Hardtraxxer
226 posts member since 2012
last seen Jul 2016
Hallo iedereen,

Iemand wel is van die dagen dat er niks uit de studio komt, geen zin om te producen en dat je denkt waarom heb ik al dit dure spul toch gekocht? terwijl je een week van te voren ongelooflijk zin had en dagen in de studio zat..

Word er een beetje gek van op het moment.

Wat aan te doen?
J
Hardtraxx Addict
1528 posts member since 2011
last seen Mar 2020
Nja met die dure spullen valt het hier wel mee..
Maar heb het idd ook dat ik er soms echt HELEMAAL geen zin in heb. Dan ga ik gewoon een dagje niks aan muziek doen en de volgende dag heb ik er weer zin in :yay: :P

En idd ff gamen / naar buiten gaan oid helpt ook nog wel.
S
Hardtraxx Addict
1459 posts member since 2011
last seen Aug 2013
Heb ook wel eens dagen dat er helemaal niks uit komt. Niet dat ik geen zin heb, maar gewoon dat ik geen inspiratie heb.
Ik doe dan meestal gewoon wat ik leuk vind. Een dagje weg met mijn vriendin bijvoorbeeld wil bij mij vaak heel wat inspiratie opleveren :)
Sporten of gewoon even buiten zijn ofzo helpt me vaak ook wel.

Denk dat dit bij iedereen verschillend is :)

Edit: Als ik muziek luister ala Two Steps From Hell, Audiomachine etc krijg ik vaak ook weer zin en inspiratie voor nieuwe tracks, misschien moet je daar eens naar luisteren :thumbup:
Last edited by Stereorockerz on 19 Oct 2012 13:19, edited 1 time in total.
P
Hardtraxx Addict
1880 posts member since 2011
last seen Jun 2026
Producers/writers block daar heeft iedereen wel eens last van. Je moet ook niet produceren je doet het omdat je het leuk vindt. Heb je er even geen zin in dan doe je het toch gewoon niet.
Hardtraxxer
190 posts member since 2010
last seen Mar 2014
ik heb haast nooit van die dagen, als ik geen inspiratie heb luister ik 1 of 2 tracks en hoppa weer lekker produceren. ben er dan ook meer dan 40 uur poer week mee bezig. puur omdat ik het zo leuk vind haha
K
Hardtraxxer
96 posts member since 2012
last seen Mar 2014
Gewoon ff totaal wat anders gaan doen, en het een paar dagen later weer proberen. Heeft elke producer denk ik wel :P

Doen de profs ook wel eens :D

View on YouTube
Hardtraxx Beheerder
10593 posts member since 2010
last seen 8 days ago
Ik heb soms de zo geheten "Producer-Block"

dan heb ik gewoon 2 weken lang geen inspiratie en komt er alleen maar vloeibare stront uit fl studio.
Ik doe dan gewoon 2 weken niks aan muziek en probeer het dan nogmaals. meestal komt er dan erg vette shit uit omdat je in die tijd weer allemaal ideeen hebt bedacht.
Hardtraxxer
last seen Jul 2016
Thanks voor de adviezen.. Hoort erbij dus.

Heel de dag nergens aan gewerkt. tot de laatste 2 uur ^^

T gaat al weer lekker hoor :thumbsup:
A
Hardtraxxer
255 posts member since 2012
last seen Dec 2013
Heb ik ook vaak... Meestal ga ik dan maar wat anders doen, of andere muziek maken... Iets anders maken(Logo's enzo) vind ik ook wel leuk om te doen. Wat wel echt kut is, is dat ik ooit van die momenten heb van ''is het hele project Alphix eigenlijk wel goed? Is de kwaliteit wel wat ik wil? Moet ik niet opnieuw beginnen?'' en dan overweeg ik altijd om te stoppen en opnieuw te beginnen, maar da's na een uurtje wel over. Maar dat is weer wat anders :P
D
Hardtraxx Elite
2349 posts member since 2012
last seen Apr 2017
Ken het verhaal, Ga dan gewoon film kijken dan haal ik meestal wel weer inspiratie uit de film die ik kijk ^^
Heb van de week 3 films gekeken Sinister, I Saw The Devil & Beastly Hoop inspiratie eruit gehaald.
A
Hardtraxxer
255 posts member since 2012
last seen Dec 2013
Socializerz wrote:
Bakker Fijnebol wrote:Heb ik ook vaak... Meestal ga ik dan maar wat anders doen, of andere muziek maken... Iets anders maken(Logo's enzo) vind ik ook wel leuk om te doen. Wat wel echt kut is, is dat ik ooit van die momenten heb van ''is het hele project Alphix eigenlijk wel goed? Is de kwaliteit wel wat ik wil? Moet ik niet opnieuw beginnen?'' en dan overweeg ik altijd om te stoppen en opnieuw te beginnen, maar da's na een uurtje wel over. Maar dat is weer wat anders :P
Als je tijd hebt :whistle: :D
Hoor ik hier een vraag? :P
Hardtraxxer
last seen Jul 2016
Weet niet of dit het Producer-Block is, er komt gewoon geen kut uit mn studio. Ik ben nergens tevreden mee

GVD
J
Hardtraxx Addict
1528 posts member since 2011
last seen Mar 2020
Ga je kennis uitbreiden door wat sounddesign tutorials te downloaden (via torrents vind je genoeg videos en boeken(pdf) :))
Hardtraxxer
last seen Jul 2016
Joeyvg wrote:Ga je kennis uitbreiden door wat sounddesign tutorials te downloaden (via torrents vind je genoeg videos en boeken(pdf) :))
Welke kun je me aanraden?

Voor sound design leren ben ik altijd wel in :)
Hardtraxxer
835 posts member since 2010
last seen Oct 2015
Typisch heb ik ook... Precies hetzelfde.. Ik verkoop dan ook t liefst mn krk's enzo..

Meestal helpt het bij mij door idd een tijdje te gaan gamen of een ander genre te gaan producen...
Hardtraxx Veteran
7220 posts member since 2010
last seen Dec 2017
Ik doe meestal kankerhard klaarkomen in een ouwe sok terwijl ik Bach luister.
Hardtraxxer
last seen Jul 2016
Rawbin wrote:Ik doe meestal kankerhard klaarkomen in een ouwe sok terwijl ik Bach luister.
IEL :yawn:
G
Hardtraxxer
167 posts member since 2012
last seen Aug 2013
Rawbin wrote:Ik doe meestal kankerhard klaarkomen in een ouwe sok terwijl ik Bach luister.

nee oke, jij bent heel normaal hoor :thumbup: