Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 1246, 1247, 1248, 1249, 1250, 1251, 1252 ... 1290  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2021 16:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Even die wietkwekerij op volle toeren laten draaien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2021 22:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mensen op marktplaats die zwaar onderbieden. Heb je iets te koop voor 60, biedt iemand een tientje. Wat een broed plek is dat voor tokkies.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2021 22:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
Mensen op marktplaats die zwaar onderbieden. Heb je iets te koop voor 60, biedt iemand een tientje. Wat een broed plek is dat voor tokkies.

Ik vertik het ook dingen te verkopen via marktplaats of die sketchy feesjboec groepen.

Wat een bak luizen zitten daar in zeg, vermoeiende bende
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2021 13:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zojuist bericht gehad van mn energieleverancier dat de afsluiting inderdaad onterecht was en dat ik nu dus per direct weer terug ben bij hun :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2021 23:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mijn vrouw die mogelijk is opgelicht via Marktplaats.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2021 02:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
Mijn vrouw die mogelijk is opgelicht via Marktplaats.

Hoe dan? (ter lering ende vermaak)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2021 10:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Bruls
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2021 14:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Alm1ghty schreef:
Bruls

Die man gaat ook net wat te vaak op de stoel van de politicus zitten. Naar mannetje
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2021 19:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ULTIMO schreef:
Nuracore schreef:
Mijn vrouw die mogelijk is opgelicht via Marktplaats.

Hoe dan? (ter lering ende vermaak)

Om het even kort te houden.
Iemand bouwde vertrouwen op (heel verhaal over zijn moeder en dat hij gaat winkelen met haar whatever) en gaf een lul verhaal waarom hij een duitse bank had want hij zou over enkele weken verhuizen naar duitsland vandaag zijn advertenties om wat oud zooi te verkopen.

Vervolgens zou de betaal methode van Marktplaats daarom niet werken en word er gevraagd het verder via Whatsapp te doen. Ze krijg een foto van de persoon incl ID kaart toegestuurd, checked zijn facebook en voor haar zag het er allemaal legitiem uit, fotos, gemeente en postcode kwamen overeen en door de naiviteit en enthousiasme maakt ze het geld over zonder er iets achter te zoeken.

Sindsdien is ze geghost. Hij reageert niet via Marktplaats, whatsapp (berichten komen niet aan), telefoon (direct voicemail). Wij zijn ondertusse 3 dagen verder.

ik geef hem nog tot dinsdag, dan gaat de aangifte ingediend worden want dat kan pas na 5 dagen. De verkoper moet een kans hebben de verkoop goed af te handelen.

Ondertussen heb ik een gespannen vrouw op de bank die zich schaamt en heel dom voelt hier in te zijn getrapt.
Voor mij is het maar geld (waar ik al niets om geef) en kan ik mij er makkelijk overheen zetten maar kan haar wel begrijpen waarom ze zich zo voelt. Je voelt je veraden, bespeeld en te grazen genomen. Maar goed, daar zijn die gasten goed in, zeker als ze ook vertrouwen winnen door lul verhalen en foto's van ID kaarten die er erg legitiem uit zag. Misschien is die foto wel van internet of iemand gegapt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2021 20:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Als het om een tientje gaat zou ik mij ook niet te druk maken :)
Bij meer dan 10 euro zoek ik die persoon op
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2021 20:24 
 
Hardtraxx Veteran

Nuracore schreef:
ULTIMO schreef:
Nuracore schreef:
Mijn vrouw die mogelijk is opgelicht via Marktplaats.

Hoe dan? (ter lering ende vermaak)

Om het even kort te houden.
Iemand bouwde vertrouwen op (heel verhaal over zijn moeder en dat hij gaat winkelen met haar whatever) en gaf een lul verhaal waarom hij een duitse bank had want hij zou over enkele weken verhuizen naar duitsland vandaag zijn advertenties om wat oud zooi te verkopen.

Vervolgens zou de betaal methode van Marktplaats daarom niet werken en word er gevraagd het verder via Whatsapp te doen. Ze krijg een foto van de persoon incl ID kaart toegestuurd, checked zijn facebook en voor haar zag het er allemaal legitiem uit, fotos, gemeente en postcode kwamen overeen en door de naiviteit en enthousiasme maakt ze het geld over zonder er iets achter te zoeken.

Sindsdien is ze geghost. Hij reageert niet via Marktplaats, whatsapp (berichten komen niet aan), telefoon (direct voicemail). Wij zijn ondertusse 3 dagen verder.

ik geef hem nog tot dinsdag, dan gaat de aangifte ingediend worden want dat kan pas na 5 dagen. De verkoper moet een kans hebben de verkoop goed af te handelen.

Ondertussen heb ik een gespannen vrouw op de bank die zich schaamt en heel dom voelt hier in te zijn getrapt.
Voor mij is het maar geld (waar ik al niets om geef) en kan ik mij er makkelijk overheen zetten maar kan haar wel begrijpen waarom ze zich zo voelt. Je voelt je veraden, bespeeld en te grazen genomen. Maar goed, daar zijn die gasten goed in, zeker als ze ook vertrouwen winnen door lul verhalen en foto's van ID kaarten die er erg legitiem uit zag. Misschien is die foto wel van internet of iemand gegapt.


IPtracker + beetje bluffen en mensen worden heel bang :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2021 20:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

@Spobbertiet, daar is het nu te laat voor helaas. Alle contacten zijn verbroken, telefoon staat uit en de informatie die is verstrekt is vals. Ik bedoel maar, kies een random poscode in de buurt van de door de gemeente uit geleverde ID kaart.

Dinsdag word het gewoon aangifte doen met alle informatie die we hebben en dan bij de bank met die aangifte kijken of ze het geld kunnen terug halen.

Martin Waus schreef:
Als het om een tientje gaat zou ik mij ook niet te druk maken :)
Bij meer dan 10 euro zoek ik die persoon op

Het was jammer genoeg meer dan een 10tje. Had al met een vals account gereageerd op andere advertenties aangezien er in de advertentie staat eerlijk oversteken of ophalen.

Misschien als hij reageert dat ik dan meer weet lost te peuteren e.d. maar helaas, hij reageert niet meer en Whatsapp geeft ook aan dat hij sinds afgelopen donderdag (nadat het geld is overgemaakt) niet meer actief is geweest.

Weet ook niet of je ergens kan opvragen achter welke provider dat 06 nummer zit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2021 21:33 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Ook een van de redenen dat je bij Marktplaats altijd gewoon moet ophalen en daar contant betalen ipv overmaken en versturen. Veel te oplichtingsgevoelig die site.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2021 22:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Ook een van de redenen dat je bij Marktplaats altijd gewoon moet ophalen en daar contant betalen ipv overmaken en versturen. Veel te oplichtingsgevoelig die site.

Ik kijk altijd hoe lang een gebruiker actief is op marktplaats. Als dit maar hoogstens enkele maanden is, vertrouw ik het gelijk al wat minder. Ook met buitenlanders doe ik geen zaken.

Maar hoe dan ook, sterkte d’r mee Marhan!
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2021 22:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dit account was dus al 14 jaar actief.. Dus zelfs daar kan je niet meer van uit gaan. Denk dat dit een gevalletje identity theft is of gewoon hoop valsmakerij.

Ik ben zelf ook niet van de marktplaats en vermijd het zelf ook om dit soort bullshit.
Mijn vrouw is wat meer in marktplaats maar heeft hier dus nu aardig geleerd van de gehele situatie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2021 22:33 
 
Hardtraxx Veteran

Nuracore schreef:
@Spobbertiet, daar is het nu te laat voor helaas. Alle contacten zijn verbroken, telefoon staat uit en de informatie die is verstrekt is vals. Ik bedoel maar, kies een random poscode in de buurt van de door de gemeente uit geleverde ID kaart.

Dinsdag word het gewoon aangifte doen met alle informatie die we hebben en dan bij de bank met die aangifte kijken of ze het geld kunnen terug halen.


Oh wat kut, is bij mij ook eens gebeurd. Politie doet er niets mee in mijn geval

Info achterhalen doe ik vanaf nu altijd tijd tijdens onderhandelen d
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2021 22:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
Dit account was dus al 14 jaar actief.. Dus zelfs daar kan je niet meer van uit gaan. Denk dat dit een gevalletje identity theft is of gewoon hoop valsmakerij.

Ik ben zelf ook niet van de marktplaats en vermijd het zelf ook om dit soort bullshit.
Mijn vrouw is wat meer in marktplaats maar heeft hier dus nu aardig geleerd van de gehele situatie.

Wow dan is het Idd helemaal onverwacht dat die persoon dan niet betrouwbaar is. Misschien is het account van die persoon wel gehackt oid
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2021 01:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
Nuracore schreef:
Dit account was dus al 14 jaar actief.. Dus zelfs daar kan je niet meer van uit gaan. Denk dat dit een gevalletje identity theft is of gewoon hoop valsmakerij.

Ik ben zelf ook niet van de marktplaats en vermijd het zelf ook om dit soort bullshit.
Mijn vrouw is wat meer in marktplaats maar heeft hier dus nu aardig geleerd van de gehele situatie.

Wow dan is het Idd helemaal onverwacht dat die persoon dan niet betrouwbaar is. Misschien is het account van die persoon wel gehackt oid

Heb wel vaker gehoord dat account die lang actief zijn op MP gewild zijn onder oplichters.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2021 09:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Oké die gast heeft zojuist de ballen gehad door te appen dat hij zijn geld heeft ontvangen en er niet om heen gaat en letterlijk zegt dat zij is opgelicht en dat de ID niet van hem is. Wtf
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2021 09:42 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Doen ze ook niet. Een collega van me die was ook in onderhandeling over een auto. Goede prijs, lang actieve gebruiker, deed verder normaal. Liet ook een ID kaart zien, maar die matchte achteraf niet helemaal met het account en het verhaal van die vent (naam opgezocht in Google en in Finnik gekeken bij tenaamstelling).

Diegene zei dat de auto nog in Zweden stond, en het daardoor niet bekeken kon worden, alleen met een filmpje en een zogenaamde ID kaart van die persoon. En toen we het doorhadden bleef hij ook maar aandringen en rare garanties geven waar je niet zeker van kon zijn.

Maar goed, dat zijn eigenlijk al tekenen dat je het moet afblazen. Zodra je het product (wat dan ook) niet mag ophalen/bekijken, gewoon niet doen. En andersom net zo, als je iets verkoopt, altijd laten ophalen.

Deze manier van oplichting is vrij veel voorkomend. Vertrouwen winnen bij mensen die net niet weten hoe de vork in de steel steekt bij Marktplaats (veelal ouderen) en zo de boel oplichten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2021 10:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Doen ze ook niet. Een collega van me die was ook in onderhandeling over een auto. Goede prijs, lang actieve gebruiker, deed verder normaal. Liet ook een ID kaart zien, maar die matchte achteraf niet helemaal met het account en het verhaal van die vent (naam opgezocht in Google en in Finnik gekeken bij tenaamstelling).

Diegene zei dat de auto nog in Zweden stond, en het daardoor niet bekeken kon worden, alleen met een filmpje en een zogenaamde ID kaart van die persoon. En toen we het doorhadden bleef hij ook maar aandringen en rare garanties geven waar je niet zeker van kon zijn.

Maar goed, dat zijn eigenlijk al tekenen dat je het moet afblazen. Zodra je het product (wat dan ook) niet mag ophalen/bekijken, gewoon niet doen. En andersom net zo, als je iets verkoopt, altijd laten ophalen.

Deze manier van oplichting is vrij veel voorkomend. Vertrouwen winnen bij mensen die net niet weten hoe de vork in de steel steekt bij Marktplaats (veelal ouderen) en zo de boel oplichten.


Ik heb vrij vaak shit opgestuurd. Maar dan wil ik het geld altijd eerst op mn bankrekening zien voordat ik het verstuur. Werkt prima.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2021 11:04 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Ja hehe, maar wat als je dat eist en jij bent alsnog een oplichter?

Je eist eerst geld te zien, maar jij kan dan net zo goed een nepaccount hebben en de boel niet opsturen, precies zoals bij Nuracore is gebeurd. Dus jouw oplossing is hetgeen wat juist dit probleem voor Nuracore heeft gecreëerd.

Ophalen & in persoon betalen is gewoon het veiligste en het minst oplichtingsgevoelig. Willen ze dit niet, gaat de koop/verkoop niet door, dan klopt er gewoon iets niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2021 17:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Ja hehe, maar wat als je dat eist en jij bent alsnog een oplichter?

Je eist eerst geld te zien, maar jij kan dan net zo goed een nepaccount hebben en de boel niet opsturen, precies zoals bij Nuracore is gebeurd. Dus jouw oplossing is hetgeen wat juist dit probleem voor Nuracore heeft gecreëerd.

Ophalen & in persoon betalen is gewoon het veiligste en het minst oplichtingsgevoelig. Willen ze dit niet, gaat de koop/verkoop niet door, dan klopt er gewoon iets niet.

Dan loop je weer kans om overvallen te worden, wat ook al vaak gebeurd is.

Heel dat handelen op internet is gewoon kut :x xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 nov 2021 17:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ULTIMO schreef:
Broken Balance schreef:
Ja hehe, maar wat als je dat eist en jij bent alsnog een oplichter?

Je eist eerst geld te zien, maar jij kan dan net zo goed een nepaccount hebben en de boel niet opsturen, precies zoals bij Nuracore is gebeurd. Dus jouw oplossing is hetgeen wat juist dit probleem voor Nuracore heeft gecreëerd.

Ophalen & in persoon betalen is gewoon het veiligste en het minst oplichtingsgevoelig. Willen ze dit niet, gaat de koop/verkoop niet door, dan klopt er gewoon iets niet.

Dan loop je weer kans om overvallen te worden, wat ook al vaak gebeurd is.

Heel dat handelen op internet is gewoon kut :x xd

Niet als je daar de beschikbaar gemaakte tooling en tussen persoon gebruikt. Anders is het gewoon geen verkoop.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2021 10:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Citaat:
Marco (50) werd neergeschoten tijdens rellen: ‘Gericht schieten? Dat is niet normaal’

https://www.tubantia.nl/binnenland/marc ... ~abc7e62b/

Nee wat er verder allemaal gebeurde daar was gewoon normaal natuurlijk...
Vorige  1 ... 1246, 1247, 1248, 1249, 1250, 1251, 1252 ... 1290  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic