tommetjeuh schreef:
eehmnee. sommige dingen zijn al wat verder in het verhaal, maar nogsteeds ruim binnen de eerst helft van het boek (zoals het punt van jamie en brienne en arya, theon als enige uitzondering verder dan de eerste 500 paginas) maar er is nog zo veel niet gebeurt wat ook in de eerste helft van het boek zit., of nog in de 1e hoofdstukken gebeurt. (bran,jon,sam,sansa bijvoorbeeld). Ik had zelf gelezen dat s3 ook alleen op het eerste deel van boek 3 is gebaseerd.
Verder vind ik dat ze het hele verhaal van Bran en Jojen vreselijk slecht hebben uitgewerkt in tegenstelling tot het boek, waar dat echt een van de interessantste verhaallijnen is imo.
Wel gay dat de serie al spoilde over selmy terwijl ik die onthulling nog niet had gelezen in het boek

Die hoofdstukken zijn wel behandeld, alleen verschrikkelijk veranderd, zoals die van Sam in de eerste aflevering. Sam heeft volgens mij in het boek ook maar 3 of 4 hoofdstukken. Maargoed zoals ik het eigenlijk zie zijn ze al best ver als je nagaat dat er nog 8 afleveringen moeten komen

En Selmy, in het boek had ik het eigenlijk wel het vermoeden dat hij dat was, alleen de serie heeft het wel officieel gemaakt. (Barristan/Arstan, oude man uit Westeros, en Selmy zou in 2e boek al gevlucht zijn naar de vrijsteden)
Ik vind juist het verhaal beter verwerkt in de serie. In de boeken vind in de Bran hoofdstukken geen klap aan

Vooral in 2e boek dat hij in Winterfel zit