Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 1204, 1205, 1206, 1207, 1208, 1209, 1210 ... 1300  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jan 2023 15:33 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Remi schreef:
Zeker. Gaan we volgende maand dan ook doen.

Hoe denk jij over een geslacht 'anders' dan man / vrouw? Volkomen logisch dat er iets tussenin zit of vindt je het maar overdreven gedoe?


Vrij logisch, voor mij verandert er niks als het er tussen staat, als anderen zich er beter door voelen dan waarom niet. Ik ga niet bepalen wat voor anderen wel of niet belangrijk moet zijn.

Vind het meer overdreven gezeik van mensen die er op tegen zijn, het gaat je niks aan, waarom zou het je storen. Al is het wel des Nederlands om te janken over dingen waar je niks mee te maken of geen verstand van hebt.

Beetje alsof ik me ga storen aan het feit dat er opeens een andere straatnaam bij het gemeentehuis is. Het boeit niet, en zou je ook niet moeten boeien.

Als mensen mij er op gaan aanvallen dat het er niet op staat, dan ja, dan maak je er mijn probleem van. Maar dit is niet wat het overgrote deel van die mensen willen en doen, tenzij social media je referentiekader is, en daar ga je dan al de fout in.

Zelfde vraag
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jan 2023 15:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik denk vooral dat we goed een onderscheid moeten maken tussen geslacht en gender. Geslacht is een biologisch construct en dat kunnen we niet veranderen. Echter kunnen we wel vanuit gender, en daar zijn verschillende psychologische studies over gedaan, bepalen wat of wie we zijn. Dit gaat volledig over identiteit. Dus vooral over gevoel wat iemand heeft. Echter zorgt dit juist voor frictie. Iemands gevoel kan je niet veranderen en getuigd van een groot inlevingsvermogen om te begrijpen waarom iemand zich voelt zoals die zich voelt.
Alleen weten we ook dat dat inlevingsvermogen gepaard gaat met ook grote druk vanuit de politiek.

Daarom is dit ook een ontzettend moeilijk en beladen onderwerp om te bespreken. Ik merk dit zelf ook bij discussies in de klas.

Wat denken jullie?
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jan 2023 15:39 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Eens, maar dit soort materie, waar anderen zich inderdaad niet kunnen inleven wordt vaak afgedaan op meerdere manieren. Dingen als "ik heb dat niet dus het is ook niet zo", "het interesseert me niet", "mijn geloof zegt x of y" en "mensen overdrijven".

Zoals je zegt, je moet goed inlevingsvermogen hebben, zo niet dan is het moeilijk om te zien waarom ze dit soort dingen willen. Hoe je daar op reageert verschilt per persoon, dat gaat van met venijn tot onbegrip tot het kan mensen niet schelen. Je moet alleen wel verschillen daarin kunnen maken tussen daadwerkelijk racisme/homofobie en gewoon onverschilligheid.

Ik kan me ook niet inleven in die personen want ik ben gewoon niet zo, en dat hoeft ook niet. Dus ik ben er onverschillig in. Maar in plaats van dat ik dan ga bepalen wat ze wel of niet moeten zijn of voelen, kunnen die mensen zelf wel een consensus er over vormen en een verandering doorvoeren, ik word er toch niet meer of minder van want ik val niet onder die groep.

Nog steeds Job z'n vraag
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jan 2023 15:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Als iemand zich anders identificeert dan als man of vrouw prima. Ik heb niks met het gevoel van die persoon te maken, dus heb daar ook weinig over te vinden. Laat mensen lekker vrij. Alleen hen/hun moet ook niet overtrokken reageren als je diegene aanspreekt met meneer of mevrouw omdat je niet beter weet. Staat niet op hun voorhoofd geschreven. Als je iemand bewust aanspreekt met iets waar ze zich niet comfortabel mee voelen is een ander verhaal.

Wat vind jij?
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jan 2023 15:54 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Eens met wat de meeste hier al wel over zeggen.

Maar werk op een universiteit en er hangt hier op kantoor een 'instructiebrief' van een misschien wel iets te overtrokken actiegroep over dat je mensen in principe altijd genderneutraal moet aanspreken omdat er anders misschien ooit iemand is die zich kwetst zou kunnen voelen. Dat vind ik dan weer te ver gaan.

zelfde vraag
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jan 2023 17:25 
 
Hardtraxxer

Verschrikkelijk volk zulke genderneutrale mensen.
Zijn altijd dezelfde mensen die gewoon gezien en gehoord willen worden in deze maatschappij.
Ben geen anti maar zij vinden dat wij altijd hun hier onze support van moeten krijgen, zij mogen het geloven maar ik doe dat in ieder geval niet.
Stelletje Karens ;p

Zelfde
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jan 2023 17:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik vind alleen dat he/she/ gebeuren een beetje 'naar'. He en She kan ik nog wel inkomen, maar mensen die aangesproken willen worden met 'they' vind ik eerder aandachtzoekerij

En njij?
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jan 2023 17:41 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Maakt me verder niet zo veel uit waar ze voor willen aangesproken worden, ieder z'n ding, kan er niet wakker om liggen. Zodra ze maar niet van me verwachten dat ik meteen weet hoe de vork in de steel zit, zoals Justin zegt, ben niet helderziend. Maar in mijn ervaring, houden de meesten die zich zo identificeren prima rekening daarmee.

Aandachtshoeren zijn aandachtshoeren, daar is niet een of ander stereotype aan vastgebonden.

Welke kleur of geur je ook bent, je bent een goed persoon of je bent het niet.

billieb15 schreef:
Verschrikkelijk volk zulke genderneutrale mensen.
Zijn altijd dezelfde mensen die gewoon gezien en gehoord willen worden in deze maatschappij.
Ben geen anti maar zij vinden dat wij altijd hun hier onze support van moeten krijgen, zij mogen het geloven maar ik doe dat in ieder geval niet.
Stelletje Karens ;p

Zelfde


Ze vragen toch niet om support? Ze vragen om acceptatie.

Je hoeft ze niet telkens een schouderklopje te geven. Aandacht roepen op discriminatie of wat dan ook is niet heel vreemd toch? Zelfde als aandacht roepen voor armoede, fraude of welk ander onrecht. Als jou onrecht wordt aangedaan zou je toch ook aandacht er voor willen oproepen. Onder mensen die gezien willen worden zie ik meer elke social media aandachtshoer, wanhopige politici of de meeste onnozele BN'ers. Trouwens, zijn karens juist niet vaak racistische witte Amerikaanse vrouwen :P?

Eens verder met Justin dat je dat wokeness niet door de strot van iedereen moet duwen, heeft vaak een averechts effect. Bij oproepen voor gelijkheid moet je jezelf nooit boven de rest gaan plaatsen of de andere partij bagatelliseren, dat verslaat het doel. Maar tegelijkertijd voelen veel mensen zich ook meteen aangevallen bij oproepen voor gelijkheid, terwijl ze helemaal niet het doel of de schuldige zijn.

Beetje net als dat excuses voor het slavenverleden. Mensen voelen zich om een of andere reden aangevallen daarvoor en zijn er tegen. Dat terwijl de schuldige partij in dit geval de Nederlandse overheid en het leger is/was. Iets waar wij niet een deel van uit maken of hebben gemaakt, waarom zou het ons dan aangaan, wij hoeven ook geen sorry te zeggen, wat maakt het dan uit wat wij vinden.

Waarom voelen mensen zich op het internet altijd zo snel aangevallen of aangesproken?
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jan 2023 21:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Door de anonimiteit verdwijnt nuance. Daardoor wordt men minder empathisch en gaan ze stelliger hun mening verdedigen. Mensen voelen zich aangevallen omdat sommige meningen heel erg je identiteit kunnen aanvallen. Ik heb met genoeg 'wappies' in het echt gepraat en dat kan er opeens veel normaaler aan toe gaan.

billieb15 schreef:
Verschrikkelijk volk zulke genderneutrale mensen.
Zijn altijd dezelfde mensen die gewoon gezien en gehoord willen worden in deze maatschappij.
Ben geen anti maar zij vinden dat wij altijd hun hier onze support van moeten krijgen, zij mogen het geloven maar ik doe dat in ieder geval niet.
Stelletje Karens ;p

Zelfde


Hmmm iemand die het gevoel heeft dat ie in een ander lichaam geboren is heeft niks met aandacht zoeken te maken. Genderdysforie vindt bijna in alle gevallen plaats in vroege jeugd. En natuurlijk willen ze je support als zij het gevoel hebben niet geaccepteerd te worden. Als mensen zeggen dat ze er niet in geloven etc ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2023 11:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Goede vervolgvraag inderdaad. Zullen we het weer wat luchtiger maken?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2023 11:28 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Afbeelding

Slechtste jaartal in hardstyle?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2023 11:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

2014

Zelfde (nu niet vergeten)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2023 11:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

2022

Zelfde
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2023 11:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

2014-2015 idd. Kan me weinig vette platen herinneren

Beste jaar in Hardstyle?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2023 11:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Goeie grap indy :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Beste jaar in techno?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2023 12:58 
 
Hardtraxxer

2024, techno is de toekomst

beste outdoor festivallocatie?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2023 13:52 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Airport Weeze.

Zelfde
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2023 13:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Het terrein bij Airport Weeze vond ik ook altijd heel nice. Q-Base had altijd iets speciaals. Zelfde vraag.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2023 15:28 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Weeze was de beste, nu denk ik wel Spaarnwoude.

Zelfde vraag
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2023 16:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Weeze was zeker de beste, nu Beekse Bergen wat mij betreft :)

Minste feestlocatie?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2023 17:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Stadhuisplein Eindhoven, altijd een mierennest met Koningsdag, wc's ook op een onhandige plek.

Jouw favoriete en minst geliefde festival locaties?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2023 19:32 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Als je puur naar festivals (buiten) kijkt, Weeze, Spaarnwoude, De Groene Ster, en Paradigm terrein. Terreinen waar je meerdere routes naar elke hoek van het terrein hebt, mis er vast nog wel wat die daar onder vallen. Vaak iets met een beetje natuur en water oid is wel chill. Al heeft dat ook zijn nadelen en vandaar ook mijn minst favoriete:

Beekse Bergen wegens het stof + zand + wespeninvasie vanaf middenzomer en het kut eind lopen naar het terrein vanaf de parking en naar de stages.

Biddinghuizen, veel te vierkant, veel te artificieel en zelfs met dat soort ideale vierkante indeling zijn de looppaden overvol. Tering eind lopen vanuit alles buiten het festival naar in het festival en het wegrijden en aanrijden naar de locatie.

Zelfde vraag
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2023 21:20 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Vind biddinghuis ook niet chill nee, erg statisch en weini sfeer. Vond tomorrowland heel gaaf met water etc. Looppaden éénrichtingsverkeer.

zelfde
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2023 12:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

pim__ schreef:
Vind biddinghuis ook niet chill nee, erg statisch en weini sfeer. Vond tomorrowland heel gaaf met water etc. Looppaden éénrichtingsverkeer.

zelfde


Q-base terrein had gewoon iets magisch. Maar vind Biddinghuizen ook meer dan prima, gewoon overzichtelijk enzo.

Mysteryland had ook wel wat. Tomorrowland nooit geweest.

Slechtste evenement dat je ooit bezocht hebt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2023 13:04 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Dat moet Dreamvillage 2017/2018 geweest zijn.

Zelfde vraag
Vorige  1 ... 1204, 1205, 1206, 1207, 1208, 1209, 1210 ... 1300  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic