Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 1196, 1197, 1198, 1199, 1200, 1201, 1202 ... 1301  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 dec 2022 14:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik geniet meer van de muziek die ik draai dan dat ik op een feest staat. Er is niets mooiers dan de energie die je terug krijgt van het publiek op het moment dat je een goede plaat of overgang er in gooit. Dat is de voorbereiding van je set en de uren die je er vooraf in steekt daarom ook meer dan waard. Maar hoe bekender je word, hoe vaker je draait, hoe minder voorbereiding je kan treffen. En dan denk ik dat je steeds minder geniet omdat de druk om te performen groter is. Desniettemin blijft het voor een artiest altijd leuk als je een nieuwe plaat laat horen en je de response ziet van het publiek.

Zou een B-Front, Thera of een andere actieve artiest op dit forum misschien zijn mening willen geven?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 dec 2022 16:17 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik zelf draai wel eens feest muziek en dat kan hel leuk zijn wanneer je het publiek daarmee een leuke avond bezorgd. Dat zorgt er voor dat ik van die muziek kan 'genieten'. Of beter gezegd, ik geniet dan vooral van het vermaken van het publiek, wat versterkend werkt voor de ervaring van de muziek, ook al is de muziek die ik draai niet altijd de muziek waar ik persoonlijk het meeste weg van ben. Ik vind genieten van draaien en genieten van muziek daarmee toch wel 2 aparte dingen. Maar om bij de vraag te blijven dus; ja.

En door
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 dec 2022 17:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Waarschijnlijk zullen mijn aanstaande boekingen zich in de uptempo scene bevinden dus "genieten" is dan helaas niet aan de orde.

Zelfde vraag.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 dec 2022 17:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Simpel, ik geniet minder van de muziek omdat ik meer bezig ben met publiek, volgende track etc etc dan volop van de muziek genieten. Maar ik draai wel liever dan dat ik in het publiek sta.

Zelfde vraag.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 dec 2022 17:41 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik geniet als DJ meer van de muziek, vooral wanneer ik thuis zonder publiek draai. Een van de weinige dingen waarbij ik volledig in een flow kan zitten, en erg gefocust mee bezig kan zijn, wat een heerlijk gevoel is.
Met het voor publiek draaien is dat ook enigszins het geval, maar dan moet je ook entertainen en ik experimenteer dan een stuk minder met mixwerk.

Zelfde vraag (toch genoeg hobby DJ's hier)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 dec 2022 22:50 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Niet echt te vergelijken vind ik. Als ik setjes bouw, dan bouw ik ze voornamelijk voor mezelf. Tijdens het draaien kan ik er van genieten en door ze er na te luisteren op werk, in de auto e.d. Ik kies vaak spul wat ik op het moment tof vind en bij elkaar wil horen zodat ik er continu van kan genieten. Zorgt er wel voor dat ze vaak na een paar weken weer in de ijskast verdwijnen.

Maar om die platen live te horen op veel beter geluid met je maten en een pot bier is een compleet ander beest imo. Dat is evengoed genieten. Als je je feesten goed uitkiest en niet een overkill aan het zelfde doet, werkt dat even goed.

Zelfde vraag
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 dec 2022 12:58 
 
Hardtraxx Elite

Als ik draai op feesten ben ik eigenlijk niet echt met mijn eigen muziek bezig.
Vooral met los gaan en plezier maken achter de decks.
Daarnaast stelt het mixen door de uren voorbereiding niet echt veel meer voor met de juiste cue points.
Ik denk dat het anders zou zijn als ik "uit de losse pols" zou draaien.
Dit zou me trouwens ook een keer tof lijken om te doen al moet je dan wel je tracks door en door kennen.

(Als je dj zou zijn, zou je dan minder of meer genieten van de muziek?)
Om terug te komen op de vraag, minder, ben vooral bezig met het draaien en de randzaken)

Prefereer jij een goede set die tot de puntjes in elkaar zit of meer improviseren tijdens het draaien?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 dec 2022 13:01 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Is me om het even, als de gebouwde set goed in elkaar set, waarom niet.

Een paar van mijn best ontvangen setjes heb ik in elkaar gebouwd omdat ik de gemaakte overgangen gewoon niet in het echt kan doen, en daar gaat ook behoorlijk wat werk en creativiteit in zetten om echt iets vets te maken. Al heb ik veel meer respect voor de mensen die het live doen, ik zou het niet kunnen.

Zelfde vraag.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 dec 2022 13:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ligt er aan hoe ik mij voel maar als ik ergens moet draaien zoek ik het vaak tot in de puntjes uit om net even dat extratje te geven. Vaak word het dan ook heel goed ontvangen en dat is het dan dubbel zo veel waard.
Ik merk dat voor de liefhebbers niet alleen de platenkeuze maar ook het strakke mixen erg word gewaardeerd door de gave overgangen. En ja wat BB zegt, dat vergt wel wat creativiteit en editten.

Live lukt het mij nog wel eens maar dat is echt volledig op de gok. Ik speel de overgang in mijn hoofd keer op keer af als het ware haha en ja soms pakt het goed of slecht uit.

Oefening maakt kunst toch?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 dec 2022 13:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ja oefening baart kunst maar ook zonder veel oefenen kun je de kunst bedrijven en eindig je zo op je dertigste met twee kinderen

toch?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2022 09:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Geen idee, ben dat allang verleerd.

