Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 1120, 1121, 1122, 1123, 1124, 1125, 1126 ... 1362  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mei 2021 14:22 

Hardtraxx Veteran

Zwartrijden met de trein :cool:

Jij?
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mei 2021 15:18 

Hardtraxx Veteran

Klein pilsje gedronken bij de Arena

Njij?
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mei 2021 15:49 

Hardtraxx Veteran

Niets wat bij wet verboden is :P

Zelfde vraag
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mei 2021 16:04 

Hardtraxx Veteran

Bij mijn vader (ander huishouden) in de auto gezeten zonder mondkapje op... living on the edge!

Zelfde
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mei 2021 20:14 

Hardtraxx Elite

Een rood licht genegeerd met de fiets om 23:00 :innocent:

Zelfde vraag
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mei 2021 20:34 

Bierkoning

Drugs gekocht

Zelfde
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2021 11:20 

Hardtraxx Veteran

Al beantwoord.

Welk forum bezoek jij het meeste op Hardtraxx?
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2021 11:29 

Hardtraxx Veteran

Gathering of Tweakers

Zelfde
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2021 12:03 

Hardtraxx Veteran

Denk dat je zijn vraag verkeerd begrijpt.

Wil je het nog eens proberen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2021 12:06 

Hardtraxx Veteran

Kut :lol:

Ik volg maar 3 secties en dat is Algemeen, Feesten en off-topic. Momenteel is dat gelijke stand tussen algemeen & off-topic.

Welk forum bezoek jij het meeste op Hardtraxx?
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2021 12:08 

Hardtraxx Veteran

Ook deze drie

Moet 4 & 5 mei blijven als herdenking en feestdag of mag het van jou wel afgeschaft worden?
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2021 12:18 

Hardtraxx Veteran

Opzich zie ik 4 mei wel blijven, niet perse vanwege WWII maar meer een moment om ff met z'n allen stil te staan bij bijzondere gebeurtenissen/overledenen. 5 mei Bevrijdingsdag zie ik de THT datum wel een keer van aan komen en zal wel een keer afgeschaft gaan worden.

leuk vraagstuk, zelfde.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2021 12:23 

Hardtraxx Veteran

Ben van mening dat je zulke belangrijke momenten in de geschiedenis van je land altijd moet blijven houden, juist omdat de generatie die dit bewust heeft meegemaakt (en dus de opa's en oma's van de nieuwe generatie) langzaam steeds minder wordt.

Amerika viert toch ook nog altijd groots independence day, ik vind het juist belangrijker worden hoe langer het geleden is!

Zelfde vraag, en benieuwd of mensen die mening delen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2021 12:31 

Hardtraxx Veteran

Bevrijdingsdag zou wat mij betreft juist belangrijker moeten worden. Elk jaar een vrije dag. Nu is dat maar eens in de 5 jaar in veel takken van het bedrijfsleven. En als mensen gaan miepen dat we dan teveel vrije dagen hebben, dan offer ik daar liever een nutteloze dag als hemelvaart ofzo voor op.

Zelfde
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2021 12:37 

Kraak... Piep...

De bekende quote, "Those who don't know history are destined to repeat it." gaat hier heel erg op.

Sure jij hebt het niet meegemaakt, maar om lijden op zo'n grote schaal niet weer te krijgen (wat dus wel gebeurt) mag ik toch hopen dat je weet hoe dit tot stand is gekomen en door wat voor soort mensen en op wat voor manier. En je ziet dat die mensen en mensen die wegkeken altijd aan de verkeerde kant van de geschiedenis zijn terecht gekomen, vroeger of later.

Ik raad je dan bijvoorbeeld ook aan om te lezen wat de Engelsen, Amerikanen, Polen en voornamelijk Canadezen die ons hebben bevrijdt hebben moeten doorstaan om daar te komen. Eveneens wat ze echt hebben gedaan met de joden en gevangenen, bijvoorbeeld wat Joseph Mengele en Klaus Barbie en de Japanse afdeling Unit 731 hebben gedaan met onder andere Nederlanders die in Europa en Aziƫ zaten.

Het lijkt soms alsof ze zo hebben gewonnen, echter als je goed je WW2 geschiedenis doorleest zie je dat we een paar keer absurd dichtbij winst voor Duitsland en Japan hebben gezeten door minuscule gebeurtenissen. Dus zo'n klein iets was het niet wat ze voor ons hebben gedaan en wie er voor opgeofferd zijn.

Dus het is belangrijk te weten waarom je vrijheid hebt en wat er is gebeurd zodat dit nooit herhaald wordt.

Jij?
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2021 12:49 

Hardtraxx Veteran

Beide behouden. Goed om stil te staan bij het feit dat vrijheid geen vanzelfsprekendheid is.

Norther66 schreef:
Bevrijdingsdag zou wat mij betreft juist belangrijker moeten worden. Elk jaar een vrije dag. Nu is dat maar eens in de 5 jaar in veel takken van het bedrijfsleven. En als mensen gaan miepen dat we dan teveel vrije dagen hebben, dan offer ik daar liever een nutteloze dag als hemelvaart ofzo voor op.

Hier ook wel mee eens. Volgens mij hebben wij in Nederland relatief weinig van dit soort vrije dagen ten opzichte van andere landen, dus jaarlijks vrij lijkt mij prima.

Wat vind jij?
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2021 13:01 

Hardtraxx Veteran

Eens, vind het typisch Nederlands werkcultuur (weinig feestdagen) dat het maar eens per 5 jaar is. Ook eens dat we beide dagen moeten behouden.

Waar denk jij tijdens de 2 minuten stilte aan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2021 13:31 

Hardtraxx Veteran

Maken er wel altijd even bewust momentje van. Gisteren kwam er een oudere in beeld en toen dacht ik; wat bestaat de huidige samenleving toch uit een hoop sneue mensen die op facebook alles durven te zeggen en alles kut vinden. Maar die generatie, die betekenden echt wat voor de medemens. Wij moeten tegenwoordig niet om alles zo huilen.

Dus... haha

Zelfde vraag, vind het wel een mooie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2021 21:11 

Bierkoning

Behouden

Kunnen BB z'n posts korter?
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2021 21:12 

Hardtraxx Addict

Ik denk vooral aan alle mensen die hebben gestreden voor onze vrijheid, de mensen die zijn vermoord alleen om wie zij waren, alle burgerslachtoffers, de verhalen van mijn oudtante over het concentratiekamp waarin ze heeft gezeten. Ik blijf het indrukwekkend vinden en ik schiet altijd vol wanneer na die twee minuten stilte het Wilhelmus klinkt. Ik voel dan een enorm gevoel van dankbaarheid.

Waar ben jij vandaag dankbaar voor?
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2021 21:24 

Hardtraxx Veteran

Je zou denken dat dit een makkelijke vraag zou zijn maar het wel iets is waar jammer genoeg de meeste mensen maar kort of aantal keer per jaar bij stil staan.

Sowieso ben ik dankbaar voor mijn leven, zeker als ik zie hoe makkelijk ik het heb en wat er mogelijk is. Vrienden en Familie komen daar ook bij kijken, Ben zeker dankbaar voor deze mensen die ten alle tijden klaar staan voor mij.

Om even naar 5 mei te kijken, dankbaar voor de strijd die in het verleden en vandaag de dag gevochten worden om het leven zoals wij die kennen mogelijk te maken. Zeker in Nederland, de privileges, keuzes, acties die we kunnen maken ten opzichte van andere landen waar het gevecht nog gaande is.

jij?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mei 2021 12:02 

Kraak... Piep...

Pommer schreef:

MAND

Korter?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mei 2021 13:55 

Hardtraxx Addict

Nuracore schreef:
Je zou denken dat dit een makkelijke vraag zou zijn maar het wel iets is waar jammer genoeg de meeste mensen maar kort of aantal keer per jaar bij stil staan.

Sowieso ben ik dankbaar voor mijn leven, zeker als ik zie hoe makkelijk ik het heb en wat er mogelijk is. Vrienden en Familie komen daar ook bij kijken, Ben zeker dankbaar voor deze mensen die ten alle tijden klaar staan voor mij.

Om even naar 5 mei te kijken, dankbaar voor de strijd die in het verleden en vandaag de dag gevochten worden om het leven zoals wij die kennen mogelijk te maken. Zeker in Nederland, de privileges, keuzes, acties die we kunnen maken ten opzichte van andere landen waar het gevecht nog gaande is.

jij?

Dat ik in Nederland geboren ben en nog steeds hier woon met alle voordelen die dat met zich mee brengt.. Wat ben ik blij dat ik niet in een land als Wit-rusland, Brazilie, Venezuela, India of USA woon in deze tijd..

En jij?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2021 08:56 

Hardtraxx Veteran

Broken Balance schreef:
Pommer schreef:

MAND

Korter?

Ja

Al weekendplannen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2021 10:23 

Hardtraxx Veteran

Vanavond een paar biertjes drinken bij mijn schoonfamilie. Morgen moet ik werken en daarna houden wij Moederdag bij mijn huis en zondag bij mijn vriendin haar huis. Zondag moeten mijn vriendin en ik ook het feest van maandag voorbereiden, want wij gaan maandag een geregistreerd partnerschap aan. Ik heb dus een leuk, extra lang, weekend voor de boeg.

Wat vind jij van een geregistreerd partnerschap?
Vorige  1 ... 1120, 1121, 1122, 1123, 1124, 1125, 1126 ... 1362  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic