Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138 ... 299  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2011 00:00 

Hardtraxx Elite

Goedenacht!
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2011 00:02 

Bierkoning

D-Ruz schreef:
Goedenacht!

:nono:

BIIIIIIIIIIIIIIIITCHEZZZZZZZZZZZZZZZZZ
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2011 00:06 

Donateur

hoi
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2011 00:07 

ZO, weer avondje doorwerken aan mijn script voor verbeelden zodat ik morgen scene's kan uittekenen...

en mijn banner-storyboard in orde maken
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2011 00:10 

robkuh1990 schreef:
ZO, weer avondje doorwerken aan mijn script voor verbeelden zodat ik morgen scene's kan uittekenen...

en mijn banner-storyboard in orde maken

klinkt goed :P wat doe je voor opleiding?
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2011 00:25 

HBO Communciatie...

wil zo wel ff in een quote mijn script/verslag posten
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2011 00:39 

Dit moest ik dus doen bij Verbeelden 2..

Citaat:
Verbeelden 2
Rob Janssen
COM 10

Rkvv Dommelen, voetbalvereniging

Organisatie:
Rkvv Dommelen is een voetbalverenging die in 1983 op gericht is. Op sportpark ’t Heike aan de Loonderweg 15 te Dommelen wordt er elke week dus ook lustig op los gevoetbald door jong en oud. Een grote jeugd en een rijke geschiedenis heeft Rkvv Dommelen. Daarnaast heeft het sportpark 5 velden waarvan met verlichting en een mooi hoofdveld met tribune. Reeds is ook de kantine en de parkeergelegenheid uitgebreid en heeft Rkvv Dommelen een mooi onderkomen.

Premisse: Bij Rkvv Dommelen is echte Dommelse gezelligheid te vinden.

Doelstelling:
Rkvv Dommelen heeft plezier, sportiviteit maar ook gezelligheid hoog in het vaandel staan. Voetbal is een sport die met elkaar doet en waar je dus ook veel plezier aan beleeft. Daarnaast is de gezelligheid na een wedstrijd vaak terug te vinden in de kantine en in de vele activiteiten door het jaar heen.

Doelgroep:
De doelgroep is zowel man als vrouw. In de leeftijd van 4 t/m 50+. (mini’s tot veteranen)

Synopsis 1
Rick is een jongen die erg goed kan voetballen. Alleen omdat hij thuis erg op de achtergrond hangt omdat hij gepest wordt door zijn stiefbroertjes heeft hij er nooit zin in. Tot op een dag dat Rick een sms’je krijgt van iemand uit zijn klas of hij meedoet met een wedstrijd omdat dat team net een speler te kort komt. Rick aarzelt niet en gaat als een speer naar het voetballen toe en speelt die wedstrijd de sterren van de hemel. Nadat Rick gedoucht heeft en nog een drankje heeft gedaan in de kantine gaat hij naar huis. Echter hij vergeet zijn schoenen. De trainer vindt de schoenen van Rick en gaat dus heel Dommelen af om Rick te zoeken. Daarbij treft hij vele jongens maar niemand past die voetbalschoen. Tot hij uiteindelijk Rick vindt. De trainer verteld dat hij erg onder de indruk was en hem aanbied om in het eerste elftal te komen voetballen. Rick accepteert dit. Voor hem komt een droom uit en wordt hij erg gelukkig.
Rkvv Dommelen speelt hierin de rol als club waar Rick komt te voetballen in het eerste elftal

Synopsis 2
Kees is een jongen die alles mee heeft. Goed uiterlijk en een goed innerlijk. Echter hij kan niet voetballen, wat hij toch erg graag wil. Via via komt hij bij Rkvv Dommelen terecht en werkt hij zich op vanuit de Mini’s naar het 1e elftal dat hoofdklasse speelt. Doorgaans het jaar leert hij steeds meer van voetbal en ontwikkeld hij zich als een echte ster.

Synopsis 1
Treatment

Genre: Het thema van de film is Drama. Rick wordt erg veel gepest door zijn stiefbroertjes. Het is een drama film met een goed einde

Tone- of- voice
Het verhaal start droevig waardoor je medeleven krijgt met Rick. Hij wil zo graag voetballen maar onderdrukt het omdat hij gepest wordt. De commercial heeft hierbij een affectief doel of wel het is de bedoeling dat je als kijker de emotie waarneemt van het verhaal.

Sfeer
In het begin van de commercial hangt er een grauwe sfeer in de omgeving waarin in de spelers zich plaatsvinden. Grijs en zwarttinten hebben hierbij ook de overhand. Naarmate het verhaal zich afspeelt zal er meer kleur inkomen. Denk hierbij aan lentekleuren, zon en een strakke blauwe lucht. De vrolijke sfeer nadert een climax bij het einde waarbij Rick wordt geselecteerd voor het 1e elftal. Hierbij zal er veel effect van zon gebruikt worden.

Eerste scene zal zich afspelen bij Rick thuis. Je ziet hem op zijn slaapkamer met een bal tegen de muur gooien uit pure verveling waarna hij wordt gepest door zijn stiefbroertjes. Na deze pesterij zie je Rick zijn telefoon pakken en zie je hem een sms lezen met een uitnodiging.

