://spek.cc/), dan zul je zien dat de cutoff ruim onder de 20kHz (320kbps) ligt.
Precies dit.