Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2024 11:51 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Na een rondje Coachella kart Reinier Zonneveld vrolijk door met zijn eigen festival in Spaarnwoude op 17 augustus. De DJ test op het festival de romantiek uit tussen kunstmatige intelligentie en muziek met zijn eigen AI-model R². Het model is getraind op een dataset met 2000 uur originele muziek en meer dan 1000 liveshows uit Reiniers carrière, waardoor het in staat zou zijn tracks en samples te draaien in de stijl van Reinier zelf. Op de mainstage staat Reinier dus te draaien met zijn androïde tegenhanger.

“Ik heb altijd graag grenzen verlegd en technologie geïntegreerd in mijn live-optredens. Vorig jaar brak ik het Guinness World Record voor het langste live elektronische muziekoptreden tijdens mijn Karren Maar Festival. Dit jaar gaan we met R² nog een stap verder. Het draait niet alleen om het spelen van muziek; het gaat om het creëren van een ervaring die alles overtreft. Ik kijk er enorm naar uit om al deze geweldige podiumhosts op mijn festival te verwelkomen, waar R² en ik je bij de R² Mainstage meenemen naar nieuw muzikaal terrein en laten zien wat er mogelijk is tijdens live optredens.”

https://festileaks.com/2024/03/reinier- ... -festival/
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2024 11:53 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Even Reiniers muziek buiten beschouwing gelaten, wat vinden we van het gebruik van AI in muziek? Zien we dit als iets slechts wat producers en dj's lui zal maken, of juist iets wat extra deuren opent?

laat me weten in de comments

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2024 11:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mensen moeten AI niet zien en gebruiken als vervanging maar als extentie. Ik denk dat het op veel vlakken wel kan helpen. Maar voorlopig "creeert" AI nog helemaal niets en kijkt het gewoon af van dingen die al bestaan.

Mensen misbegrijpen namelijk ook de term AI omdat de media dit gewoon verkeerd gebruikt en je het door de strot drukt. Dit is niets anders dan Machine Learning.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2024 12:17 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Check vanaf 3:23 over Suno.



Verder werkt AI leuk voor ideeën, maar het haalt ook wel de charme uit de uitdaging.

Je kan je stem makkelijk vervormen voor spoken word in tracks.

Je kan zang laten genereren, en achtergrond koortjes etc. Met dat 1e krijg je niet per sé wat je wilt, maar dat 2e is wel handig.

Je hebt ook dingen zoals SynthGPT, waarmee je intikt wat voor geluid je wilt en een synthesizer genereert de ptach.

Waarik bang voor ben is dat het internet / streamingplatforms flooded gaan worden met AI gegenereerde meuk om royalties op te harken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2024 12:58 
 
Hardtraxxer

Zolang ze Ai maar niet gaan gebruiken om de toty polls te beïnvloeden vind ik alles best.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2024 13:09 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Riiss schreef:
Zolang ze Ai maar niet gaan gebruiken om de toty polls te beïnvloeden vind ik alles best.


Meester Rickzel kijk je mee
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2024 07:15 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
.... en kijkt het gewoon af van dingen die al bestaan.


en dat gebeurde nog niet in de muziek scene al ellenlang...? :D
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic