Hardtraxx Crew
11820 posts member since 2013
last seen Jun 2026
Nexone - Higher (KIU049)

Label: Keep It Up Music
WEB release: 25/01/2016

Tracks:
Nexone - Higher

Samples:
View on YouTube

Bron: SC
Hardtraxx Veteran
3254 posts member since 2009
last seen 10 days ago
Melodie klinkt best vet alleen die kick is zo slap dat er niks aan is ala geheel..
T
Hardtraxx Addict
1171 posts member since 2012
last seen Nov 2023
Melodie heeft iets zomers.. Erg lekker!! Deze al het tijdens het festival seizoen nog eens erg lekker kunnen doen :).
Vind de kick zelf ook iets wat slappe kant.
Misschien dat het aan mij ligt maar ik hoor wel dat Nexone zich nog een beetje moet onderscheiden. Want ik vind persoonlijk dat je nog wel wat Frontlinerachtige elementen terug hoort. Wat opzich niet zo gek is aangezien hij bij KIU zit.
C
Hardtraxx Addict
1375 posts member since 2011
last seen Aug 2016
Aah nieuwe track van die Lange Lange haha :P Melodie wel lekker maar kick inderdaad te slap.
Verder eens met M Unic dat hij zich nog moet onderscheiden want klinkt ,naar mijn mening, alsof Frontliner zich er te veel mee bemoeid heeft!
P
Hardtraxx Veteran
13099 posts member since 2015
last seen Jan 2025
Lekker plaatje, maar neigt idd wel heel veel naar Frontliner.
Hardtraxx Veteran
5671 posts member since 2013
last seen Aug 2024
View on YouTube
Hardtraxx Addict
1339 posts member since 2015
last seen Mar 2025
leuk maar daar blijft het bij :)
Hardtraxx Veteran
3178 posts member since 2010
last seen Jun 2025
Jammer van de vreselijk slappe kick.
Hardtraxx Veteran
5517 posts member since 2010
Wat een belachelijk slappe kick xd
Had Nexone last van zn oren? Slaat echt helemaal nergens op :thumbdown:
Hardtraxx Veteran
4806 posts member since 2014
last seen 19 hours ago
hurricane wrote:Wat een belachelijk slappe kick xd
Had Nexone last van zn oren? Slaat echt helemaal nergens op :thumbdown:
released op keep it up, iets met frontliner syndroom :x
N
Artiest
13 posts member since 2014
last seen Mar 2021
Thanks voor de feedback!
Nee, het is geen Radical Brutal 5.0 kick maar om nou te zeggen slap :/
Frontliner zelf heeft niets aan de track gedaan, alles is zelf gemaakt. Tuurlijk veel geïnspireerd door hem maar daar blijft het ook bij.

Beetje jammer van sommige reacties, maar ik zal het meenemen in m'n volgende platen ;) tnx!
G
Hardtraxxer
212 posts member since 2011
last seen Jan 2020
Nexone wrote:Thanks voor de feedback!
Nee, het is geen Radical Brutal 5.0 kick maar om nou te zeggen slap :/
Frontliner zelf heeft niets aan de track gedaan, alles is zelf gemaakt. Tuurlijk veel geïnspireerd door hem maar daar blijft het ook bij.

Beetje jammer van sommige reacties, maar ik zal het meenemen in m'n volgende platen ;) tnx!
De kick is idd niet heel sterk maar het moet ook niet altijd dezelfde kick zijn, ik vind deze track echt goed, keep up the good work ;)
K
Nexone wrote:Beetje jammer van sommige reacties, maar ik zal het meenemen in m'n volgende platen ;) tnx!
Het is hier geen Facebook qua reacties :P Misschien kan iemand er productie technisch wat dieper op ingaan qua kick/sounds? Wel tof dat je hier reageert! :thumbup:
Hardtraxx Beheerder
10593 posts member since 2010
last seen 9 days ago
Ik vind de kick ook verschrikkelijk :$
De punch klinkt veel te 'dik' lomp ding met een matige sound, maar hij klapt niet, er zit veel te weinig stomp in de kick. Als je er een lowpass filter over heen zou gooie nzou het geowon klinken als een bassloop zonder stomp geluid, wat een kick juist nodig heeft om een goede impact te creëren.
De tail is wat statisch en er zit niet veel beweging in de tail, hij blijft wat kalm. Ook vind ik hem iets te dof klinken tov de rest van de sounds.

De melodie is wel prima, maar ook de lead is niet zo spannend. De mid intro en climax vind ik ook vrij saai.
S
Vind die kick eigenlijk wel lekker alleen het lijkt zo los te staan van de synth. Het klinkt niet helemaal lekker samen. Verder prima plaatje :)