2e scene zal zijn dat hij net op voetbalveld aankomt met hoge snelheid (met de fiets) en hij zijn weg vervolgd naar het kleedlokaal. Na een flits komt hij alweer terug en sprint hij naar het veld toe. De ene actie na de andere actie komt tevoorschijn en hij trekt dus heel zijn trukendoos open.

3e scene zal plaatsvinden in de kantine van Rkvv Dommelen. Hier drinkt Rick een drankje en daarna zie je hem via het raam wegfietsen van het sportpark.

4e scene zal bij Rick voor de deur zijn. De trainer zul je zien dat hij Rick zijn schoenen teruggeeft en hem verteld over de selectie

Karakters
Rick: 17 jaar, donker haar, ong. 1.80 groot. Wordt erg veel gepest door zijn stiefbroertjes. Erg goede voetballer. Draagt graag vrijetijdskleding die makkelijk zit

2 Stiefbroertjes: Rond dezelfde leeftijd als Rick. Dragen allebei dure merkkleding en hebben allebei piercings en tattoo’s. Hierdoor lijken ze kwaadaardiger dan ze eigenlijk zijn.

Trainer: Henk, rond de 40 jaar, kalend, trainingspak, getrouwd.

Keeper: 16 jaar, keeper van VV de Valk.

Elftal: medespelers, rond de 16-17 jaar

Muziek:
Heldenmuziek wanneer Rick terugkomt vanuit het kleedlokaal en je hem ziet in voetbaloutfit.
Prodigy – Firestarter tijdens de trukendoos van Rick.
*zing*-geluid wanneer Rick z’n voetbalschoenen terugkrijgt.
Kantine muziek wanneer Rick in de kantine is terwijl hij een drankje doet.

Effecten
Er worden lichteffecten gebruikt wanneer Rick vanuit het kleedlokaal terug komt in zijn voetbaloutfit. Hierbij wordt hij soort van afgebeeld als “God”.

globale kostenomvang: onbekend

Scenario

Scene 1
De scene begint op een doodnormale dag ergens midden april. Het is weekend en het zonnetje schijnt. In de straat spelen 2 jongens met hun radiografisch bestuurbare race-wagens. Er wordt ingezoomd op het raam van het huis, het is erg donker in die kamer. Als je we een blik in de kamer werpen zien we een jongen in een hoek zitten. Deze jongen is Rick. Na paar seconden knalt de deur open en staan de 2 stoere jongens, wiens Rick stiefbroertjes zijn in de kamer. Rick krijgt een paar klappen voordat de 2 stiefbroertjes weer weg gaan. Dan hoort Rick zijn telefoon afgaan en ziet dat er een sms binnengekomen is. In deze sms staat dat hij mee kan doen met een elftal van een vriend van hem. Langzaam aan begint de setting wat kleur te krijgen en zich van het grauwe laken af te werpen en zie je Rick weggaan met een sporttas. Achter zich laat hij een kamer vol met voetbalposters, shirtjes. Hieraan zie je duidelijk dat hij graag voetbalt.
Je ziet een duidelijk onderscheidt tussen de stiefbroertjes en Rick. Dit door de kleding en uiterlijk.

Dialoog:
Buiten
Stiefbroertje 1 (jennend): Die van mij rijdt lekker toch harder!
Stiefbroertje 2 (geïrriteerd): Nietes, die van mij is opgevoerd, dus ik haal je zo weer in
Stiefbroertje 1 (boos): SUKKEL!, kijk nou wat je doet, nu heb je die van mij van de weg geduwd en ben ik tegen een boom gereden, nu kan ik nier mee racen! Ik moet het afreageren, wat dacht van Rick pesten
Stiefbroertje 2 (enthousiast): JAAAAA, daar had ik eigenlijk NET zin in!
.
In Rick’s kamer
Stiefbroertjes (boos maar jennende toon): OH RIHICCCK!
Rick (bang): Nee, laat me nou is met rust, ik heb jullie niks misdaan vandaag
Stiefbroertje 1 (sarcastisch): Klopt, maar gisteren wel
Stiefbroertje 2 (enthousiast): hier, heb je vast mijn klappen
Rick (verdrietig): Auw, auw, laat me nou met rust
Stiefbroertje 1 (verontwaardigd): Ga je je nou nog verzetten ook, hier heb je nog een paar klappen
Stiefbroertje 2 (voldaan): Zo, das ook weer gebeurt, we kunnen weer gaan.

Geluid:
Buiten: Ietwat hardere hardstyle. Muziek wat bij de 2 stiefbroertjes past.
In Rick’s kamer: Als hij geslagen wordt een “Knal”-effect,
In Rick’s Kamer: een sms deuntje van Rick’s telefoon

Effecten:
geen

Scene 2
De scene begint met dat je Rick als een gek ziet komen aanfietsen met z’n tas achterop z’n bagagedrager op het voetbalveld. Hij zet/gooit z’n fiets aan de kant en sprint als een dolle naar het kleedlokaal. In een flits staat hij buiten in een voetbalkloffie en zie je hem een sprint trekken naar het veld toe. Daar begint de wedstrijd en zie je Rick in actie. Hij trekt zijn gehele trukendoos open en je ziet hem dus het ene truukje na het andere truukje doen en je ziet hem ook een aantal maal scoren nadat hij de keeper dol gespeeld heeft.

Nadat het laatste fluitsignaal is gegeven zie je Rick in een kantine setting. Hier drinkt hij samen met het elftal, waar hij net voor ingevallen is, een biertje. Rick kijkt op de klok en verschiet dat het al zolaat is. Je ziet hem de kantine uitrennen en op zijn fiets springen en naar huis fietsen. Echter hij vergeet wel zijn tas.

Dialoog:
Voetbalveld:
Teamlid: Speel de bal naar Rick, hij weet wat hij er mee moet doen.
Coach: Vooruit jongens, volle bak er tegen aan, we kunnen nog kampioen worden
Rick: Komt goed, coach, let maar op.

Kantine:
Rick (vrolijk): Dat was een leuk potje voetbal.
Teamlid: Ja, zeg dat wel, 13-0, en alle goals kwamen door jou. Hier we drinken er een op.
Coach: Jongens, tot maandag op de training, het is bijna 5 uur, dus ik ga naar huis
Rick (verbaasd): 5 uur, OH NEE, ik ben bijna te laat thuis. Daag jongens!

Geluid:
Als Rick komt aanfietsen en vol in de rem gaat: piepend banden geluidje
Het rennen naar het kleedlokaal en naar het veld: Zoef-zoef geluidje
Tonen van het sporttenue: Helden/God geluidje
Kantine: kantinemuziek, gezellige NL-talige muziek

Effecten:
Als hij zijn sporttenue toont een soort van gloed omzich heen wat hem al speciaal maakt en een soort van “Status” geeft

Scene 3
Scene 3 speelt zich af bij het huis waar Rick met z’n ouders en stiefbroertjes woont. Er komt een auto aangereden. Deze stopt voor het huis en de trainer van het elftal, waar Rick bij inviel stapt uit. Uit de kofferbak pakt de trainer Rick’s voetbaltas en een paar nieuwe voetbalschoenen. Hij belt aan en Rick doet open. Rick heeft doorlopen ogen van het huilen maar al snel komt er een glimlach op z’n gezicht toen hij zag dat zijn voetbaltas al terug is. De trainer begint te vertellen en biedt Rick een paar nieuwe voetbalschoenen aan. Dit is echter nog niet alles want de trainer biedt Rick ook een basisplek in het eerste elftal aan. Een droom komt uit voor Rick.

Dialoog:
Bij het huis:
Coach: Hey Rick, je was dit nog vergeten afgelopen zaterdag. Dus ik dacht kom het even brengen
Rick (snikkend maar wel opgelucht): Bedankt coach… ik was erg ongerust dat ik ze kwijt was.
Coach: Maar ik heb nog een verassing voor je…. Hier kijk naar deze nieuwe voetbalschoenen, deze zijn voor jou. Ik zag je ouwe voetbalschoenen en die konden echt niet meer… Ze waren TE versleten!
Rick: (dolbij): OOOOOH, dankjewel COACH!
Coach: En dan nog iets, ik wil je namens RKVV Dommelen een basisplek in het eerste elftal aanbieden.
Rick (Verrast, begint te huilen, dolblij): EEEEECHT? Wauw, daar droomde ik vroeger van!, Dankjewel… echt bedankt!

Geluid:
Deurbel geluid
Euforisch/happy-ending muziekje

Effecten:
Gloed over de schoenen zodat ze speciaal lijken.

Pay off:
Dreams come true.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2011 01:21 

De scenes heb ik nog niet gelezen(zit nu op me iphone) maar ziet er goed uit :)
Is synopsis1 btw niet gewoon een voetbalversie van assepoester? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2011 01:36 

Jup, we moeten een commercial maken voor school (ik had dit telaat ingeleverd, dus de mijne werd het niet)
maar we moesten onze commercial met een sprookje verbinden (daar zit meestal een verhaal+key in etc)

Dus had die van mijn aangepast naar Assepoester (toch goed gelukt)
Maar nadeel van die scripts: je moet op alles letten, details, kleding etc.. en ik heb nu echt vna Dikke veter..
morgen uittekenen en donderdag inleveren..

Die storyboards van me banners kom morgen wel aangezien ik al 75% af heb en 4 andere heb geholpen.
moet nog me website aanpassen/updaten, feedback ontvangen van 1 en die online pleuren en dat storyboard

Weltrusten btw
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2011 03:46 

Donateur

Een hele vroege goede morgen!!
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2011 00:01 

Bierkoning

bitchez
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2011 00:02 

Donateur

1 minuut te laat >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2011 00:02 

Optijd klaar vanavond met werken, half 11..
net nog wat gebiertt
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2011 00:05 

Bierkoning

roberttt schreef:
1 minuut te laat >.<

snel ben ik he :thumbsup:
nou trusten iedereen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2011 00:21 

Hardtraxx Veteran

weltreosten
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2011 00:22 

Donateur