mrazura schreef:
Khadber schreef:
Nee, Aardwetenschappen. Ben nu dus met een vakje geschiedenis vd Aarde bezig. Vind het op zich wel leuk, maar niet super ofzo. Het leukste vond ik gewoon de die-hard geologie. Lekker door een veld lopen en gesteentelagen dateren en aan elkaar linken.
Ow gaaf kijk je dan naar het verschil in sedimentlagen enzo? of met paleomagnetisme?
Hangt er puur vanaf welke richting je op gaat. Het is echt een bizar brede studie. Ik ben nu nog bezig met kijken wat ik mooi vind. Ik neig naar geologie in combinatie met GPS-beelden. Ik wil in ieder geval niet de geochemie of de biogeologie in, doodeng.
Die zeebeving van afgelopen week was voor ons dus ook heel relevant en interessant. We hebben er vandaag een actualiteitencollege over gehad. Heel mooi om te zien hoe actueel het is. Ook 1 van onze docenten (Rob Goovers) heeft bij de NOS en vanavond bij RTL nieuws gezeten.
Ben nu inderdaad veel met sedimentair bezig door een ander vakje. Dat is aan de ene kant wel aardig (stroomribbels en dergelijke), maar soms ook dodelijk saai.