Heb jij nog een grappige anekdote over het weekend?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2022 16:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Niet van dit weekend, wel van vorig weekend. Vrijdag ging bij onze buren het alarm af 's avonds om een uur of 9. Wij wonen als middelste in een rijtje van 3, huis uit de jaren 80, dus alles is best gehorig. Even gecheckt of er niks aan de hand was en de buren een appje gedaan dat hun alarm af ging. Ze waren ergens op visite en zouden niet te laat thuis komen reageerden ze, dus dat was voor ons wel acceptabel. Vervolgens komen ze, ondanks meerdere appjes en gemiste oproepen van onze kant, pas om 1 uur thuis terwijl wij al in bed lagen en er dus slecht van konden slapen. Als goedmakertje voor de overlast kwam de buurman de volgende ochtend een banketstaaf langsbrengen. Het hier even over gehad, excuses etc en wat ons betreft was daarmee de kous af.

Nu hadden we zaterdags een huisfeestje bij ons thuis. Deze liep nogal uit de hand qua drank en muziek etc en m'n vriendin en ik zagen 's nachts om half 4 dat we 10 gemiste oproepen hadden van de buren. Oeps... Toen de muziek eindelijk uit gedaan en 't volk naar huis gestuurd. Als goedmakertje hebben we de volgende dag de banketstaaf maar weer terug gegeven. Gelukkig konden ze er om lachen en was het voor hun daarmee ook weer goed. De komende tijd maar even geen feestjes bij ons thuis :x Gelukkig zijn dit soort dingen van beide kanten incidenteel.

Heb jij wel eens last van je buren?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2022 17:45 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Niet van m'n buren, zit wel een gast die altijd met z'n auto ofwel rijdend geluidssysteem altijd bij ons voor het appartementencomplex gaat staan en nog even muziek pompen na 22:00. Woon aan een doodlopende straat, en hij parkeert zodoende ook altijd op een plek waar je niet mag parkeren en blijft daar dan even staan of laat hem zelfs daar staan.

Duurt gelukkig nooit te lang maar je zou toch denken van goh, mensen proberen te slapen en mijn subwoofers laten de ramen van het complex trillen. Gelukkig wel een keer karma gezien toen de politie zijn auto (en van iemand anders die daar ook altijd verkeerd stonden) moesten wegslepen waarbij mogelijk schade is opgelopen (een kant is opeens enorm gedeukt en gekrast). Ze dachten dat hun auto gejat was en ze wouden niet toegeven dat ze verkeerd stonden, ondanks dat meerdere mensen hun auto weggesleept zag worden.

Zelfde vraag.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2022 22:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nooit, denk dat ze meer last hebben van mij :x

Welk hardstyle feest had dit jaar de mooiste stage?
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2022 10:49 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Geen idee, ben alleen naar Defqon.1 geweest, dus die maar dan.

Zelfde vraag.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2022 11:06 
 
Hardtraxxer

Rebellion met die lichten erbij by far.

Zelfde
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2022 11:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Niet heel veel feesten geweest, dus ik ga ook maar voor het Defqon hoofdpodium. Zelfde vraag.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 dec 2022 13:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Heb niet zoveel feesten gepakt dit jaar dus geen idee eigenlijk maar er is ook niets van fotos blijven hangen.

Doe jij wel eens wat aardigs voor een vreemde?
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 dec 2022 14:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Jawel, laatst op een feest kon je alleen pinnen voor kluisje. Die gozer had (hoe stom ook) alleen contant op zak.
Voor hem gepint en hij gaf me geld. Vond ik best lief van mezelf

Zelfde
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 dec 2022 15:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Jawel. Ben redelijk lang dus wordt vaak door kleine vrouwtjes gevraagd om iets van de bovenste plank in de supermarkt te pakken xd Maar verder ook wel kleine dingen die gewoon ook beleefd zijn, zoals een deur open houden, een auto voor laten op een drukke weg, dat soort dingetjes. Jij?
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2022 11:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Duurt lang. Wat zijn de kerstplannen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2022 16:29 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

2x draaien, eten bij pa en ma en de inboedel verhuizen naar nieuw stekkie

wa gij?
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 dec 2022 11:26 
 
Hardtraxx Elite

Paasei.

Kerstavond met mijn familie eten en pakjes.
1e kerstdag met schoonfamilie eten.
's avonds heel misschien nog uit gaan in Groesbeek maar acht die kans vrij klein.
2e kerstdag lekker dagje vrij.

Zal de eerste kerst zonder alcohol worden, ben benieuwd of de verleidingen groot worden, ik verwacht van niet.

Wat is uw planning?
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 dec 2022 11:54 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

1e kerstdag met familie
2e kerstdag met familie en sinterkessemus surprises e.d.
3e kerstdag verbouwen in eigen huis met familie en uit eten

Zelfde
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 dec 2022 11:59 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

Vrijdag kerstborrel van het werk
Zaterdag diner met mijn familie
Zondag diner met schoonfamilie
Maandag nog niet heel veel gepland

Wat vind jij van kerst?
Vorige  1 ... 1196, 1197, 1198, 1199, 1200, 1201, 1202 ... 1301  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic